Yazar "Yurttaş Kumlu, Gülfem Dilek" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Bibliometric Analysis of Research on Self-Regulated Learning: From the Beginning To 2021(2023) Cobanoglu, Rahime; Büyükkıdık, Serap; Yurttaş Kumlu, Gülfem DilekThe present study explores the self-regulated learning (SRL) research published in English or Turkish language journals included in the Web of Science database from the beginning to 2021 via bibliometric analysis. The 2197 articles that met the eligibility criteria were included in the study. The results reveal that the research on SRL has been carried out mostly by scholars from the USA and has gained increased attention since the 2000s. The three most influential scholars of self-regulated research are Chia-Wen Tsai, Philip H. Winne, and Roger Azevedo; however, the two top documents by local citations belong to Barry J. Zimmerman (2008) and Paul R. Pintrich (2004) in the study. The analyzed studies cited the Journal of Educational Psychology and Contemporary Educational Psychology most. The results reveal that motivation, metacognition, self-efficacy, and learning strategies are the keywords that most frequently occur and co-occur in the analyzed studies along with SRL. The trend topics of SRL research have been learning analytics, flipped classrooms, and MOOCs since 2018.Öğe Cognitive and Metacognitive Strategies in Problem-Posing Tasks in the Context of Science(Tamer KUTLUCA, 2023) Yurttaş Kumlu, Gülfem Dilek; Tastepe, MehtapThis study aims to determine the cognitive and metacognitive strategies used by pre-service mathematics teachers for activating mental processes in a semi-structured problem-posing task. A holistic multiple-case design was used to in this study. For the case study, five voluntary pre-service mathematics teachers participated in this study. This task involves problem-posing in the context of science appropriate for different mathematical expressions. A think-aloud protocol, a semi-structured interview, observation and the pieces of papers for each question were used in this study. Open coding was performed using the continuous comparative analysis technique. The main results are that (a) they used various cognitive and metacognitive strategies to activate mental processes in problem-posing, (b) these strategies differed both in diversity and the usage of frequency of them and some strategies are either domain-specific or general-specific and (c) the use of metacognitive strategies is more common than cognitive strategies.Öğe Fen Bilgisi Ögretmen Adaylarinin Fizik Laboratuvarinda Karsilastiklari Sorunlar, Çözüm Yöntemleri ve Önerileri(Ankara Bilim University, 2017) Yapicioglu, Aysegül Evren; Yurttaş Kumlu, Gülfem DilekArastirmanin amaci, Fen Bilgisi ögretmen adaylarinin Fizik laboratuvarinda karsilastiklari sorunlari, bu sorunlarla çözmede kullandiklari yöntemleri ve önerilerini belirlemektir. Nitel arastirma yöntemlerinden durum çalismasi deseninin kullanildigi bu arastirmada, Fen Bilgisi Ögretmenligi Programi 1. Sinif seviyesindeki alti ögretmen adayi ile çalisilmistir. Arastirma sonucunda, ögretmen adaylarinin laboratuvar ortam ve kosullarindan Malzemeleri taniyabilme ve kullanabilme yetersizlikleri, malzemenin eksik ve bozuk olmasi, laboratuvar masalarinin kullanissizligi ve alan yetersizligi ve ögrenmeögretmen sürecinden Ön deneyimlerinin yetersiz olmasi, teorik bilgi için kaynak yetersizligi, deney yönergesinin anlasilir olmamasi, teorik ders ile laboratuvar dersinin uyumsuzlugu kaynaklanan sorunlarla karsilastiklari belirlenmistir. Fen Bilgisi ögretmen adaylari laboratuvarda karsilastiklari sorunlari çözmede ise, grup isbirligi içinde olma, deneme yanilma yöntemi, gözlem ve tahmin etme, ögretim görevlisinin rehberliginden yararlanma gibi kisa süreli çözüm yöntemlerini kullandiklarini ifade etmislerdir. Bu sorunlarin giderilmesine yönelik çözüm önerileri olarak malzemelerin gruplandirilmasini, malzemelerin etiketlenmesini, malzemelerin kisiye özel olmasini, günlük hayattan malzemelerin kullanimini, laboratuvar ortaminin daha büyük ve düzenli olmasini, laboratuvar masalarinin yuvarlak düzenlenmesi olarak ifade etmislerdir. Pre-service Science Teachers’ Encountered Problems in Physics Laboratory Course, Solution Methods and RecommendationsÖğe Fen Bilgisi Ögretmen Adaylarinin Laboratuvar Ortamina Yönelik Görüsleri(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2022) Yurttaş Kumlu, Gülfem DilekBu çalismada fen bilgisi ögretmen adaylarinin, laboratuvar ortamina iliskin görüslerinin incelenmesi amaçlanmaktadir. Bu çalismada betimsel arastirma yöntemi kullanilmistir. Arastirmaya üniversitede en az bir laboratuvar dersi alan gönüllü 34 fen bilgisi ögretmen adayi katilmistir. Arastirmada bes açik uçlu sorudan olusan yari-yapilandirilmis görüsme formu kullanilmistir. Veriler, betimsel analizine tabi tutulmustur. Fen bilgisi ögretmen adaylarinin laboratuvar kavramina iliskin fikirleri malzeme ve araç-gereç, ortam, disiplin, sagladigi katki, bilimsel ifade, bilimsel bilgiye ulasma yolu ve güvenlik olmak üzere yedi kategoride siniflandirilmistir. Özellikle katilimcilar, laboratuvar kavramina iliskin düsüncelerinde deney kavramina fazlasiyla deginmislerdir. Fen bilgisi ögretmen adaylarinin laboratuvarda olumlu yönde ilgilerini çeken ögeler temasina yönelik malzemeler ve araç-gereçler, ortamin özellikleri, kullanilan yöntem ve teknik ve deneylerin özellikleri olmak üzere dört kategori belirlenmistir. Fen bilgisi ögretmen adaylari çogunlukla ilk kez karsilastiklari malzeme ve araç-gereçlerin ilgilerini çektiklerini ifade etmislerdir. Fen bilgisi ögretmen adaylarinin laboratuvarda rahatsiz olduklari ögeler, malzemeler ve araç-gereçlere iliskin ve laboratuvar ortamina iliskin olmak üzere iki kategoride ele alinmistir.Öğe Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Laboratuvar Ortamına Yönelik Görüşleri(2022) Yurttaş Kumlu, Gülfem DilekBu çalışmada fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuvar ortamına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışmada yorumlayıcı ve tanımlayıcı nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmaya üniversitede en az bir laboratuvar dersi alan gönüllü 34 fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada açık uçlu sorulardan oluşan yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler, betimsel analize tabi tutulmuştur. Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuvar kavramına ilişkin düşünceleri malzeme ve araç-gereç, öğrenme ortamı, disiplin, sağladığı katkı, bilimsel ifade ve bilimsel bilgiye ulaşma yolu olmak üzere altı kategoride sınıflandırılmıştır. Özellikle katılımcılar, laboratuvar kavramına ilişkin düşüncelerinde deney kavramına fazlasıyla değinmişlerdir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuvarda ilgilerini çeken öğeler temasına yönelik malzemeler ve araç-gereçler, laboratuvar ortamının özellikleri, kullanılan yöntem ve teknik ve deneylerin özellikleri olmak üzere dört kategori belirlenmiştir. Fen bilgisi öğretmen adayları çoğunlukla ilk kez karşılaştıkları malzeme ve araç-gereçlerin ilgilerini çektiklerini ifade etmişlerdir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuvarda rahatsız oldukları öğeler, malzemeler ve araç-gereçler ve laboratuvar ortamına ilişkin olmak üzere iki kategoride ele alınmıştır. Bu araştırmada fen bilgisi öğretmen adayları çoğunlukla laboratuvar ortamının fiziksel özelliklerine yönelik görüşler bildirmişlerdir. Dolayısıyla laboratuvar ortamları düzenlenirken fiziksel öğelerin de dikkate alınmasının önemli olduğu söylenebilir. Bu araştırmadan elde edilen bulguların nedenlerinin detaylı sorgulandığı ve öğrenme ortamlarına yönelik geliştirilen ölçeklerin kullanıldığı çeşitli çalışmalar yapılabilir.Öğe FEN LABORATUVARINI DÜZENLEME SÜRECİNE İLİŞKİN FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ(2021) Yurttaş Kumlu, Gülfem DilekAraştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının fen laboratuvar ortamını düzenleme sürecine ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Bu araştırmada bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır. Fen laboratuvar ortamını düzenlemeye gönüllü 30 fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. Düzenleme sonrası, öğretmen adayları ile görüşme yapılmıştır. Görüşme verilerinin analizinden fen laboratuvarının düzenleme sürecinde gerçekleştirilen görevlerin gerekçesine, karşılaşılan zorluklara, malzeme ve araç-gereçlerde dikkat çeken durumlara, hissedilen duygulara ve bu sürecin katkılarına ilişkin bulgular elde edilmiştir. Çoğu katılımcı, fen laboratuvarını düzenleme sürecinde gerçekleştirilen görevin gerekçesinin malzeme ve araç-gereçlerin yerini bulmak olduğunu belirtmiştir. Bu süreçte ciddi olarak zorlanmadıklarını açıklamışlardır. Ayrıca bazı malzeme ve araç-gereçlerle daha öncesinde karşılaşmamış olduklarını ifade etmişlerdir. Büyük çoğunluğu bu süreçte olumlu yönde duygular hissettiğini ve yeni bilgiler öğrenme, etkili öğrenme ortamı oluşturma, kendine güven duyma ve farkındalık oluşturma açısından bu sürecin öğretmen eğitimi için oldukça önemli katkı sağladığını belirtmiştir. Bu nedenle bu sürecin katılımcıların bilgi ve becerilere etkisini belirlemeye yönelik çeşitli nitel ve nicel çalışmalar yapılabilir.Öğe Investigation of cognitive and metacognitive strategies used by pre-service science teachers exposed to explicit and peer tutoring reading strategies instruction(Muhammed ZINCIRLI, 2023) Yurttaş Kumlu, Gülfem Dilek; Yürük, NejlaThe aim of this study was to investigate cognitive and metacognitive strategies and products of cognitive and metacognitive processes that preservice science teachers engaged in while reading heat-temperature text after being exposed to no reading strategy instruction, explicit reading strategy instruction and peer tutoring reading strategy instruction. This study employed holistic multiple-case study wherein preservice teachers were assigned to one of the three groups which received no reading strategy instruction (n=9), explicit reading strategy instruction (n=10) and peer tutoring (n=10) based on their scores on Metacognitive Awareness of Reading Strategies Inventory and good communication among them. The content of strategy instruction included various domain-specific reading comprehension strategies used for activating both cognitive and metacognitive activities which contribute to improving conceptual understanding and conceptual change. It was found that the diversity and frequency of using cognitive strategies and products of cognitive activities were the highest in the explicit strategy instruction group, and the metacognitive strategies and products of metacognitive activities were more diverse and frequent in reading strategy instruction groups compared to no strategy instruction group.Öğe LISE ÖGRENCILERININ “BENIM DILIM BILIM: FIZIGI UYGULAYARAK ÖGRENIYORUM!" PROJESINE VE HAZIRLADIKLARI POSTERLERE ILISKIN GÖRÜSLERI(Akademisyenler Birligi Dernegi, 2023) Ogul, Hasan; Yurttaş Kumlu, Gülfem Dilek; Karaagac, Mehmet Onur; Gündüz, MuazzezBu çalismanin amaci, TÜBITAK 4004 Doga Egitimi ve Bilim Okullari Destekleme Programi kapsaminda desteklenmis olan “Benim Dilim Bilim: Fizigi Uygulayarak Ögreniyorum!” adli proje ve proje kapsaminda katilimcilarin hazirladigi posterler hakkindaki katilimci lise ögrencilerinin görüslerini temel ve yorumlayici nitel arastirma yöntemi ile sunmaktir. Proje, Sinop il sinirlari içerisinde bulunan Fen, Anadolu ve Imam Hatip liselerinden 40 ögrenci ile 5 gün boyunca gerçeklestirilmistir. Proje kapsaminda, liselerde teorik olarak anlatilan konulara deginilmis ve deneyler esliginde bu konular katilimcilara aktarilmistir. Proje etkinliklerinin son gününde ise ögrendikleri konulardan en az 3 tanesini kullanarak 2 ya da 3 boyutlu poster hazirlamalari ve sunmalari istenilmistir. Burada degerlendirmeler 8 ana baslik altinda yapilmistir; hazirlanan posterlerde seçilen konular, hazirlanan posterlerde dikkat edilen unsurlar, hazirlanan posterlerde is birligi, karsilasilan zorluklar, grupla çalismanin katkilari, posterleri gelistirmeye yönelik öneriler, projenin katkilari ve projeye yönelik öneriler. Projenin ve proje sonunda hazirlanan poster çalismasinin, grup çalismasi seklinde gerçeklestirilmesi, katilimcilarin konularin birbiri ile bütünlestirilmesine yönelik bakis açilarinda farklilik yarattigi görülmektedir.