Yazar "Demirci, Fatma" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Investigation of Health Literacy Levels of Preschool Teacher Candidates and Child Development Undergraduate and Associate Degree Students during the Pandemic Process(Bandirma Onyedi Eylül Üniversitesi, 2024) Demirci, Fatma; Ogelman, Hülya Gülay; Güngör, HandeThe aim of this study is to examine the health literacy levels of preschool teacher candidates and child development students. The sample group of the study consisted of 300 young adults who were prospective teachers studying at the Department of Early Childhood Education, Department of Child Development and associate degree students in the two-year Child Development Program at Vocational Schools. Personal Information Form and Turkey Health Literacy Scale-32 (TSOY-32) were used in the study. Google Form application was used in the data collection process. The data of the study were analyzed with SPSS 21.0 package program and Excel program. According to the findings, it was found that the health literacy levels of the participants were adequate in 13 of the 15 dimensions (total health literacy, treatment and service, understanding information in treatment and service, evaluating information, disease prevention and health promotion, accessing information in disease prevention and health promotion, understanding information, using/applying information, accessing information about health, understanding information about health, evaluating information about health, using/applying information about health). In 2 dimensions of health literacy (accessing information in treatment and services and using/applying information), it was determined that the participants were at an excellent level. In terms of health literacy levels, it was determined that the participants were at an excellent level in 2 dimensions (accessing information in treatment and service and using/applying information). The results of this research on the health literacy of the undergraduate students of the Department of Early Childhood Education, the Department of Child Development and the two-year associate degree students of Child Development demonstrated that the health literacy of the participants was at a high level.Öğe OKUL ÖNCESI ÖGRETMENI ADAYLARININ DIJITAL OKURYAZARLIK ÖZ YETERLIK ILE TEKNOLOJIYE YÖNELIK TUTUMLARI ARASINDAKI ILISKININ INCELENMESI(Agri Ibrahim Çeçen Üniversitesi, 2023) Ogelman, Hülya Gülay; Demirci, Fatma; Güngör, HandeBu arastirmanin amaci, okul öncesi ögretmen adaylarinin dijital okuryazarlik öz yeterliklerinin teknolojiye yönelik tutumlari üzerindeki yordayici rolünün incelenmesidir. Arastirmanin çalisma grubunu bir devlet üniversitesinde Okul Öncesi Ögretmenligi Programina kayitli olan 142 lisans ögrencisi olusturmaktadir. Arastirmada, Kisisel Bilgi Formu, Ögretmen Adaylarinin Dijital Okuryazarlik Öz-yeterliligi Ölçegi ve Ögretmen Adaylari için Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçegi olmak üzere üç ölçme araci kullanilmistir. Verilerin toplanmasi sürecinde Google Form uygulamasi kullanilmistir. Çalismanin verileri SPSS 21.0 paket programinda analiz edilmistir. Bulgulara göre dijital okuryazarlik öz yeterliginin üretim, kaynak kullanabilme, uygulama kullanabilme ve destek alt boyutlari ile teknolojiye yönelik tutumlar arasinda olumlu yönde orta düzeyde anlamli iliski bulunmaktadir. Bu sonuca göre dijital okuryazarlik öz yeterliginin üretim, kaynak kullanabilme, uygulama kullanabilme ve destek alt boyutlari arttikça/azaldikça teknolojiye yönelik tutumlar artmaktadir/azalmaktadir. Ayrica dijital okuryazarlik öz yeterliginin üretim, kaynak kullanabilme, uygulama kullanabilme ve destek alt boyutlari, teknolojiye yönelik tutumlari anlamli biçimde yordayabilmektedir. Teknolojiye yönelik tutumun %11’inin üretim, %24’ünün kaynak kullanabilme, %18’inin uygulama kullanabilme, %17’inin destek alt boyutuyla açiklanabilecegi söylenebilir.Öğe OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN DİJİTAL OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ(2022) Ogelman, Hülya Gülay; Demirci, Fatma; Güngör, HandeDijitalleşmenin gittikçe yaygınlaştığı günümüzde, bireylerin gelişiminde ve üretkenliğinde ihtiyaç duydukları becerilerin arasında dijital okuryazarlık önemli bir yer tutmaya başlamıştır. Bu beceriler, okul öncesi öğretmenlerin de sahip olması gereken beceriler arasındadır. Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin dijital okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler doğrultusunda incelenmesi amacı ile gerçekleştirilmiştir. İlişkisel tarama yönteminin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu 114 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada katılımcıların demografik bilgilerini (yaş, kıdem yılı, çalışılan okul türü) belirlemek için Kişisel Bilgi Formu, dijital okur yazarlık düzeylerini belirlemek için ise Öğretim Teknolojileri, Bilgi ve İletişim ile Teknik olmak üzere üç alt boyuttan oluşan Dijital Okuryazarlık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzeyleri tüm alt boyutlar için ortalamanın üstünde olarak belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarında, öğretmenlerin yaşlarına göre dijital okuryazarlık düzeylerinin üç alt boyutta da farklılaştığı; kıdem yıllarına göre ise bilgi ve iletişim ile teknik alt boyutlarında dijital okur-yazarlık düzeylerinde farklılaşma görülmektedir.












