Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 1 / 1
  • Öğe
    Lisans Ögrencilerinin Proje Hazirlama Dersine Yönelik Görüsleri
    (Sinop University, 2024) Bayra, Engin
    Proje hazirlama dersi ögrencilerin sadece teorik bilgilerle degil, ayni zamanda pratik becerilerle de donanmalarini saglayarak daha etkili bir egitim deneyimi kazandirmayi amaçlamaktadir. Lisans ögrencilerin proje hazirlama dersine yönelik görüslerinin arastirildigi bu çalisma nitel arastirma yöntemleri içerisinde bulunan durum analizi desenine göre gerçeklestirilmistir. Çalismanin evrenini 2023-2024 Egitim Ögretim yili Güz ve Bahar döneminde Sinop Üniversitesinde ögrenimlerine devam eden ögrencilerden Proje Hazirlama Dersini seçen ögrenciler olusturmaktadir. Veri toplama araci olarak arastirmaci tarafindan bu çalisma için gelistirilmis yari yapilandirilmis görüsme formu kullanilmistir. Görüsme formunun hazirlanmasi sürecinde ayni dersi veren diger akademisyenlerin de görüslerine basvurulmustur. Görüsme formu iki bölümden olusmaktadir. Ilk bölümde demografik bilgilerin bulundugu formun ikinci bölümünde dört adet soru bulunmaktadir. Arastirma verileri, nitel arastirma tekniklerinden betimsel analiz ile yorumlanmistir. Veriler analiz edilirken gizliligi ve tarafsizligi saglamak adina katilimcilarin doldurmus olduklari görüsme formlarina K1, K2 seklinde kodlar verilmistir. Çalisma grubunun görüsme formu sorularina verdikleri cevaplar sorun alanlarina göre kategorilere ayrilarak analiz edilmistir. Bu kategoriler, katilimcilarin atif sayilarina göre siralanarak yüzdelik dilim ve frekanslarla ifade edilmistir. Katilimcilardan çarpici atiflar örnek gösterilerek sorun alanlari güçlendirilmistir. Verilerin analizi sürecinde kategoriler ve örüntüler göz önünde bulunduruldu. Ayrica degiskenlerin frekansi yorumlanarak degiskenler arasindaki iliskiler özelliklerine göre gruplandirilmistir. Cevaplar mantikli anlam zincirleri kurularak gerçegi oldugu gibi yansitacak sekilde yorumlanmistir. Arastirma sonuçlarina göre arastirmaya katilan ögrencilerin proje hazirlama dersini seçmekteki amaçlari incelendiginde -kendilerini gelistirmek, meslek hayatlarinda kullanmak, proje hazirlama yetkinligi kazanmak- öne çikmaktadir. Ders içeriklerinde TÜBITAK Arastirma Projeleri, egitimle ilgili diger projelere yer verilmesi öne çikmaktadir. Ayrica ölçme-degerlendirme araci olarak ara ve dönem sonu sinavlarinda test ve proje basvuru formun hazirlanmasini tercih ettikleri tespit edilmistir.