Yazar "Aktin, Kibar" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 15 / 15
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 6. Sınıf Kız Çocuklarında Kariyer Bilinci Üzerine Bir Araştırma(2017) Aktin, KibarBu çalışma, sosyal bilgiler eğitimi kapsamında kariyer bilinci geliştirme eğitimi almışkız çocuklarının bu kazanımlarını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Çalışma, nitel araştırmayaklaşımlarında durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu 6. sınıftaöğrenim gören 9 kız öğrenciden oluşmuştur. Araştırmada veriler yazışma tekniği ve katılımcıgözlemci notları ile elde edilmiştir. Veriler betimsel olarak analiz edilmiş olup araştırmanınalt problemlerine göre kategorilere ayrılmıştır. Araştırma sonucunda 6. sınıf kız çocuklarınınmesleki tercihlerini toplumsal cinsiyetten bağımsız olarak ve genellikle yeteneklerini göz ardıederek ilgi alanlarına göre belirledikleri tespit edilmiştir. Kız çocukları tarafından en çoktercih edilen mesleğin öğretmenlik olduğu görülmüştür. Seçtikleri mesleğin kişilik özelliğineuygun niteliklerini kendi özelliklerinden örneklerle açıklayabildikleri belirlenmiştir. Kariyerbilinci geliştirme kazanımlarının kız çocukları tarafından genel olarak edinildiği sonucunaulaşılmıştır.Öğe An Activity of Historical Empathy: Being a Soldier in Sarikamish(T.C. Milli Egitim Bakanligi, 2021) Aktin, KibarThis study aimed to define, through an activity of historical empathy, the affective identification of teacher candidates with the soldiers who were the historical actors of the Battle of Sarikamish, and to analyse their statements of perspective taking for catching those soldiers’ points of view and the historical context in their narratives. The study group of the research consisted of 18 teacher candidates (9 females and 9 males) who have been taking the “History Teaching Methods” course in the Department of Social Studies Education in the 2018-2019 school year. This is a qualitative study designed as a case study. The data collection tool of the research comprised soldier letters that teacher candidates wrote to their mothers. The data were analysed in accordance with the descriptive analysis technique. It was determined according to the results of the research that the narrative built in the letters was more based on affective empathy in the case of males, whereas historical context was emphasised in the case of females. It was observed that perspective taking statements were the second most encountered narrative statements in participant letters. It was determined that in these letters, participants often emotionally identified with historical actors and took perspective in consideration of their beliefs and attitudes. It was also observed that, in their narratives in the letters, participants drew on historical sources, set forth the conditions of the past, and carried out a successful historical empathy. Very few statements were found in the letters which suggested that the people who lived in the past had today’s knowledge (presentism). © 2021. All Rights Reserved.Öğe BIR TARIHSEL EMPATI ÇALISMASI: SARIKAMIS’TA ASKER OLMAK(Milli Egitim Bakanligi, 2021) Aktin, KibarBu çalismada bir tarihsel empati etkinligi ile ögretmen adaylarinin Sarikamis Muharebesi’nin tarihsel aktörleri olan askerlerle duyussal özdeslesmelerini tanimlamak ve bu askerlerin bakis acilarini yakalamaya yonelik perspektif alma ifadelerini ve anlatilarindaki tarihsel baglami analiz etmek amaçlanmistir. Arastirmanin çalisma grubunu 2018-2019 egitim-ögretim yilinda Sosyal Bilgiler Egitimi Anabilim Dali’nda “Tarih Ögretim Yöntemleri” dersini almakta olan on sekiz (9 kadin ve 9 erkek) ögretmen adayi olusturmustur. Arastirma nitel bir çalisma olup durum çalismasi deseninde tasarlanmistir. Arastirmanin veri toplam araci ögretmen adaylarinin annelerine yazdiklari asker mektuplarindan olusmustur. Veriler betimsel analiz teknigine uygun bir sekilde çözümlenmistir. Arastirma sonuçlara göre erkek katilimcilarin mektuplarinda duyussal empati agirlikli; kadin katilimcilarin ise tarihsel baglami öne çikaran bir anlati kurguladiklari tespit edilmistir. Perspektif alma ifadelerinin katilimci mektuplarinda en çok karsilasilan ikinci anlati cümleleri oldugu görülmüstür. Genel olarak katilimcilar bu mektuplarda tarihsel aktörlerle duygusal olarak özdesleserek, onlarin inanç ve tutumlarini göz önünde bulundurarak perspektif alma eyleminde bulundugu tespit edilmistir. Ayni zamanda tarihsel kaynaklardan faydalanip geçmisin kosullarini ortaya koyan anlatilarinda basarili bir tarihsel empati gerçeklestirdikleri görülmüstür. Mektuplarda geçmiste yasayan insanlarin bugünün bilgisine sahip olduklarini (simdicilik) içeren çok az sayida ifadeye rastlanmistir.Öğe Lise Ögrencilerinin Kök Degerlere Sahip Olma Durumunun Tarih ve Cografya Ögretmenlerinin Perspektifinden Incelenmesi(Sinop University, 2024) Aktin, Kibar; Kahveci, Soner; Taze, Hülya KaraçaliBu çalismanin amaci, tarih ve cografya ögretmenlerinin bakis açisiyla lise ögrencilerinin kök degerlere sahip olma durumlarini tespit etmek ve mevcut sorunlara yönelik çözüm önerileri gelistirmektir. Çalismada nitel arastirma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanilmistir. Çalisma grubunu 23 tarih ve 19 cografya ögretmeni olusturmaktadir. Bu grup amaçli örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ile belirlenmistir. Veri toplama araci olarak anket formu kullanilmis ve veriler frekans ve içerik analizi yöntemleri kullanilarak analiz edilmistir. Arastirmanin bulgularina göre ögretmenler ögrencilerin en fazla sevgi, vatanseverlik ve yardimseverlik degerlerine sahip olduklarini belirtmislerdir. Bununla birlikte ögrencilerin öz denetim, adalet, dürüstlük, dostluk ve saygi gibi degerlere sahip olduklarina iliskin agirlikli olarak kararsiz görüs bildirmislerdir. Ögrencilerin en az sahip oldugu degerler arasinda ise sabir ve sorumluluk ön plana çikmistir. Ögretmenler deger egitimindeki sorunlarin kaynagi olarak sos-yo-kültürel çevreyi, teknoloji çaginin olumsuz kosullarini, egitim sistemini ve bireysel nedenleri öne sürmüstür. Ögretmenlerin kök degerlerin gelistirilmesine iliskin görüsleri arasinda mesleki yeterliliklerin güçlendirilmesi, deger aktariminda aileler ve diger paydaslarla is birligi yapilmasi, derslerde farkli ögretim yöntem ve teknikleri ile materyallerin kullanilmasi ve müfredatta deger egitiminin güçlendirilmesi gibi öneriler yer almistir. Ailelerin, ögretmenlerin ve siyasi karar alicilarin rol model olarak, degerleri her ortamda yasatarak, örnek davranislari takdir ederek ve bu hedef dogrultusunda etkinlikler düzenleyerek deger aktariminda kritik rol oynayacaklari söylenebilir.Öğe Ögrencilerin Tarihsel Empati Deneyimlerinin Incelenmesi Üzerine Bir Çalisma(Halil TURGUT, 2021) Aktin, Kibar; Sahin, SinanTarihsel empatinin egitimde kullanimi konusu tartismali olmakla birlikte son yillarda farkli boyutlariyla kavramsallastirilan, ögrencilere kazandirilmasi gereken önemli bir beceri olarak karsimiza çikmaktadir. Ilgili beceri ögrencilerin tarihsel karakterlerle bilissel ve duyussal etkilesime girerek yaptiklari eylemleri, aldiklari kararlari ve yasadiklari deneyimleri daha iyi anladigi ve ele alinan dönemin kosullarina göre degerlendirdigi bir süreç olarak görülmektedir. Bu çalismada farkli tarihsel karakterlerden (han, saman, imam, seyyah ya da halktan biri) biri ile empati kuran ögrencilerin tarihsel empati deneyimlerini perspektif alma, tarihsel baglam ve duyussal baglam boyutlariyla incelemek amaçlanmistir. Egitimsel durum çalismasi deseninde planlanan arastirmanin çalisma grubunu 2019-2020 egitim-ögretim yilinda bir devlet ortaokulunda 6. sinifta ögrenim gören 26 ögrenci olusturmustur. Arastirmanin verileri gazete köse yazisi etkinliginden elde edilmistir. Verilerin analizinde betimsel analiz teknigi kullanilmistir. Arastirma sonuçlarinda ögrencilerin, günümüzle iliskilendirilebilen imam ve halktan biri tarihsel figürü ile tarihsel empati kurmaya çalisirken bugüne ait bilgi, deger ve inançlari (simdicilik) kullanma egilimi gösterdigi ve bu durumun empati kurmayi sinirlandirdigi, geçmise ait tarihsel baglami kavramayi ve perspektif almayi güçlestirdigi tespit edilmistir. Öte yandan günümüzle dogrudan iliskilendirilmeyen tarihsel karakterlerle empati kurmaya çalisan ögrencilerin bu karakterin siyasi bir gücün temsilcisi (han) olma durumunda ya da acima, merhamet vb. duygusal hisler (saman) gelistirdikleri durumlarda duyussal bag kurduklari, perspektif alabildikleri ve dönemin tarihsel baglamini kavrayarak daha basarili bir tarihsel empati kurabildiklerine rastlanmistir. Tarihsel karakterlerle gerçeklestirilen empati sürecini etkileyen önemli degiskenlerden birinin tarihsel baglam bilgisi oldugu görülmüstür. Yeterli bir tarihsel baglam bilgisinin basarili bir tarihsel empati sürecini etkileyen güçlü bir etken oldugu sonucuna varilmistir.Öğe Okul Öncesi Dönemde Kronolojik Düsünme: Bir Durum Çalismasi(Sakarya Üniversitesi, 2016) Aktin, Kibar; Dilek, DursunBu çalismada erken çocukluk dönemi kronolojik düsünme becerilerini ortaya koymak ve çocuklarin bu becerileri nasil ise kostuklarini sorgulamak amaçlanmistir. Arastirmanin çalisma grubunu 2012-2013 egitim-ögretim yilinda anaokuluna devam eden 4,5-6 yas arasi 12 çocuk olusturmustur. Arastirma nitel bir çalisma olup durum çalismasi deseni kullanilmistir. Arastirmanin verilerini görsel zaman çizelgesi dokümanlari ve zaman çizelgesi üzerine çocuklarla yapilan görüsme kayitlari olusturmaktadir. Veriler betimsel ve içerik analizi teknigine uygun olarak çözümlenmistir. Arastirmadan elde edilen sonuçlar 4,5 ile 6 yas arasi çocuklarin kronolojik siralamada ortalamanin üzerinde bir basari gösterdiklerini ortaya koymustur. Çocuklarin kronolojik düsünmede, genel olarak en uzak zamana ait materyalleri belirlemede neden sonuç iliskisi içerisinde malzemenin özelligine ve rengine dayali olarak ve yer yer sezgisel ve/veya çagrisimsal düsünerek çikarimda bulunduklari; daha yakin zamana ait materyalleri belirlemede ise geçmis zamana ait gezip gördükleri mekâni ve yasli insanlari referans aldiklari; en yakin zamana ait materyalleri kronolojik siralarken de neden sonuç iliskisi içerisinde malzemenin özelligi ile ya da kendi günlük yasam alani içerisinde deneyimledikleriyle iliskilendirdikleri görülmüstür.Öğe Okul Öncesi Dönemde Kronolojik Düşünme: Bir Durum Çalışması(2016) Aktin, Kibar; Dilek, DursunBu çalışmada erken çocukluk dönemi kronolojik düşünme becerilerini ortaya koymak ve çocukların bu becerileri nasıl işe koştuklarını sorgulamak amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 eğitim-öğretim yılında anaokuluna devam eden 4,5-6 yaş arası 12 çocuk oluşturmuştur. Araştırma nitel bir çalışma olup durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın verilerini görsel zaman çizelgesi dokümanları ve zaman çizelgesi üzerine çocuklarla yapılan görüşme kayıtları oluşturmaktadır. Veriler betimsel ve içerik analizi tekniğine uygun olarak çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar 4,5 ile 6 yaş arası çocukların kronolojik sıralamada ortalamanın üzerinde bir başarı gösterdiklerini ortaya koymuştur. Çocukların kronolojik düşünmede, genel olarak en uzak zamana ait materyalleri belirlemede neden sonuç ilişkisi içerisinde malzemenin özelliğine ve rengine dayalı olarak ve yer yer sezgisel ve/veya çağrışımsal düşünerek çıkarımda bulundukları; daha yakın zamana ait materyalleri belirlemede ise geçmiş zamana ait gezip gördükleri mekânı ve yaşlı insanları referans aldıkları; en yakın zamana ait materyalleri kronolojik sıralarken de neden sonuç ilişkisi içerisinde malzemenin özelliği ile ya da kendi günlük yaşam alanı içerisinde deneyimledikleriyle ilişkilendirdikleri görülmüştürÖğe OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE MÜZE EĞİTİMİ İLE ÇOCUKLARIN TARİHSEL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ(2017) Aktin, KibarBu çalışmada, planlanan bir müze gezisi ile okul öncesi çocuklarının tarihsel düşünme becerilerini geliştirmek ve çocukların tarihsel düşünme süreçlerini sorgulamak amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan "eylem araştırması" deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu anaokuluna devam 5-6 yaş arası 10 çocuk oluşturmuştur. Araştırmanın veri toplama araçları müze içi etkinlik kayıtları, diyalogları ve müze gezisi sonrası çocuklarla yapılan görüşme kayıtlarından oluşmuştur. Veriler betimsel analiz tekniğine uygun olarak önceden belirlenen temalar ve alt problemlerle analiz edilmiştir. Araştırma bulgularında çocukların müzede geçmiş zamana ait sosyo-kültürel unsurları tanımlarken ve araç gereçlerin işlevlerini açıklarken kendi ön bilgilerini kullandıkları, kendi yaşam deneyimleri içerisinde kültüre ait kanıtlar sundukları ve aile büyüklerini referans alarak yer yer anakronik bir düşünüşle çıkarımda bulundukları görülmüştür. Ayrıca çocukların zaman içinde değişim, süreklilik gibi kavramları algıladıkları gözlenmiştir. Son olarak da müzede bulunan somut nesneler ve öğretmen desteği sayesinde sınırlı bir tarihsel empati becerisi kullanarak geçmiş yaşamı imgelemlerinde kurgulayabildikleri görülmüştür.Öğe OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ: MESLEKLERİN ÖĞRETİMİNE YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI(2014) Aktin, KibarSosyal bilgiler eğitiminin geleceğin vatandaşlarının yetiştirilmesinde ve demokrasinin yerleşmesinde önemli bir rol oynadığına dair yaygın kanı, Türkiye hariç dünyanın birçok ülkesinde okul öncesi dönemde sosyal bilgiler eğitiminin başlamasına ve yaygınlaştırılmasına neden olmuştur. Bu çalışmada, Türkiye'de okul öncesi eğitim programı kapsamına alınmayan sosyal bilgiler eğitiminin önemine dikkat çekmek ve mesleklerin öğretimi ile sosyal bilgiler kazanımlarının uygulanabilirliğini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi olan durum çalışması desenlerinden bütüncül tek durum deseni uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu nitel araştırma yaklaşımı kapsamında amaçlı örnekleme yöntemleri kullanılarak belirlenmiştir. Tipik durum örnekleme ile çalışma yapılacak okul; ölçüt örneklemeyle 48-52 aylık 3 kız ve 3 erkek toplam 6 öğrenci çalışma grubu olarak seçilmiştir. Veriler, çocukların cevapladıkları ön ve son yarı yapılandırılmış görüşme soruları, çizdikleri resimler, sınıf içi kamera kayıtları ve öğretmenle yapılan görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak sosyal bilgiler kazanımları bağlamında yorumlanmıştır. Araştırmada okul öncesi dönem çocukları anne ve babalarının kendi temel istek ve ihtiyaçlarını karşılamak için çalıştıklarını düşünebildikleri, para gibi temel ekonomik kavramları ifadelerinde kullanabildikleri, ilişkilendirebildikleri, geçmiş kavramını kendi bebeklikleri ile başlayan kısa bir zaman dilimi ile sınırladıkları ve güncel konularla ilgilendikleri görülmüştür. Çocuklar ben merkezlerinden hareketle meslekler ile ilgili tüm öğrenmelerini kendi deneyimlerinden yola çıkarak tanımlayabilmiş ve sosyal bilgiler kazanımlarını edinebilmişlerdir. Araştırma sonuçları okul öncesi döneminde çocukların bilişsel, duyuşsal ve psikomotor olarak sosyal bilgiler eğitimi almaya hazır olduklarını ve böyle bir eğitimin kazanımlarının gerçekleşebileceğini ortaya koymuştur. Bu kapsamda yerleşmesinde önemli bir rol oynayan sosyal bilgiler eğitiminin okul öncesi dönemde Türkiye'de başlaması ve yaygınlaştırılması zorunlu hale getirilmelidirÖğe ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN DEMOKRATİK DAVRANIŞ EĞİLİMLERİ(2019) Taze, Hülya Karaçali; Aktin, KibarAraştırmada öğretmenlerin demokratik bir eğitim ortamı oluşturmada demokratik davranış eğilimlerini belirlemekamaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında bir proje kapsamında hizmet içi demokrasieğitimi verilmesi planlanan bir merkez ilçede görev yapan 42 ortaokul öğretmeni oluşturmuştur. Bu araştırmada tarama modelikullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Genç (2006) tarafından geliştirilen 24 maddelik bir anket kullanılmıştır. Anket 3’lüLikert tipinde bir ölçme aracıdır. Veriler frekans ve yüzde kullanılarak analiz edilmiştir ve tablolaştırılarak yorumlanmıştır.Elde edilen bulgular öğretmenlerin demokrasinin benimsenerek, yaşatılarak ve örnek olunarak öğretileceğine ilişkinfarkındalıklarının yüksek olduğunu göstermiştir. Aynı zamanda öğretmelerin kendilerini yüksek oranda demokratik tutum vedeğerlere sahip bir birey olarak algıladıklarını ortaya koymuştur. Bu orana karşı diğer sonuçlar öğretmenlerin sınıfta aktiföğretim yöntem ve tekniklerini ve materyalleri kullanma ve sınıf dışı çeşitli kurum ve kuruluşlarla ve sivil toplum örgütleriyleiş birliği yapma oranlarının düşük olduğunu göstermiştir. Elde edilen bulgular ilgili alanyazın ışığında tartışılmıştır. Araştırmabulgularından hareketle çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Öğe Reflection on out-of-school education activities from the textbooks to the social studies curriculum(Eskisehir Osmangazi University, 2020) Aktin, KibarThe Social Studies course covers many opportunities for students to actively learn-by-doing and learn-by-living outside of the school and classroom environments. In this context, the present study aims to identify how the Social Studies Curriculum in Turkey (Ministry of National Education [MoNE], 2018) supports learning in environments outside of the school; the study also aims to determine the extent to which such learning opportunities are actualized in the activities found in the Social Studies textbooks published during 2019. The current study adopts a qualitative document analysis method. The textbooks to be examined for this study are the Social Studies 4th Grade to 7th Grade textbooks which are printed in 2019 and prepared by different authors and publishing houses. Such textbooks are also listed on Education Information Network (EBA), an official website affiliated with the Ministry of National Education, and the current Social Studies Curriculum (MoNE, 2018). It was determined as a result of the study that most of the activities related to out-of-school teaching and learning in the Social Studies Curriculum (MoNE, 2018) occur at 4th Grade and 5th Grade; also the number of such activities gradually decrease across higher year or grade levels. The greatest amount of activities related to out-of-school education in the Social Studies textbooks are found in the 5th Grade. Homework activities, and other activities such as trip-observations, project assignments, oral history, local history, research assignments supported by family participation, and out-of-school activities including interviews were found in these textbooks. Homework is used the most among the out-of-school learning focused activities. Results from the study concludes that many out-of-school activities covered in the Social Science textbooks are carried out as classroom activities because of the uncertainty about how learning can be achieved in out-of-school learning environments. In contrast, numerous gains are specified by out-of-school education, therefore such gains have been transformed into out-of-school activities in the textbooks for the Social Studies curriculum. © 2020, Eyup Artvinli.Öğe Reflections from happiness themed drawings by refugee children(Ankara University, 2018) Aktin, KibarThe current research aimed to identify the symbols reflected in the happiness themed drawings by seven, nine and ten year old refugee children, and to evaluate these symbols from a sociopsychological perspective. The research was designed based on the qualitative research model with phenomenological pattern. The study group consisted of 11 refugee children attending primary school in a central district. The data collection tools of the research comprised the children’s drawings, records of the interviews made with them about their drawings, and participant observer notes. The data obtained were analysed by the content analysis technique. It was determined in the end of the research that bigger objects in children’s drawings (houses, apples, apple trees, ladders, gardens, etc.) represented the place where they used to live in. Therefore, these elements were considered to be the symbols of their longing for the past and their happiness relating to those times. Accompanying these bigger objects, on the other hand, smaller human figures with missing limbs, obscure drawings, objects depicted away from the sun, contrasting objects (the sun and dark clouds) and contrasting colours show that the children experience complicated emotions with pessimistic, worried and insecure feelings in addition to the feelings of longing. It is believed that their happiness can be increased and their adaptation to the society can be facilitated by organising in and out of school social activities for improving their communication with their peers and their citizenship integration, and by encouraging them to participate in such activities. © 2018, Ankara University. All rights reserved.Öğe Sosyal Bilgiler Egitiminde Dogal Afetler(Egitimde Mükemmellik Dernegi, 2023) Sulek, Nurbanu; Aktin, KibarPek çok dogal afetin yasandigi ülkemizde bu konu üzerinde durulmasi gereken önemli içeriklerin basinda gelmektedir. Bu baglamda çalismada 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Ögretim Programi (SBDÖP) ve 4, 5, 6 ve 7. Sinif Sosyal Bilgiler ders kitaplari içerisindeki dogal afet konularinin belirlenmesi ve bu konularin islenis durumunu afet egitimi baglaminda incelemesi amaçlanmistir. Arastirma nitel bir çalismadir. Çalismanin dokümanlari tipik durum örneklemesi ile belirlenmistir. Arastirma sonuçlarina göre Sosyal Bilgiler Dersi Ögretim Programi’nin 6. sinif düzeyinde afet egitimi ile ilgili yeterli kazanimlara yer verilmedigi belirlenmistir. Bu çerçevede 6. sinif Sosyal Bilgiler ders kitabinda afet türlerine iliskin içerigin oldukça yetersiz oldugu belirlenmistir. Ancak 4 ve 5. sinif sosyal bilgiler ders kitaplarinda afet türlerine iliskin yazili içeriklere, görsel kaynaklara ve kavrama düzeyinde sorulara daha fazla yer verildigi tespit edilmistir. Bu içeriklerin çogunlukla deprem konusuyla ilgili oldugu tespit edilmistir. Afet egitimi ile ilgili aktif ögrenme ortamina yönelik etkinliklere yer verilmedigi belirlenmistir. Programda afet egitimiyle ilgili kazanimlarin çogunlukla duyarlilik ve dayanisma degerleriyle; becerilerin ise mekan algisi, çevre okuryazarligi, gözlem, isbirligi, problem çözme ve girisimcilik becerileriyle iliskili oldugu anlasilmistir. Oysaki depremin önlenebilirligiyle ilgili ögrencilere sorumluluk, bilimsellik ve dürüstlük degerlerinin kazandirilmasi, kanit kullanma, konum analizi, karar verme, arastirma, harita ve hukuk okuryazarligi becerilerinin gelistirilmesine de ihtiyaç vardir. Sosyal Bilgiler Dersi Ögretim Programi’nin ve ders kitaplarinin bu baglamda düzenlenmesi gerektigi sonucuna varilmistir.Öğe The Use of 3D Printers in Education from the Perspective of Social Sciences Teachers(Giresun Üniversitesi, 2023) Aktin, Kibar; Coskun, Tugra Karademir; Taze, Hülya KaraçaliThe he use of 3D printing technology offers students important opportunities in the development of 21st century skills. Encouraging studies on the use of this technology in social studies education have started to increase in recent years. In this context, this study aimed to determine teachers' views on the use of 3D printing technology in social studies education. The study was conducted using phenomenology design, one of the qualitative research methods. The study group consisted of 18 social studies teachers. Data were collected through semi-structured interview forms. The data obtained from this form were subjected to qualitative coding and in vivo coding in the first stage and axial coding in the second stage. As a result of axial coding, the data were interpreted in four categories of 3D printer use in social studies education: Strengths, weaknesses, threats and opportunities.As a result of the research, it was seen that social studies teachers reported the weaknesses of using 3D printers in education mostly in categories such as costly printing, time-consuming, subject limitation, and insufficient class time. Regarding the threatening factors, teachers gave opinions in categories such as costly printing, disrupting equality of opportunity in education, insufficient technological equipment in schools, and insufficient class time. On the other hand, teachers' opinions on the strengths and opportunities of using 3D printing technology in education were mostly found in the categories of creating permanent learning, increasing attention and motivation, facilitating and concretizing learning.Öğe Using Göbeklitepe, the Zero Point of History, in Cultural Heritage Education(Galip ÖNER, 2024) Yolaçan, Mekiye; Aktin, KibarCultural heritage education plays a crucial role in sparking curiosity about historical cultural elements, preserving and evolving cultural traditions, strengthening national identity, and cultivating engaged citizens. In light of this, this study aims to determine the educational outcomes of incorporating Göbeklitepe, a historical site, into the cultural heritage education component of the fifth grade Social Studies course. In this research, the most common type of qualitative research, the basic interpretive research approach, was preferred. The study group, comprising 22 fifth-grade students from a middle school, was selected through the use of criterion sampling, case sampling, and purposeful sampling. The data collection tools employed in the study included clay studies, talking object worksheets, student diaries, a Göbeklitepe newspaper, and a self-assessment form. The data were subjected to content analysis and descriptive statistical analysis. The findings of the study indicated that engagement in cultural heritage activities enhanced students' comprehension of the historical development of Göbeklitepe. They acquired knowledge about the historical trajectory of the site and were able to contextualize this process within the broader historical context of Sanliurfa. In accordance with the nature of history, it was determined that students realized the impossibility of acquiring exhaustive knowledge about Göbeklitepe. In their diaries, students proposed the implementation of further research, excavations, and the utilization of knowledgeable individuals to elucidate the enigma of Göbeklitepe's history. However, it was determined that students encountered challenges in applying the skills of perceiving change and continuity.