Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Karaman, Pinar" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 12 / 12
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Adapting of Formative Assessment Attitude and Intention Scale for Pre- service Teachers and A Structural Equation Modeling
    (2017) Karaman, Pinar
    Bu araştırmanın birinci boyutunda, Yan ve Cheng (2005) tarafından geliştirilen "Öğretmenler için Biçimlendirici Değerlendirmeye Yönelik Tutum, Niyet ve Uygulamalar Ölçeği (ÖBTNU)" nin Türkçe'ye öğretmen adayları grubuna uyarlaması gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında bir eğitim fakültesinin farklı bölümlerinde okuyan 301 öğretmen adayı katılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliği kapsamında doğrulayıcı faktör analizi uygulanmış ve ölçeğin altı boyutlu yapısı incelenmiştir. Ölçeğin altı boyutlu yapısı doğrulanmıştır. Ölçeğin güvenirliği ise Cronbach Alpha ve McDonald Omega iç tutarlılık katsayısı ile hesaplanmıştır. Güvenirlik katsayısı değerlerinin yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Buna göre uyarlanan ölçeğin, Türkiye'deki öğretmen adaylarının biçimlendirici değerlenmeyi kullanmaya ilişkin tutum ve niyetlerini ortaya çıkarmada kullanılabilecek geçerli ve güvenilir ölçüm sonucu sağladığı söylenebilir. Araştırmanın ikinci boyutunda, ölçüm modelinin Planlanmış Davranış Teorisi (PDT)' ne göre oluşturulan yapısal modele uygunluğu yapısal eşitlik modeli ile sınanmıştır. Buna göre araştırmada PDT'ye göre kuramsal çerçevede oluşturulan yapısal modelin, öğretmen adaylarının biçimlendirici değerlendirmeyi kullanmaya yönelik niyetlerini açıkladığı söylenebilir
  • [ X ]
    Öğe
    Adapting of Formative Assessment Attitude and Intention Scale for Pre-service Teachers and A Structural Equation Modeling
    (Inönü Üniversitesi, 2017) Karaman, Pinar
    In the first part of thisstudy, Teachers’ Attitudes, Intentions, andPractices of Formative Assessment Questionnairedeveloped by Yan ve Cheng (2005) was adapted into Turkish culture andpsychometric properties within Turkish preservice teachers sample wereexamined. The data of the study was collected from 301 preservice teachers atone of the education faculties in Turkey during the 2015-2016 academic year.The construct validity was established through Confirmatory Analysis. And alsointernal consistency of the scale and subscale of the items were examinedthourough Cronbach’s Alpha Coefficient and McDonald’s Coefficient Omega. WithConfirmatory Factor Analysis, structure of six scales was confirmed. Cronbach’sAlpha Coefficient values and McDonald’s Coefficient Omega values indicated goodinternal consistency on the scale and the subscale levels. Therefore, theresults showed that instrument had good psychometric properties for explainingpreservice teachers’ attitudes and intentions regarding formative assessment. Theformative assessment questionnaire could be used for teacher candidates inTurkey. In the second part of the study, measurement model was assessed in astructural equation modeling whether the model fits the structural model under theframework of the Theory of Planned Behaviour (TPB). The result indicated thatstructural model based on TPB could predict and explain preservice teachers’intentions regarding formative assessment. 
  • [ X ]
    Öğe
    Effects of using rubrics in self-assessment with instructor feedback on pre-service teachers' academic performance, self-regulated learning and perceptions of self-assessment
    (Springer, 2024) Karaman, Pinar
    This study aims to explore the effects of pre-service teachers' use of rubric in self-assessment with instructor feedback on academic achievement and self-regulated learning. Their perceptions and experiences of the self-assessment intervention were also investigated. A total of 79 pre-service teachers participated in the study. A mixed methods approach was used as a blend of experimental and qualitative design. The quasi-experimental research model with pretest/posttest control group design was employed in the quantitative phase of the study. The pre-service teachers (N = 79) were assigned to either use of rubric in self-assessment involving tutor feedback condition or a non-self-assessment condition for their essay assignments. Besides, the pre-service teachers' perceptions and experiences of using self-assessment with instructor feedback were explored in the qualitative phase of the study. Data were collected using a rubric, an achievement test, a self-regulation in learning subscale and reflective journals. The results indicated that the rubric used in self-assessment with instructor feedback group had higher achievement and use of self-regulated learning strategies than the no-intervention group. The reflective journals also revealed that most of the pre-service teachers found the self-assessment a useful learning tool. They felt that it helped them to improve their learning by guiding them to set their own goals, monitor their progress and reflect on their learning through their own tasks. The implications for educational research and practice are discussed.
  • [ X ]
    Öğe
    Examining Non-cognitive Factors Predicting Reading Achievement in Turkey: Evidence from PISA 2018
    (Muhammed ZINCIRLI, 2022) Karaman, Pinar
    The purpose of the study was to investigate how student and teacher-related non-cognitive variables were important factors on the reading performances of Turkish students in PISA 2018. The results of the HLM analysis revealed that economic, social and cultural status (ESCS) as backround variable was considered an effective predictor of student and school reading achievement. Meta-cognitive stratejies were the most influential variables among the students’ non-cognitive variables. Besides, most of the teacher-related non-cognitive factors had significant impacts on reading achievement even after controlling all student related and backround variables. Teachers’ instructional behaviours such as adaptive instruction and teacher-directed instruction have much more influence on reading performance than other teacher behaviors. The results suggeted that fostering soft skills are essential for both students and teachers.
  • [ X ]
    Öğe
    Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Öğretim Programına Yönelik Görüşleri*
    (2016) Karaman, Pinar; Karaman, Ayhan
    Yapılandırmacı yaklaşımın, dünya genelindeki eğitim programları üzerindeki etkisinin son yıllarda hızlı bir şekilde arttığı görülmektedir. Yapılandırmacı yaklaşımın çeşitli yansımaları, Türkiye'deki eğitim programlarında yapılan reform hareketlerinde de 2005 yılından itibaren kendisini yoğun bir şekilde hissettirmeye başlamıştır. 2012 yılında zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılmasıyla birlikte, fen eğitimi programının bir sonraki yıl yenilenmesi kararlaştırılmıştır. Bu çalışma, fen bilimleri öğretmenlerinin 2013 yılında yenilenen fen bilimleri öğretim programına yönelik düşüncelerini ortaya çıkarmayı hedeflemiştir. Bu amaçla, bir yaz bilim kampına başvuran fen bilimleri öğretmenlerine yapılandırılmış açık uçlu bir ölçme aracı uygulanmıştır. Elde edilen nitel veriler içerik analizi yaklaşımı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, fen bilimleri öğretmenlerinin yenilenen öğretim programı hakkında hem olumlu hem de olumsuz düşüncelere sahip olduğu görülmüştür. Birçok öğretmen yenilenen programın daha sade ve anlaşılır olmasını olumlu bir gelişme olarak değerlendirmiştir. Ayrıca yeni programın etkinliklere dayalı öğrenme sürecine ve araştırma-sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımına verdiği özel önem, öğretmenler tarafından memnuniyetle karşılanmıştır. Diğer taraftan, kalabalık sınıflar ve laboratuvarlardaki yetersiz kaynaklar, programda yer alan öğrenci merkezli etkinliklerin uygulanmasının önündeki en önemli engeller arasında gösterilmiştir. Öğretmenlere yeni programla ilgili yeterli eğitimin verilmemesi ve yeni programın ilgili paydaşlarca (öğretmenler, öğrenciler, veliler ve yöneticiler) yeterince anlaşılmaması, katılımcı öğretmenler tarafından eleştiri konusu yapılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    Hayat Bilgisi Ögretim Programindaki Ögelerin Ögretmen Görüslerine Göre Degerlendirilmesi
    (Igdir Üniversitesi, 2019) Karaman, Pinar
    Bu arastirmada tarama modeline göre, sinif ögretmenlerinin hayat bilgisi ögretim programina yönelik görüslerinin ortaya çikarilmasi amaçlanmistir. Ögretmenlerin çogunlugu kazanimlarin ögrenci seviyesine uygun oldugunu belirtirken bazi kazanimlarin uygun olmadigini belirtenler de olmustur. Içerik açisindan, konularin sadelestirilmesinin ögretmenler tarafindan olumlu karsilandigi ancak bunun yeterli olmadigi, ders saatlerinin yetmedigine yönelik elestirilere de rastlanmistir. Ögretmenlerin çogunlugu programin sarmal sekilde ögretilmesini elestirmektedir. Konularin ülkenin bölgesel farkliliklari dikkate alinmadan hazirlanmasi da önemli elestiriler arasindadir. Ögretmenlerin programin ögrenme-ögretme sürecine iliskin görüsleri incelendiginde; çogunlugun aktif katilimi saglayan ögretim yöntemlerini benimsedikleri ortaya çikmistir. Ancak bir kismi aktif ögretim yöntemlerini yeterli sekilde uygulayamadiklarini belirtmislerdir. Ögretmenlerin yapmis olduklari önemli tespitlerden biri de programin ögrenci merkezli olmasina ragmen ölçme ve degerlendirme boyutunun bunu tam olarak karsilayamadigi olmustur. Buna göre arastirmada, hayat bilgisi ögretim programinda yapilan degisiklikler ve düzenlemeler ögretmenlerin görüsleri dogrultusunda tartisilmistir.
  • [ X ]
    Öğe
    Hayat Bilgisi Öğretim Programındaki Öğelerin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
    (2019) Karaman, Pinar
    Bu araştırmada tarama modeline göre, sınıf öğretmenleri-nin hayat bilgisi öğretim programına yönelik görüşlerinin orta-ya çıkarılması amaçlanmıştır. Öğretmenlerin çoğunluğu kaza-nımların öğrenci seviyesine uygun olduğunu belirtirken bazı kazanımların uygun olmadığını belirtenler de olmuştur. İçerik açısından, konuların sadeleştirilmesinin öğretmenler tarafından olumlu karşılandığı ancak bunun yeterli olmadığı, ders saatle-rinin yetmediğine yönelik eleştirilere de rastlanmıştır. Öğret-menlerin çoğunluğu programın sarmal şekilde öğretilmesini eleştirmektedir. Konuların ülkenin bölgesel farklılıkları dikkate alınmadan hazırlanması da önemli eleştiriler arasındadır. Öğ-retmenlerin programın öğrenme-öğretme sürecine ilişkin gö-rüşleri incelendiğinde; çoğunluğun aktif katılımı sağlayan öğre-tim yöntemlerini benimsedikleri ortaya çıkmıştır. Ancak bir kısmı aktif öğretim yöntemlerini yeterli şekilde uygulayama-dıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenlerin yapmış oldukları önemli tespitlerden biri de programın öğrenci merkezli olması-na rağmen ölçme ve değerlendirme boyutunun bunu tam ola-rak karşılayamadığı olmuştur. Buna göre araştırmada, hayat bilgisi öğretim programında yapılan değişiklikler ve düzenle-meler öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda tartışılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖLÇME-DEĞERLENDİRME OKURYAZARLIKLARININ MİKRO-ÖĞRETİM YOLUYLA GELİŞTİRİLMESİ
    (2017) Karaman, Pinar; Şahin, Çavuş
    Genel çerçevesini eylem araştırması metodolojisinin oluşturduğu bu çalışmada, öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirme hakkındaki düşüncelerinin, tutumlarının ve becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Ölçme-değerlendirme dersine devam eden üçüncü sınıf fen bilimleri öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirmeye ilişkin düşünce, tutum ve becerilerinin mikro-öğretim uygulamaları yoluyla geliştirilmesine odaklanılmıştır. Karma araştırma yöntemi kullanılan çalışmada, hem nicel hem de nitel veri toplama araçları uygulanmıştır. Nicel veri toplama araçları kullanılarak, mikro-öğretim uygulaması yapan fen bilimleri öğretmen adaylarının (deney grubu) ölçme-değerlendirme alanındaki gelişimleri, geleneksel yolla ölçme-değerlendirme dersini almış fen bilimleri öğretmeni adaylarıyla (kontrol grubu) karşılaştırılarak incelenmiştir. Kontrol ve deney grubunda bulunan öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme okuryazarlık düzeyleri, ölçme-değerlendirmeye ilişkin düşünceleri, ölçme ve değerlendirmeye ilişkin tutumları istatistiksel olarak karşılaştırılmıştır. Nicel verilerin analizinde parametrik istatistiklerden t-testi, ANOVA, MANOVA kullanılmıştır. Çalışmada öğretmen adayları tarafından mikro-öğretim öncesi ve mikroöğretim sonrası hazırlanan ders planı taslağı, ölçme-değerlendirme rubriği, öz-değerlendirme formu, grup değerlendirme formu, açık uçlu sorular formu ve odak grup görüşme gibi çeşitli nitel veri toplama araçları kullanılarak öğretmen adaylarının mikro-öğretim uygulamaları sürecindeki gelişimleri incelenmiştir. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi ve doküman analizi yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmanın ortaya koyduğu sonuçlar, mikro-öğretim yoluyla gerçekleştirilen ölçmedeğerlendirme uygulamalarının, öğretmen adaylarının ölçmedeğerlendirme alanındaki bilgi, beceri ve tutumlarına olumlu yönde bir katkı sağladığına işaret etmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Öğretmen Adaylarının Biçimlendirici Değerlendirme Uygulamalarının İncelenmesi: Eylem Araştırması Modeli
    (2017) Karaman, Pinar; Karaman, Ayhan
    Eylem araştırması metodolojisi kullanılarak gerçekleştirilen bu araştırma, öğretmenadaylarının gerçek öğrenme ortamında yaptıkları biçimlendirici değerlendirme uygulamalarının,pedagojik gelişimlerine katkısı hakkındaki düşüncelerini belirlemeyi amaçlamıştır. Dördüncüsınıfa devam eden 12 okul öncesi öğretmen adayıyla gerçekleştirilen bu çalışmada, öğretmenadayları bir anaokulunda gerçekleştirdikleri öğretim faaliyetleri esnasında biçimlendiricideğerlendirmeye yönelik çeşitli uygulamalar yapmışlardır. Öğretmen adaylarının biçimlendiricideğerlendirmeye yönelik bir dönem boyunca yaşadıkları tecrübeleriyle ilgili veriler, öğretmenadaylarının sahada tuttukları notlar ve araştırmacı tarafından yöneltilen açık uçlu sorularaverdikleri cevaplar aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin çözümlemesinde içerik analizi yöntemikullanılmıştır. Öğretmen adaylarının yaptıkları biçimlendirici değerlendirme uygulamalarının,pedagojik gelişimlerine temel düzeyde yardımcı olduğu söylenebilir. Zaman kısıtlamalarıve okul öncesi yaş grubuna uygun değerlendirme yapmanın zorlukları, öğretmen adaylarıtarafından potansiyel sorunlar olarak ifade edilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM PROGRAMI YAKLAŞIMI TERCİHLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
    (2018) Karaman, Pinar; Bakaç, Ebru
    Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin eğitim programına yönelik yaklaşımlarını belirlemektir. Bubağlamda, öğretmenlerin eğitim programına karşı yönelimleri çeşitli değişkenler açısındanincelenmiştir. Çalışmada, öğretmenlerin program yönelimlerini belirleyebilmek için betimseltarama deseni kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2016-2017 eğitim-öğretim yılındaTürkiye’nin Batı Karadeniz Bölgesi’ndeki bir şehir merkezinde görev yapan 203 öğretmenoluşturmaktadır. Bu araştırmada, öğretmenlerin eğitim programı tasarım yaklaşımı tercihlerininçeşitli değişkenlere göre incelenmesi amacıyla Baş (2013) tarafından geliştirilen “ÖğretmenlerinEğitim Programı Tasarım Yaklaşımı Tercihleri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda,öğretmenlerin sorun ve öğrenci merkezli program yaklaşımlarını konu merkezli tasarıma göre dahaçok tercih ettikleri görülmüştür. Ayrıca cinsiyet değişkenine göre öğretmenlerin program tasarımtercihleri arasında anlamlı bir farklılık görülürken, mezun olunan fakülte türü, kıdem ve görevyapılan okul türü değişkenlerine göre ise anlamlı bir farklılık görülmediği ortaya çıkmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    The Effect of Formative Assessment Practices on Student Learning: A Meta- Analysis Study
    (Izzet Kara, 2021) Karaman, Pinar
    The main purpose of this meta-analysis study is to investigate how formative assessment practices promote student learning in Turkey. 32 studies with 47 effect sizes that met the specified criteria such as using true experimental or quasi-experimental design and measuring learning outcomes were included as the final analysis in the meta-analytical review method. The overall mean effect size of the study was obtained as .72 (SE= .07, p< .05). Further investigation through subgroup analysis showed that the effect sizes made a significant difference on different types of formative feedback. The effect of features of formative assessment interventions on student learning indicated that student initiated formative feedback (d=1.16) and mixed feedback (d=.83) had a large effect, which was followed by a medium effect of adult initiated formative feedback (d=.69) and a small effect of computer initiated formative feedback (d =.42). On the other hand, education level and publication type had no effect on student academic performance in the study. These findings support the positive effect of formative assessment practices on student learning. Such a result suggests that increasing the number of different types of formative assessment practices in the classrooms would promise a considerable contribution to student learning.
  • [ X ]
    Öğe
    The Effects of Student and School Level Characteristics on Academic Achievement of Middle School Students in Turkey
    (Assoc Measurement & Evaluation Education & Psychology, 2019) Karaman, Pinar; Atar, Burcu
    The purpose of the study was to examine the student-level and school-level variability that affect middle school students' academic achievement. Student background and school context on student academic achievement were examined. Participants of the study consisted of 1053 seventh and eighth grade middle school students from 10 schools in the cities of Ankara and Sinop, Turkey. The research study analysed using two-level hierarchical linear modeling (HLM). Data were analysed with three HLM models: (1) random effects one-way ANOVA model, (2) random coefficients regression model, (3) intercepts and slopes-as outcomes model. The results of the analyses showed that at the student level, gender, SES, and number of siblings were found to have statistically significant effects on student GPA. When considering the practical importance of student level variables, SES, and number of siblings have small effects, but gender has a moderate effect on students' school achievements. On average, female students perform higher than male students in terms of their GPA scores. At the school level, educational school resources have a significant effect on predicting academic achievement. It has been shown that school resources have a moderate effect on students' academic achievements.

| Sinop Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sinop, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim