Yazar "Yücesan, Esra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Müzik Eğitiminde Çocuk Edebiyatı ve Geleneksel Olandan Yola Çıkmak(2023) Yücesan, EsraBu araştırmada okul öncesi dönem müzik eğitiminde çocuk edebiyatı yazınından yararlanırken geleneksel içeriklere sahip kaynaklardan faydalanmanın önemine değinilmiş, buna yönelik olarak hazırlanmış örnek bir etkinlik planı ayrıntılı olarak paylaşılmıştır. Bu amaçla geleneksel Türk El Sanatları’ndan ''kilim desenlerini'' konu alan ''Ayşe’nin Kilimleri'' adlı resimli öykü kitabı müzik etkinlikleri için bir materyal olarak ele alınmıştır. Araştırmada, çocuk edebiyatının nitelikli eserlerinin, gerek sahip oldukları görsellerin dinamikleri (renkler, tarz, çizgiler vb.) gerekse metin içeriği ile okul öncesi dönem müzik eğitimi uygulamalarında öğrencilerin dikkatini çekebilecek, okul öncesi dönem müzik eğitimini yürüten öğretmenler için özgün ve yaratıcı etkinlik süreçleri tasarlamakta ilham kaynağı olabilecek, kazanımlara ulaşmada güçlü, çok boyutlu ve zengin öğretici niteliklere sahip etkin materyaller olabileceği gözlenmiştir.Öğe Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Müziksel Beğeni Eğitiminde Şiir Terapi Uygulama Modelinden Yararlanabilir miyiz? Bir Program Önerisi(2023) Yücesan, EsraBu araştırma şiir terapi uygulama modelinden yararlanılarak okul öncesi öğretmen adayları- nın müziksel beğeni eğitimine yönelik örnek bir eğitim-öğretim programı sunmayı amaçla- maktadır. Bu kapsamda okul öncesi öğretmen adaylarının müzik beğenisinin geliştirilmesine yönelik olarak öncelikle tanıtımı amaçlanan eserlerin belirlenmesi ve sonrasında bu eserlerin yer aldığı şiir terapi uygulama modeli temelli müziksel beğeni eğitimi programı planlanması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda araştırma kapsamında okul öncesi öğretmen adaylarına Türk müziği’nin güncel nitelikli örneklerinin tanıtımı amaçlanmış; gençler tarafından tanınırlığı ve eserlerinin söz niteliği göz önünde bulundurularak program içeriğinde Türk müziği söz yazarı ve bestecilerinden Nadir Göktürk’e ait eserlerin tanıtımına yer verilmiştir. Program kapsamında tanıtılacak olan eserler belirlenirken özellikle sözleri bakımından şiir terapi uy- gulama modeli kapsamında değerlendirilebilecek anlam derinliğine sahip eserler olmalarına, ek olarak bu eserlerin söz içeriklerinin okul öncesi öğretmen adaylarının ilgisini çekebilecek konuları kapsamalarına özen gösterilmiştir. Bu doğrultuda sanatçıya ait eserler içinden ‘ar- kadaşlık, aşk, duygusal iç görü, yaşam sorumlulukları’ gibi konuları kapsayan 5 eser seçil- miştir. Seçilen eserlerin tanıtımını içeren okul öncesi öğretmenlerine yönelik 6 oturum süreli şiir terapi uygulama modeli temelli müziksel beğeni eğitimi programı tasarlanmıştır. Araş- tırma bulguları doğrultusunda okul öncesi öğretmen adaylarının; Nadir Göktürk’e ait seçil- miş müzik eserlerini aktif katılım göstererek tanıyabilmeleri, bu eserler ile duygudaşlık ge- liştirerek eserlerin söz derinliklerini fark edebilmeleri, bu eserlerin estetik değerlerini kavra- yabilmeleri ve böylece müziksel beğeni gelişimi sağlayabilmeleri açısından şiir terapi uygu- lama modeli temelli müziksel beğeni eğitimi programının katkı sağlayıcı niteliklere sahip olduğu tespit edilmiştir.Öğe Okul Öncesi Öğretmenlerinin Müzik Etkinliklerinde Orff Yaklaşımını Kullanma Durumları(2021) Yücesan, EsraBu araştırmada sınıf içi etkinliklerinde Orff Yaklaşımı temelliuygulamalara yer veren okul öncesi öğretmenlerinin OrffYaklaşımı’nı kullanma durumları tespit edilmek istenmiştir. Bukapsamda öğretmenlerin Orff Yaklaşımı temelli uygulamalariçinde ‘konuşma, şarkı söyleme, enstrüman çalma, hareket vedans öğrenme alanlarına’ yer verme ve çeşitli malzemelerdenenstrüman yapma ve etkinlikler içinde kullanma durumlarıincelenmiştir. Bu amaçla 2019 yılında Sinop İl Merkezi’nde yeralan 3 anaokulunda görev yapmakta olan 14 okul öncesiöğretmeni ile görüşülmüştür. Bulgular, okul öncesiöğretmenlerinin tamamına yakınının konuşma ve şarkı söylemeçalışmaları ile çeşitli malzemelerle enstrüman yapma veetkinlikler içinde kullanma çalışmalarına yer verdiklerini ortayakoymuştur. Benzer şekilde hareket ve dans uygulamalarınayönelik olarak dans ve hareket doğaçlamaları ile hareketrepertuvarı çalışmalarına yer verdikleri, enstrüman ça5lmauygulamalarında ise ritmik egzersizler ve doğaçlama çalışmalarıile topluluk müziği çalışmaları gerçekleştirdikleri gözlenmiştir.Öğretmenlerin yaklaşık yarısının; hareket ve dansuygulamalarında bedensel farkındalık ve duyarlılaştırma, sabitdans formlarının uygulanması çalışmalarına yer verdiği, az sayıdaöğretmenin de enstrüman çalma uygulamalarında tını kalitesi veçalım tekniklerine yönelik çalışmalar gerçekleştirdiği tespitedilmiştir.Öğe Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programlarında Müzik Alanına Yönelik Derslerin Yer Alma Durumu: Yakın Tarihe Dönük Bir Karşılaştırma Çalışması(2023) Yücesan, EsraBu araştırmada 2018 yılında değişikliğe uğrayan ve eğitim fakülteleri kapsamında uygulamaya koyulan okul öncesi öğretmenliği lisans programında yer verilen müzik alanına yönelik derslerin 1998 ve 2007 okul öncesi öğretmenliği lisans programları ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada doküman analizi yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Yükseköğretim Kurulu’nun oluşturduğu 1998, 2007 ve 2018 yılları okul öncesi öğretmenliği lisans programları incelenmiştir. Verilerin analizine yönelik olarak betimsel analiz gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda 2018 okul öncesi öğretmenliği lisans programında yer verilen müzik alanı ile ilgili derslerin; ders sayısı, ders saatleri ve uygulama-teori ders saati ağırlıkları açısından 1997 ve 2006 programları ile farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.Öğe Pre-Service Pre-School Teachers’ Music Education Self-Efficacy Levels: A Case Study(Kastamonu Üniversitesi, 2023) Yücesan, EsraPurpose: This study aims to examine pre-service preschool teachers’ music education self-efficacy levels in terms of their gender and grades.Design: The research has been designed as descriptive research based on the survey model. The data collection tool includes the 'Music Education Self-Efficacy Scale for Preschool Teacher Candidates' developed by Yildiz (2017). The study group includes 221 pre-service preschool teachers.Findings: Research indicates that pre-service preschool teachers' music education self-efficacy is at a 'good level.' Considering grades, it is found that as the grade level increases, there is an increase in the self-efficacy beliefs of pre-service preschool teachers related to music education. The lowest music education self-efficacy levels belong to freshman pre-service preschool teachers, and the highest music education self-efficacy levels belong to senior pre-service preschool teachers. However, it is found that the music education self-efficacy levels do not significantly differ according to gender.Highlights: It draws attention to a significant increase in the music education self-efficacy belief levels of the 3rd and 4th grade pre-service preschool teachers who took 'Early Childhood Music Education' as a compulsory course in the 2nd year of undergraduate education.












