Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Toklu, Dervis Amca" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Covid-19 sürecinde okul öncesi dönem çocuklarinin ögretmenleriyle iliskilerinin okula uyum üzerindeki etkisi
    (Hakan ULUM, 2022) Ogelman, Hülya Gülay; Toklu, Dervis Amca
    Okula uyum, okul öncesi dönemden itibaren her egitim kademesinde önem tasiyan konulardan biridir. Okula uyum, çocugun egitim ögretim sürecine aktif katilimini ifade etmekle birlikte sosyal, duygusal boyutlari da olan çok yönlü bit kavramdir. Okul öncesi dönemdeki okula uyum, kisa ve uzun süreli etkileriyle egitim sürecini dogrudan etkileyebilmektedir. Içerisinde bulundugumuz Pandemi sürecinin çocuklari okul çatisi ve paydaslarindan uzaklastirarak etkisi altina aldigi düsünülmektedir. Bu nedenle arastirmanin amaci, COVID 19 sürecinde okul öncesi dönem çocuklarinin ögretmenleriyle iliskilerinin okula uyum üzerindeki yordayici etkisinin ortaya konulmasidir. Alt amaçlarda ögretmen-çocuk iliskisinin; sinif katilimi düzeyini, okuldan kaçinma düzeyini, kendi kendini yönetme düzeyini, okulu sevme düzeyini ve genel okula uyum düzeyini istatistiksel açidan anlamli düzeyde yordayip yordamadigi incelenmistir. Arastirma iliskisel tarama yönteminde hazirlanmistir. Arastirmaya 2020-2021 egitim ögretim yilinda KKTC’de okul öncesi egitime devam eden 5-6 yas grubundan 36 kiz (%66.7) ve 18 (%33.3) erkek olmak üzere 54 çocuk katilmistir. Veri toplama araçlari olarak Ögretmen-Ögrenci Iliski Ölçegi ve 5-6 Yas Çocuklari Için Okula Uyum Ögretmen Degerlendirme Ölçegi kullanilmistir. Ölçme araçlari ögretmenler tarafindan her bir çocuk için ayri ayri doldurulmustur. Arastirmanin bulgularina göre ögretmen-çocuk iliskisi, sinif katilimi, okuldan kaçinma kendi kendini yönetme, okulu sevme degiskenleri ile genel okula uyum düzeyini istatistiksel açidan anlamli biçimde yordamaktadir. Bulgular dogrultusunda, ögretmen çocuk iliskisinin her kosulda küçük çocuklarin okula uyum süreci açisindan büyük önem tasidigi söylenebilir.
  • [ X ]
    Öğe
    KÜÇÜK ÇOCUKLARDA OYUN DAVRANISLARI VE SOSYAL KONUM
    (Ahmet AKÇAY, 2022) Ogelman, Hülya Gülay; Akdogan, Selay; Kahveci, Döne; Toklu, Dervis Amca
    Arastirmanin amaci, küçük çocuklarin sosyal konumlarinin oyun davranislari açisindan incelenmesidir. Çalismanin örneklem grubunda, 5-6 yas grubundan 144 çocuk yer almaktadir. Arastirmada veri toplama araci olarak Kisisel Bilgi Formu, Seçime Dayali Sosyometri Teknigi ile Oyun Davranis Ölçegi kullanilmistir. Kisisel Bilgi Formu ve Oyun Davranislari Ölçegi, ögretmenler tarafindan her çocuk için ayri ayri doldurulmustur. Seçime Dayali Sosyometri Teknigi, çocuklara bireysel olarak uygulanmistir. Arastirmanin bulgularina göre okul öncesi dönem çocuklarinin sosyal oyun ve sessiz oyun davranislari, akranlari tarafindan sevilme düzeyini istatistiksel açidan anlamli biçimde yordamaktadir. Yalniz pasif, itis kakis ve yalniz aktif oyun davranislari, akranlari tarafindan sevilme düzeyini anlamli biçimde yordamamaktadir. Sosyal oyun, itis kakis, sessiz oyun davranislari akranlari tarafindan sevilmeme düzeyini anlamli biçimde yordamaktadir. Yalniz pasif ve yalniz aktif oyun davranislari akranlari tarafindan sevilmeme düzeyini anlamli biçimde yordamamaktadir. Sosyal oyun, itis kakis, sessiz oyun davranislari sosyal tercih düzeyini anlamli biçimde yordamaktadir. Küçük çocuklarin yalniz pasif ve yalniz aktif oyun davranislari sosyal tercih düzeyini anlamli biçimde yordamamaktadir. Itis kakis oyun davranislari sosyal etki düzeyini anlamli biçimde yordamaktadir. Küçük çocuklarin sosyal, yalniz pasif, sessiz ve yalniz aktif oyun davranislari sosyal etki düzeyini anlamli biçimde yordamamaktadir. Okul öncesi dönem çocuklarinin sosyal oyun, itis-kakis oyun, sessiz oyun ve yalniz aktif oyun davranislari popüler, reddedilen, dislanan ve tartismali konumlarina göre farklilik göstermektedir. Yalniz pasif oyun davranislari sosyal konumlara göre farklilik göstermemektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    OKUL ÖNCESI DÖNEM ÇOCUKLARININ BAGIMSIZ ÖGRENME DAVRANISLARININ SOSYAL KONUM DEGISKENLERI ÜZERINDEKI YORDAYICI ETKILERININ INCELENMESI
    (Recep Tayyip Erdogan Üniversitesi, 2022) Ogelman, Hülya Gülay; Toklu, Dervis Amca; Kahveci, Döne; Akdogan, Selay
    Bu arastirmanin amaci, okul öncesi dönem çocuklarinin bagimsiz ögrenme davranislarinin sosyal konum degiskenleri üzerindeki yordayici etkilerinin incelenmesidir Arastirma, iliskisel tarama yönteminde hazirlanmistir. Arastirmanin örneklemini, 2021-2022 egitim ögretim yilinda okul öncesi egitime devam eden 5-6 yas grubundan 144 çocuk olusturmustur. Veri toplama araci olarak Kisisel Bilgi Formu, Sosyometri Teknigi ve Bagimsiz Ögrenme Davranislari Ölçegi (Saraç, Karakelle, Whitebread, 2019) kullanilmistir. Sosyometri, arastirmacilar tarafindan her çocuga sinif disindaki özel bir mekânda ayri ayri uygulanmistir. Kisisel Bilgi Formu ve Bagimsiz Ögrenme Davranislari Ölçegi (Saraç, Karakelle, Whitebread, 2019) ögretmenler tarafindan her bir çocuk için ayri ayri doldurulmustur. Arastirmanin verileri, SPSS 20.0 istatistik paket programinda, Pearson Momentler Çarpimi Korelasyon Katsayisi ve Basit Dogrusal Regresyon Analiz teknikleri ile analiz edilmistir. Bulgulara göre bagimsiz ögrenme davranis düzeyleri ile akranlari tarafindan sevilme düzeyleri arasinda olumlu yönde akranlari tarafindan sevilmeme arasinda olumsuz yönde iliskinin oldugu belirlenmistir. Bagimsiz ögrenme davranislari, akranlari tarafindan sevilme ve sevilmeme düzeylerini anlamli biçimde yordamaktadir. Bagimsiz ögrenme davranis düzeyleri ile sosyal etki arasinda anlamli bir iliski bulunmaz iken sosyal tercih düzeyleri arasinda olumlu yönde, orta düzeyde anlamli bir iliski oldugu belirlenmistir. Bagimsiz ögrenme davranislari, sosyal etkiyi anlamli biçimde yordamamakta, sosyal tercihi anlamli biçimde yordamaktadir.
  • [ X ]
    Öğe
    Okul Öncesi Ögretmenlerinin Ögretmen Yeterliligi ve Mesleki Doyumlari Arasindaki Iliskinin Incelenmesi
    (Usak Üniversitesi, 2022) Güngör, Hande; Ogelman, Hülya Gülay; Toklu, Dervis Amca
    Meslegini icra eden kisinin yaptigi ise karsi duydugu mutluluk, duygusal tatmin, mesleki doyum olarak ifade edilir. Bireylerin yaptiklari ise karsi duygusal doyumun yetersizligi mesleki isteksizlige yol açabilir. Okul öncesi ögretmenlik mesleginde, ögretmenlerin mesleki doyumu düzeylerinin düsük olmasi ögretmen-çocuk etkilesimlerini olumsuz etkileyebilir. Bu baglamda ögretmenlerin mesleki doyum düzeyleri ile iliskili olabilecek faktörlerin belirlenmesi önemli görülmektedir. Arastirmada okul öncesi ögretmenlerinin ögretmen yeterlilikleri ve mesleki doyum düzeyleri arasindaki iliskinin incelenmesi amaçlanmaktadir. Arastirmada katilimcilarin mesleklerini sevme düzeyleri ile mesleki doyum düzeyleri arasindaki iliskide belirlenmistir. Iliskisel tarama deseninde gerçeklestirilen arastirmanin çalisma grubunu 103 okul öncesi ögretmeni olusturmaktadir. Arastirmanin sonuçlarinda ögretmen yeterlilikleri ile mesleki doyum düzeyleri arasinda pozitif yönde anlamli iliski belirlenmistir. Arastirmada ayrica ögretmenlerinin mesleklerini sevme düzeyleri ile mesleki doyum düzeyleri arasinda olumlu iliski bulunmustur.

| Sinop Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sinop, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim