Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Eravci, Abdullah" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Development of Rural Cities Through Agricultural Marketing and Their Contribution to the Country's Economy
    (IGI Global, 2024) Eravci, Abdullah
    The reality of rural cities and regions in the world and in Turkey and the need for support are frequently emphasized. However, there are very few studies on the need for rural cities to support national economies. The most well-known power and valid resource for rural cities is agriculture. A magical force is needed to nurture agricultural activities and help rural cities establish their own economic order. This magical power is marketing, which has become popular in business science in recent years. The development of rural cities through marketing and the contribution of change to the national economy by starting from local communities and expanding are in line with the “bottom-up” development model. This study is aimed to draw attention to the role of agricultural marketing in rural development in the country's economy and to contribute to marketing science. © 2024 by IGI Global. All rights reserved.
  • [ X ]
    Öğe
    HELÂL TURIZMDE DESTINASYON ÖZELLIKLERININ DESTINAS-YON SEÇIM SÜRECINE ETKISI
    (Sinop Üniversitesi, 2017) Eravci, Abdullah
    Dünyada turizm gelirleri içinde son yirmi yildirhelâl turizm gelirleri dikkat çekmektedir. Turizm gelirlerini artirmak isteyenIngiltere ve Yeni Zelanda gibi Batili ülkelerin bile Müslüman ülkelerden turistçekebilmek için helâl turizm düzenlemeleri yaptiklari bilinmektedir. Müslümanülkeler arasinda helâl turizm düzenlemeleri ve gelirlerinde Malezya basiçekerken Türkiye’nin zengin bir potansiyele sahip oldugu belirtilmektedir. Buzengin potansiyelin ortaya konulmasi için akademik çalismalarla karar vericilerinve yatirimcilarin dikkatlerinin çekilmesinin önemli bir ihtiyaç oldugudüsünülmektedir. Helâl turizmde destinasyonlarin özellikleri ile turistlerindestinasyon seçimlerindeki karar verme süreçleri önemlidir. Bu nedenleçalismada helâl turizmde destinasyon özelliklerinin, Müslümanlarin destinasyonseçimlerinde karar verme süreçlerine etkisi incelenmektedir. Çalisma, evreniçok genis olmasina karsin agirlikli olarak Sinop, Mersin ve Tekirdag olmaküzere üç ilde sinirli sayida katilimci ile gerçeklestirilmistir. Alanin yeterince incelenmedigi ve özgünlügü nedeniylebu çalismanin gelecekteki çalismalara katkida bulunacagi düsünülmektedir. Anketlerdeuygulama sirasindaki gözlemler, helâl turizm anlayisinda destinasyonözelliklerinin, turistlerin karar verme süreçlerini etkiledigi yönündedir.Ortaya çikmasi beklenen sonuçlarin arastirmacilara, yatirimcilara ve kararvericilere isik tutmasi amaç edinilmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Kültürel Mirasin Ekonomik Deger ve Marka Sehir Pazar Performansina Etkisi
    (Salih YILDIZ, 2018) Ceylan, Kutalmis Emre; Eravci, Abdullah
    Bazi sehirler için marka sehirçalismalarinin en önemli faktörlerinden biri kültürel mirastir. Bu çalismadamarka sehir pazarlamasi için kültürel miras tutumlari, farkindaligi, sadakative prestijinin ekonomik deger olusturmadaki rolü ve marka sehir ekonomik degeriiçinde algilanan sehir kalitesi, satin alma niyeti ve sehri yeniden ziyaretetme niyetinin pazar performansina etkisi incelenmektedir. Çalismanin amaci,kültürel miras tutumlarina, farkindalik, sadakat, prestij ve sehrin ekonomikdegerine dikkat çekerek marka sehir pazar çalismalarina katkida bulunmaktir.Çalisma sahasi olarak Sinop ili, kültürel mirasi çok olan ve marka sehirsöylemleri durumu üzerine seçilmistir. Diger bir ifadeyle, Sinop’taki kültürelmiras zenginligi ve markalasma söylemleri bu çalismaya sevk etmistir.  165 kisiyle gerçeklestirilen anket sonuçlarinagöre kültürel miras performansi içinde tutum, farkindalik ve prestij ekonomikdegeri etkilemede anlamli bulunurken, sadakatin ekonomik deger üzerindekietkisi anlamli bulunmamistir. Bununla birlikte kültürel miras tutumu,farkindaligi, prestiji degiskenlerinin sadakat ile birlikte marka sehir pazarperformansini etkilemede anlamli bulunmustur. Ekonomik deger altinda incelenen algilanan kalite, satin alma niyeti veyeniden ziyaret niyeti marka sehir pazar performansini etkiledigibelirlenmistir. Arastirma sonucu, özellikle miras bakimindan zengin olansehirlerin, markalasirken kültürel mirasin ekonomik degerini göz ardietmemeleri ve marka sehir pazar performansindaki rolünü dikkate almalarigerektigini göstermektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Market Orientation in the Relationship Between the COVID-19 Pandemic Process and City Marketing: An Evaluation in Terms of Crisis, Consumer Behaviors, and Spatial Planning
    (Apple Academic Press, 2024) Eravci, Abdullah
    City-it is a market place for its residents and visitors and as a business it has to meet the needs of its consumers. The city tends to grow as long as it meets the needs and expectations of its consumers. The COVID-19 pandemic process has made it difficult to meet consumer needs in the city and the flow of life. Consumers and city managers have increased their concerns over the market. The inadequacy of financial resources and the fact that the pandemic crisis turns into an economic crisis and affects life invites market orientation in city marketing. Market orientation is a consumer-based strategy for businesses to maintain the city’s growth strategy in line with their growth goals. Market-oriented planning against crises in highly populated city life also seems to be a strategy to respond to the concerns of decision makers. The purpose of your study is to raise awareness on market-oriented planning that cares about the consumer who is moving away from crowded living spaces due to the pandemic. As a method, literature studies were carried out. The information obtained is that the COVID-19 pandemic process is forcing consumers to change. It is recommended to take a market-oriented approach to upon the pandemic crisis, consumer behavior, and spatial planning in city marketing by keeping up with the change in the consumer. It is suggested to bring a market-oriented approach on the pandemic crisis, consumer behavior, and spatial planning in city marketing by keeping up with the change in the consumer. © 2024 Apple Academic Press, Inc.

| Sinop Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sinop, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim