Yazar "Bozkurt Altan, Esra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bilim Şenliğinin Öğrencilere Katkılarına Bütüncül Bir Bakış: Öğretmenlerin, Öğrencilerin ve Atölye Liderlerinin Görüşleri(2023) Öztürk, Nurhan; Bozkurt Altan, Esra; Üçüncüoğlu, İrem; Kara, Elif; Şerbetcioğlu, Şükran ÖzlemBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin, öğrencilerin ve atölye liderlerinin Sinop Çocuk Üniversitesi Bilim Şenliği’nin öğrencilere katkılarına yönelik görüşlerini belirlemektedir. Çalışma nitel metodoloji yöntemlerinden durum çalışması deseninde yapılandırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 34 atölye lideri, 19 öğretmen ve çalışmanın veri toplama sürecine katılım gösteren 252 öğrenci (ilkokul, ortaokul, lise ve üniversite) oluşturmaktadır. Araştırma 59 atölye ile üç gün sürmüştür. Araştırmada veri toplama araçları olarak araştırmacılar tarafından hazırlanmış görüşme formları kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonunda öğretmenlerin, öğrencilerin ve atölye liderlerinin izlenimleri neticesinde bilim şenliğinin öğrencilere olumlu duygular hissettirdiği, bilimi anlama, bilimsel bilgiyi öğrenme ve bilim iletişiminde olumlu katkılar sağladığı sonucuna varılmıştır.Öğe Bir Okul Disi Ögrenme Ortami: Sinop Çocuk Üniversitesi(Halil TURGUT, 2019) Öztürk, Nurhan; Bozkurt Altan, EsraBir okul disiögrenme ortami olan çocuk üniversiteleri, çocuklarda merak duygusunugelistirmek, onlara kesfetme mutlulugu yasatmak, çocuklarin güncel bilgi veteknolojileri kullanarak günlük hayat problemlerine çözüm bulmalarina firsatsunarak ve birçok üst düzey becerilerine olumlu katkilar saglamak amaci ilekurulmustur. Ülkemizde gün geçtikçe sayilari artan çocuk üniversiteleri benzeramaçlarla yapilanmakta ve çocuklara çesitli programlarla etkili ortamlarsunmaktadir. Sinop Çocuk Üniversitesi de çocuklarin üniversite iletanismalarini, merak ve ilgilerini canli tutarak yeni bilgiler kesfetmelerini,bilgiyi günlük hayatinda kullanarak karsilasabilecekleri olasi problemlereçözümler üretmelerini ve bilimin sanat ve sporla bütünlestigi egitimprogramlarindan faydalanmalarini saglamak hedefi ile ögrencilerin çesitli projeve etkinliklere katilimini gerçeklestirmis ve gerçeklestirmeye de devametmektedir. Bu çalismada kuruldugu günden bu yana Sinop Çocuk Üniversitesi’ndesadece ortaokul ögrencileri ile gerçeklestirilen projeler, projelerin amaçlarive kisaca bulgularina deginilmistir. Arastirmanin çocuk üniversitesi kurmayiplanlayan ya da kurmus/faaliyette olan devlet ya da özel kurumlar için rehberolacagi düsünülmektedir. Ayrica Çocuk Üniversitelerinin isbirligi içinde gerekTürkiye’de gerekse de Avrupa’da bir ag kurmasi ve gerçeklestirilecek projelerleçok sayida katilimciya ulasmasi hedefi ile çocuk üniversitelerinin etkili okuldisi ögrenme ortamlari olacagina dair ümit vericidir.Öğe Discussing Socio-Scientific Issues on Twitter: The Quality of Pre-Service Science Teachers’ Arguments(Seyit Ahmet KIRAY, 2021) Öztürk, Nurhan; Bozkurt Altan, Esra; Türkoglu, Ayse YenilmezThe purpose of this study is to determine pre-service science teachers’ (PSTs’) argument qualities in the process of discussing some SSIs on Twitter. In this respect, firstly, sources that PSTs use to reach information and ranking of these sources as they access information were taken. The study is designed as a case study and the participants were 13 PSTs (11 females, 2 males). Data were collected through arguments written on Twitter and after classroom discussions, and field notes taken by the researchers. The findings showed that PSTs use Internet, books and social media tools as they try to reach information and spend at least 1 to 5 hours in social media during the day. The findings also showed that online discussions on Twitter developed their argumentation qualities. This may indicate that as PSTs become familiar with writing arguments and realize that they need to consider the elements of arguments, they produce better arguments. It is therefore recommended to the researchers and teachers to provide students with environments where they can be active and conduct informal discussions about SSIs. Social media tools (Facebook, Instagram, YouTube, etc.), at this point, may provide with a useful option.Öğe Fen Bilimleri Ögretmen Adaylari için STEM Odakli Laboratuvar Uygulamalari Etkinligi: Saglikli Yasam Modülü’ne Yönelik Degerlendirmeler(Halil TURGUT, 2018) Bozkurt Altan, Esra; Üçüncüoglu, Irem2016- 2017 egitimögretim yilinda bir devlet üniversitesinde Fen Bilgisi Egitimi Anabilim Daliüçüncü sinifta ögrenim gören ve Fen Ögretim Laboratuvar Uygulamalari (FÖLU) -II dersini alan fen bilimleri ögretmen adaylari ile gerçeklestirilen buarastirmada, STEM odakli laboratuvar uygulamalari çerçevesinde yürütülen FÖLU-II dersinin fen bilimleri ögretmen adaylarinin fen derslerini STEM entegrasyonuçerçevesinde yürütebilecekleri özgün baglamlar gerçeklestirmelerine katkisaglayacak bir modülün nasil hazirlanabilecegi tartisilacak ve disiplinlerarasi entegrasyon baglaminda örnek bir modül (Saglikli Yasam) sunulacaktir. Ögretmenadaylarina STEM odakli uygulama deneyimi kazandirmak baglaminda hazirlanan“Saglikli Yasam” modülünün alan notlari ile degerlendirilmesi, ayrica ögretmenadaylarinin modüle yönelik görüslerinin tespit edilmesi amaçlanmaktadir. Nitelparadigma esas alinarak yürütülen bu arastirma bütüncül durum çalismasidesenindedir. Verilerinçözümlenmesinde betimsel ve içerik analizi teknikleri birlikte kullanilmistir. Uygulama süreci boyunca fen bilimleri ögretmenadaylarinin matematik, fen ve teknoloji disiplinlerini gerçek yasam problemineçözüm ararken kullanmis olmalarinin onlarin bu disiplinlerin nasil bir arayagetirilebilecegi noktasinda fikir kazanmalarini destekledigi sonucunavarilmistir.Öğe Integrating GIS into science classes to handle STEM education -2(Ekip Buro Makineleri A., 2016) Ercan, Serhat; Bozkurt Altan, Esra; Taştan, Bekir; Dağ, IbrahimSTEM stands for science, technology, engineering and mathematics and is an approach to education that aims to integrate these four separate disciplines. In theory, the idea of integration is clear, but in practice in a school setting it proves to be problematic due to the current structure of the educational curricula. In the current structure of educational curricula, usually only mathematics and science courses from STEM disciplines are included in school programmes and these courses are conducted in an isolated manner separate from other disciplines. This problem may be overcome by using interrelated applications such as the Geographic Information Systems (GIS) to integrate mathematics and science courses within STEM disciplines. As an interdisciplinary technology, GIS serves as a pedagogical tool for use in STEM education. Using a qualitative research paradigm, the current study evaluated a sample of junior (third-year) science teacher candidates (N=34) in a STEM educational setting using GIS. The data was collected from the written science texts of teacher candidates (e.g. the role of GIS in STEM teaching and science teaching; the implementation of STEM education in science classes) before and after the teaching intervention. At the end of the study, it was discovered that a four-week long teaching intervention had a positive effect on the science teacher candidates' views of implementing STEM as well as improving their views on and awareness of GIS.Öğe ORTAOKUL ÖGRENCILERININ YEREL VE GENEL SOSYOBILIMSEL KONULARA ILISKIN KARARLARI VE KARARLARININ ÇOK BOYUTLU YAPISININ SEE – SEP MODELINE GÖRE INCELENMESI(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2024) Yazici, Hayriye; Bozkurt Altan, EsraBu arastirmada ortaokul ögrencilerinin yerel ve genel sosyobilimsel konulara iliskin kararlari ve kararlarinin çok boyutlu yapisinin nasil oldugunu belirlemek amaçlanmistir. Arastirmanin çalisma grubu 7. sinifa devam eden 30 kiz, 29 erkek olmak üzere toplam 59 katilimcidan olusmaktadir. Arastirma nitel arastirma desenlerinden durum çalismasi deseni ile yürütülmüstür. Arastirmanin uygulama süreci 8 hafta sürmüstür. Bir yerel bir genel kapsamli olacak sekilde SBK’ler belirlenmistir. Nükleer santral, kriyobiyoloji, balikçilik, plastik kullanimi konulari belirlenen sosyobilimsel konulardir. Bir SBK için 2 haftalik süre ayrilmistir. Arastirmanin verilerini etkinlik föyleri (SBK senaryolari) ve SBK’lere dair karar verme formu olusturmaktadir. Arastirma kapsaminda 2 genel, 2 yerel SBK esas alinarak senaryolar hazirlanmistir. Arastirmadan elde edilen veriler betimsel analiz yoluyla çözümlenmistir. Arastirmanin karar vermeye dair sonuçlarinda tüm SBK’lerle ilgili olumlu yaklasim sergileyenlerin sayisinin, olumsuz yaklasim sergileyenlerin sayisina göre daha fazla oldugu görülmüstür. Ancak yerel ve genel SBK’lere göre ögrenci kararlarinin farklilastigi belirlenmistir. Ögrencilerin genel SBK’lerde etik boyutuna yerel SBK’lere kiyasla daha fazla yer verdikleri sonucuna ulasilmistir. Ahlak ve etik gelisiminde yerel SBK’lerin ayri bir önemi olup olmadigi ile ilgili daha detayli arastirmalar yapilmasi ve uygulayicilarin sinif ortamlarinda yerel SBK’lere yer vermeleri önerilmektedir.Öğe ORTAOKUL ÖGRENCILERININ “GELECEGE HAZIRLANIYORUM: PROBLEMLERE ÇÖZÜM ARIYORUM” PROJESININ KENDILERINE KATKILARINA YÖNELIK DEGERLENDIRMELERININ INCELENMESI(Milli Egitim Bakanligi, 2020) Öztürk, Nurhan; Bozkurt Altan, Esra; Tan, SemaBu arastirmanin amaci, ortaokul ögrencilerinin bir okul disi ögrenme ortami hakkindaki görüslerini incelemektir. Çalismada nitel arastirma desenlerinden durum çalismasi deseni benimsenmistir. Aras- tirmanin çalisma grubu “Gelecege Hazirlaniyorum: Problemlere Çö- züm Ariyorum” adli TÜBITAK projesinin katilimcilarindan olusmakta- dir. Katilimcilar; dezavantajli, normal gelisim gösteren ve özel yetenekli olarak nitelendirilen altinci ve yedinci sinif toplam 50 ögrenciden olusmaktadir. Sekiz günlük proje boyunca 8 farkli üniversitede görev yapan 23 farkli egitmen tarafindan ögrencilere otuz bes farkli etkinlik gerçeklestirilmistir. Veriler, alan notlari ve ögrenci günlükleri kullanilarak toplanmis ve bilgi, beceri, duyus ve fen, mühendislik, teknoloji, toplum ve çevre (FMTTÇ) olarak adlandirilan dört ana kategoride betimsel analiz teknigi kullanilarak incelenmistir. Arastirma sonucunda ögrenciler, projedeki etkinliklerin kendilerinin fen bilimleri, matematik ve mühendislik hakkinda yeni bilgiler ögrenmelerine yardimci oldugunu ve etkinliklerin bilimsel süreç becerilerine, yasam becerilerine, mühendislik ve tasarim becerilerine olumlu katkida bulundugunu ifade etmislerdir. Ayrica ögrenciler; etkinliklerin uygulanmasi sirasinda fen bilimlerine, matematige, teknolojiye ve mühendislige karsi olumlu tutum gelistir- diklerini ve fen, mühendislik ve teknoloji arasinda iliski kurabildiklerini belirtmislerdir. Proje sürecinin ürün gelistirmeleri ve rekabet duygularini harekete geçirmeler araciligiyla motivasyonlarinin artmasina katki sagladigi ögrenciler tarafindan belirtilmistir. Ögrencilerin bu görüsleri dikkate alindiginda ürün gelistirme etkinliklerinin okul içi ve okul disi ögrenme ortamlarinda kullanilmasinin onlarin bilgi ve becerilerinin gelisimine olumlu katki saglayacagi düsünülmektedir. Arastirma bulgularinin okul disi ögrenme ortamlarina yönelik yapilacak çalismalara rehber olacagi düsünülmektedir.Öğe STEM education program for science teachers: Perceptions and competencies -2(Ekip Buro Makineleri A., 2016) Bozkurt Altan, Esra; Ercan, SerhatThis study focused on the professional development activities carried out at Sinop University during the summer of 2015. The purpose of the study is to investigate the effects of the professional development program on the participating science teachers' perceptions and competencies as they relate to STEM education. 24 science teachers were participated the program which was organized to promote their acquisition of the competencies necessary for the development and implementation of original activities suitable for STEM education. The study was carried out through qualitative paradigm. One of the data sources used was to "Teachers' Perceptions on STEM Education Questionnaire". STEM education teaching plans which were developed by teachers during the program were the other data sources used by the study. Findings from the TPSEQ suggest that the professional development program positively affected teachers' views of STEM education. Additionally, after the professional development program, participating teachers made suggestions for the (engineering) design based science instruction for the adaption of STEM education. It can be suggested that in-service training programs should be developed for teachers to raise their awareness of the necessity of STEM education and to enhance their competencies in planning, implementation and evaluation of an instructional process suitable for this approach.