Yazar "Varol, Miray" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ingilizce Ögretmenleri Tarafindan Ögretilen Okuma Stratejileri(Furkan ÇELEBI, 2022) Varol, Miray; Varol, VolkanBu çalismanin amaci, Türk Ingilizce ögretmenlerinin siniflarinda verilen okudugunu anlama stratejilerini ne ölçüde ögrettiklerini belirlemektir. Veriler, Mokhtari ve Sheorey (2002) tarafindan olusturulan Okuma Stratejileri Anketinden (SORS) uyarlanan bir anket araciligiyla toplanmistir. 48 ögretmenden toplanan veriler analiz edilmistir. Sonuçlar, tarama, bilinmeyen kelimelerin anlamlarini tahmin etme, metni önizleme, baglam ipuçlarini kullanma ve göz gezdirmenin sirasiyla en sik ögretilen bes okuma stratejisi oldugunu göstermektedir. Ayrica, grafik düzenleyici kullanmak, sözlük kullanma, okuma hizini ayarlama, not alma ve baska kelimelerle ifade etme, okudugunu anlama stratejileri arasinda en az ögretilen stratejiler arasinda yer almaktadir.Öğe OKUL ÖNCESI DÖNEMDE AILE KATILIM ÇALISMALARINA ANNE VE BABALARIN KATILIM DÜZEYLERININ INCELENMESI(Halil TURGUT, 2023) Varol, Volkan; Kiliç, Melis; Çelik, Habibe Yilmaz; Günes, Merve; Varol, MirayBu çalisma okul öncesi dönemde anne ve babalarin aile katilim düzeylerini etkinlik ba-zinda inceleyerek anne ve babalarin hangi tür etkinliklere katilmayi tercih ettiklerini bul-mayi amaçlamaktadir. Bunun yaninda, ebeveynlerin tercihlerinin egitim seviyesi, çalistik-lari kurum türü, medeni durum ve okul türü degiskenlerine göre farklilik olup olmadigi da incelenmistir. Bu arastirmanin örneklemini, 48-72 aylik 65 çocuk ve 125 ebeveyn olus-turmaktadir. Veri toplama araci olarak 2000 yilinda Fantuzzo ve arkadaslari tarafindan hazirlanan ve 2003’te Gürsimsek tarafindan Türkçeye çevrilen aile katilim ölçegi (AKÖ) kullanilmistir. Verilerin analizinde SPSS programi kullanilmistir. Arastirma sorular, Bagimli Örneklem t-testi, Bagimsiz Örneklem t-testi ve ANOVA testleri ile cevaplanmistir. Elde edilen sonuçlara göre; anneler kendilerinin eslerinden daha fazla aile katilim etkinliklerine katildigini ortaya koymaktadir. Ilkokul mezunu olan anneler lisans mezunu olan anneler-den daha fazla okul temelli etkinliklere katildiklarini ifade etmislerdir. Babalarin aile kati-lim seviyelerinde egitim seviyesine göre anlamli bir farklilik bulunmamaktadir. Bunun yaninda annelerin ve babalarin çalistiklari kurum türüne göre aile katilim ölçegine verdikleri cevaplar incelendiginde, babalarin aile katilim çalismalarina dahil olma düzeyleri arasinda anlamli bir fark bulunmaz iken, kamu kurumunda çalisan annelerin, çalismayan annelere göre daha az katilim gösterdikleri tespit edilmistir.