Yazar "Bakaç, Ebru" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Examining the predictive role of scientific creativity on preservice science teachers' academic motivation(Horizon Research Publishing, 2018) Bakaç, EbruThe purpose of this research is to examine preservice science teachers’ development of academic motivation and scientific creativity. It also investigated the predictive role of academic motivation on preservice science teachers’ scientific creativity. The study group of the research consisted of (N=140) preservice science teachers who are studying at the Faculty of Education located in Northwest Black Sea Region of Turkey during the fall semester of the 2016-2017 academic year. Data were collected through "Academic Motivation Scale" developed by Vallerand, Pelletier, Blais, Brière, Senécal and Vallières (1992) and adapted into Turkish by Unal Karaguven (2012) [49] and "Scientific Creativity Scale " developed by Hu and Adey (2002) and adapted to Turkish by Denis Celiker (2012) [16]. At the end of the research, it was found that internal motivation for success and age was an important predictor of preservice teachers’ scientific creativity levels. © 2018 by authors. All rights reserved.Öğe ÖGRETMEN ADAYLARININ MATERYAL TASARIMI ÖZ-YETERLIK INANÇ DÜZEYLERININ TEKNOLOJIK PEDAGOJIK ALAN YETERLIKLERI BAGLAMINDA INCELENMESI(Kirsehir Ahi Evran Üniversitesi, 2017) Bakaç, Ebru; Özen, RasitBu arastirmanin amaci ögretmen adaylarinin materyal tasarimi öz-yeterlik inanç düzeylerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlik düzeyleri baglaminda incelenmesidir ve arastirma betimsel tarama modelinde desenlenmistir. Arastirmanin çalisma grubunu 2015-2016 egitim-ögretim yili bahar döneminde Türkiye’nin Bati Karadeniz Bölgesinde yer alan bir Egitim Fakültesi’nin farkli branslarinda ögrenim gören dördüncü sinif ögretmen adaylari n=159 olusturmaktadir. Arastirma ile ilgili nicel veriler Materyal Tasarimi Öz-yeterlik Inanç Ölçegi ve Teknopedagojik Egitim Yeterlik Ölçegi ile toplanmistir. Arastirmadan elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler ve Tek Yönlü Varyans Analizi ANOVA kullanilmistir. Arastirma sonunda ögretmen adaylarinin materyal tasarimi öz-yeterlik inanç düzeyleri ile TBAB yeterlik düzeyleri arasinda orta düzeyde, pozitif ve anlamli bir iliski oldugu sonucuna ulasilmistir.Öğe ÖGRETMEN ADAYLARININ ÖZ-YÖNETIMLI ÖGRENME HAZIRBULUNUSLUK DÜZEYLERI ILE TEKNOLOJIK PEDAGOJIK ALAN BILGISI (TPAB) YETERLIKLERI ARASINDAKI ILISKI(E-Journal of New World Sciences Academy, 2018) Bakaç, Ebru; Özen, RasitBu arastirmanin amaci ögretmen adaylarininöz-yönetimli ögrenmeye yönelik hazirbulunusluk düzeyleri ile teknolojik pedagojikalan yeterlikleri (TPAB) arasindaki iliskinin incelenmesidir. Çalismadabetimsel model kullanilmistir. Arastirmanin çalisma grubu 2015-2016 akademikyili bahar döneminde Türkiye’nin Bati Karadeniz Bölgesinde ögrenim görendördüncü sinif üniversite ögrencilerinden (n=159) olusmaktadir. Arastirmanin verileri Fisher King ve Tagua (2001) tarafindangelistirilen, Sahin ve Erden (2009)tarafindan Türkçe’ye uyarlanan “Öz Yönetimli Ögrenmeye Hazirbulunusluk Ölçegi”ile Kabakçi-Yurdakul ve ark., (2012) tarafindangelistirilen “Teknopedagojik Egitim Yeterlik Ölçegi” ile toplanmistir. Verilerin analizindebetimsel istatistikler (aritmetik ortalama ve standart sapma), t-testi ve basit regresyon analizi kullanilmistir.Arastirma sonucunda ögretmen adaylarinin TPAByeterliklerinin öz-yönetimli ögrenmeye hazirbulunusluk düzeylerinin anlamli biryordayicisi oldugu sonucuna ulasilmistir.Öğe Öğretmen Adaylarının Materyal Tasarımı Öz-yeterlik İnanç Düzeylerinin Teknolojik Pedagojik Alan Yeterlikleri Bağlamında İncelenmesi(2017) Özen, Raşit; Bakaç, EbruBu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının materyal tasarımı öz-yeterlik inanç düzeylerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlik düzeyleri bağlamında incelenmesidir ve araştırma betimsel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Türkiye'nin Batı Karadeniz Bölgesinde yer alan bir Eğitim Fakültesi'nin farklı branşlarında öğrenim gören dördüncü sınıf öğretmen adayları (n159) oluşturmaktadır. Araştırma ile ilgili nicel veriler Materyal Tasarımı Öz-yeterlik İnanç Ölçeği ve Teknopedagojik Eğitim Yeterlik Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının materyal tasarımı öz-yeterlik inanç düzeyleri ile TBAB yeterlik düzeyleri arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştırÖğe Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık Algılarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi(2016) Bakaç, Ebru; Özen, RaşitBu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının yaratıcılık algı düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre değişip değişmediğinin belirlenmesidir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 öğretim yılı bahar döneminde Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören birinci sınıf öğretmen adayları (n429) oluşturmuştur. Araştırmada öğretmen adaylarının yaratıcılık algılarını belirlemek amacıyla Whetton ve Cameron (2002) tarafından geliştirilen ve Aksoy (2004) tarafından Türkçe'ye uyarlanan "Ne Kadar Yaratıcısınız Ölçeği" kullanılmıştır. Veriler SPSS 22 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, Bağımsız Gruplar t-testi ve Tek Boyutlu ANOVA kullanılmıştır. Araştırma sonunda, öğretmen adaylarının yaratıcılık algı düzeylerinin ortanın biraz üzerinde bir seviyede olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının yaratıcılık algı düzeylerinin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği, bölüm ve üniversiteye giriş puan türüne göre ise anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştirÖğe ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM PROGRAMI YAKLAŞIMI TERCİHLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ(2018) Karaman, Pinar; Bakaç, EbruBu çalışmanın amacı öğretmenlerin eğitim programına yönelik yaklaşımlarını belirlemektir. Bubağlamda, öğretmenlerin eğitim programına karşı yönelimleri çeşitli değişkenler açısındanincelenmiştir. Çalışmada, öğretmenlerin program yönelimlerini belirleyebilmek için betimseltarama deseni kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2016-2017 eğitim-öğretim yılındaTürkiye’nin Batı Karadeniz Bölgesi’ndeki bir şehir merkezinde görev yapan 203 öğretmenoluşturmaktadır. Bu araştırmada, öğretmenlerin eğitim programı tasarım yaklaşımı tercihlerininçeşitli değişkenlere göre incelenmesi amacıyla Baş (2013) tarafından geliştirilen “ÖğretmenlerinEğitim Programı Tasarım Yaklaşımı Tercihleri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda,öğretmenlerin sorun ve öğrenci merkezli program yaklaşımlarını konu merkezli tasarıma göre dahaçok tercih ettikleri görülmüştür. Ayrıca cinsiyet değişkenine göre öğretmenlerin program tasarımtercihleri arasında anlamlı bir farklılık görülürken, mezun olunan fakülte türü, kıdem ve görevyapılan okul türü değişkenlerine göre ise anlamlı bir farklılık görülmediği ortaya çıkmıştır.Öğe Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları İle Tutumları Arasındaki İlişki(2017) Bakaç, Ebru; Özen, RaşitBu araştırmanın amacı pedagojik formasyon öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yöneliktutumları ile öz-yeterlik inançlarını farklı değişkenler bakımından ele almak ve her ikisiarasında nasıl bir ilişki olduğunu ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015akademik yılı bahar döneminde Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde pedagojikformasyon sertifika programına katılan (n754) öğrenciler oluşturmuştur. Veriler ÖğretmenÖz-yeterlik Ölçeği ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılarak toplanmıştır.Verilerin analizinde t-testi, ANOVA, MANOVA ve pearson korelasyon (r) kullanılmıştır.Araştırma sonunda, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile özyeterlikinanç düzeyleri arasında pozitif yönde, düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğusonucuna ulaşılmıştır.