Yazar "Yokuş, Gürol" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Developing a guiding model of educational leadership in higher education during the covid-19 pandemic: A grounded theory study(Ozgen Korkmaz, 2022) Yokuş, GürolThis research aims to explore educational leadership during the COVID-19 pandemic from the perspectives of higher education students and to develop a guiding model of educational leadership for ‘new normal’ with the novel emerging components. This research is conducted using grounded theory method and social network analysis. The first study group includes 32 participants, second study group includes another 26 participants, and final group includes 12 participants. Participants in all groups are university students studying in a higher education institution in Turkey. Written documents, personal interviews and group discussion are used for data collection. Based on analysis, a guiding model is developed which illustrates the concept of educational leadership for the new normal, which is composed of “networking, enhancing educational practices, calmness & compassion, analytical & strategical thinking, and transparency”. Also, the social network analysis shows that “encouraging online communities, promoting social interaction, creating a safe and inclusive learning environment, providing learning resources, leading under pressure, emphasizing optimism, making data-driven decisions” are cornerstones in terms of educational leadership for the new normal. In addition to those substantially noted key concepts, some higher education students also seem to be in need of some other aspects of educational leadership such as inspiration for learning, open dialogue, risk planning and leveraging capacity of community. The participants also indicate that successful educational leadership is about understanding others’ perspectives, rather than sticking to leader’s perspective. © 2022, Ozgen Korkmaz. All rights reserved.Öğe Hizmetiçi Öğretmenlerin Yansıtıcı Düşünme Eğilimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi(2019) Aycicek, Burak; Yanpar Yelken, Tuğba; Yokuş, GürolBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin yansıtıcı düşünmeeğilimlerini belirlemek ve çeşitli değişkenler açısından incelemektir.Araştırmanın verileri “Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri Ölçeği’ iletoplanmıştır. Tarama modelindeki araştırmanın örneklemini Hatay İliAntakya İlçesi’nde görev yapan 202 öğretmen oluşturmaktadır. Eldeedilen bulgulara göre, öğretmenlerin yansıtıcı düşünme eğilimlerininyüksek olduğu, sürekli ve amaçlı düşünme alt boyutunda kademedeğişkenine göre; açık fikirlilik alt boyutunda cinsiyet ve kademedeğişkenlerine göre; sorgulayıcı ve etkili öğretim alt boyutundakademe ve doğdukları bölge değişkenlerine göre; öğretimsorumluluğu ve bilimsellik alt boyutunda kıdem değişkenine göre;araştırmacı alt boyutunda cinsiyet değişkenine; öngörülü ve içtenolma alt boyutunda kıdem değişkenine; mesleğe bakış alt boyutundacinsiyet, kademe ve bölge değişkenlerine göre anlamlı farklılıklartespit edilmiştir.Öğe IDENTIFYING QUALITY CRITERIA OF A SCIENTIFIC RESEARCH ADOPTED BY ACADEMIC COMMUNITY: A CASE STUDY(2019) Yokuş, Gürol; Akdağ, HakanThis study aims to provide a realistic viewpoint based on academicians’ views about what thequality of scientific publication means and to provide criteria / recommendations for determiningthe quality of a scientific research. From qualitative research methods, case study has beenpreferred in this study which allows comprehending an event or situation in detail. Frompurposeful sampling techniques, criterion sampling has been used for selection of participants.Participants involve 22 academicians who work at a higher education institution and take academicincentive payment. 22 percent of participants (n=5) include research assistants, 22 percent (n=5)assistant professors; 31 percent (n=7) associate professors; and 27 percent (n=6) professors. Semistructured interview form has been used for collecting qualitative data. When themes and codesare analyzed which appear as a result of study, it is observed that academicians regard thefollowing criteria as an indicator of quality in a research: “Appropriateness of Abstract” theme;“Contribution to Literature” theme, “Originality” theme, “Identification of Scope and Focus”theme, “Scientific” theme, “Comprehensiveness” theme, “Reporting” theme, “Ethic” theme. Therecomes out 8 themes and 28 codes within the category of research quality criteria adopted byacademicians.Öğe Okul Öncesi Dönemde Çocukların Oyun Davranışları Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi(2019) Yokuş, Gürol; Yavuz Konakman, GamzeOkul öncesi dönem çocukların sosyo-duygusal becerilerinin gelişimi açısından oldukça kritik bir dönemdir. Okul öncesi dönem çocukların saygı, sosyal paylaşım, iş bölümü, bireysel hak ve sorumluluklar, sosyal çevre gibi pek çok yeterlilikleri kazandığı ve bireyi yetişkin hayatına hazırlayan önemli dönemlerden biridir. Bu çalışmada okul öncesi dönemi çocuklarının sessiz oyun, yalnız-pasif oyun, yalnız-aktif oyun, sosyal oyun ve itiş-kakış oyun davranışları belirlenmiş ve çeşitli değişkenler bağlamında incelenmiştir. Araştırma yöntemi olarak nicel yöntemlerden betimsel yöntem kullanılmıştır. Çalışma grubunu Mersin İlinde seçkisiz olarak belirlenen özel ve devlet okul öncesi eğitim kurumlarında öğrenim gören 60-72 aylık 200 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmacılar kurumlarda görev yapan öğretmenlerle görüşerek, öğretmenlerden oyun davranışı ölçeğini her çocuk için gözlemlerine dayanarak doldurmalarını istemiştir. Analiz sonucunda, okul öncesi dönemi çocuklarının oyun davranışları olarak en yüksek puanı sosyal oyun davranışlarından aldıkları, daha sonra orta düzeyde yalnız-aktif oyun ve sessiz oyun davranışlarına sahip oldukları, en düşük puanları ise itiş-kakış oyun ve yalnız-pasif oyun alt ölçeklerinden aldıkları görülmüştür. Çocukların oyun davranışlarının kardeş değişkenine göre farklılaşıp farklılaşmadığına bakıldığında, kardeşi olmayan çocukların bir ya da iki kardeşi olanlara kıyasla daha düşük itiş-kakış oyun oynadıkları görülmüştür. Bu çalışma kapsamında, çocukların oyun davranışlarının eğitim aldıkları kurum türüne göre farklılaşıp farklılaşmadığına bakıldığında ise özel kurumda öğrenim gören okul öncesi dönemi çocuklarının yalnız-aktif oyun davranışlarının devlet kurumlarında öğrenim görenlere kıyasla daha yüksek olduğu görülmüştür.Öğe Sosyal Ağlara Dayalı Öğrenme Algısı (SAD) Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması(2019) Yokuş, Gürol; Yelken, Tuğba YanparGünümüzde oldukça yaygınlık kazanan sosyal ağların öğrenme amaçlı kullanılması informal öğrenme açısından bakıldığında oldukça önemli ve değerli görülmektedir. Sosyal ağların ve sosyal medya uygulamalarının artık Sosyal Web (Web 2.0) olarak adlandırılan bir dünyanın parçası haline geldiği, eğitimcilerin öğrenme eylemini bireye özgü ve kişiselleştirebilir hale getirmeye çabaladığı görülmektedir. Bu araştırmanın amacı, sosyal ağlar üzerinde gerçekleşen öğrenmelerin belirlenmesine yönelik bir ölçek geliştirmektir. Alanyazın taraması ve öğretmen adaylarıyla yapılan tartışmalar sonucunda 47 maddeden oluşan bir madde havuzu oluşturulmuştur. Uzman kanısı için 6 uzmandan 7’li derecelendirme ile görüşleri alınmış; sonrasında ise ölçek ve maddelere ilişkin kapsam geçerlilik indeksi hesaplanmıştır. Ölçek iki gruba ayrılmış ve yapı geçerliği için 350 kişilik çalışma grubu ile açımlayıcı faktör analizi, 325 kişilik grupla doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Ortaya konulan model, DFA ile doğrulandıktan sonra, Sosyal Ağlara Dayalı Öğrenme Algısı Ölçeği 20 maddelik dört faktörlü bir ölçek olarak geliştirilmiştir. Sosyal Ağlara Dayalı Öğrenme Algısı Ölçeğinin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısının (α)=.90 (α)=.90, Kişiselleştirme alt boyutunda (α)=.921, Paylaşım alt boyutunda (α)=.888, Etkileşime dayalı öğrenme alt boyutunda (α)=.704, Kullanım kolaylığı alt boyutunda (α)=.701 olduğu ve açıklanan varyansın (% 58.14) değerlerine sahip olduğu görülmektedir. Ayrıca, Pearson Moment Korelasyon analizi sonucunda maddelerin toplam puanla yüksek düzeyde ilişki gösterdiği görülmektedir. Modifikasyon indeksleri yardımı ile ideal değerlere ulaşan tek faktörlü yapı, Sosyal Ağlara Dayalı Öğrenme Algısı Ölçeğinin geçerli ve güvenilir olduğunu, ileride yapılacak araştırmalarda kullanılabileceğini göstermiştir.