Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Taban, Zeynep" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    The Effect of Interactive Videos on Volleyball Education
    (Mehmet Akif OCAK, 2023) Taban, Zeynep; Imamoglu, Mehmet
    This study aimed to examine the effect of interactive videos on volleyball education, and the effects of gender and grade level on volleyball knowledge level were evaluated. A total of 105 (43 boys and 62 girls) fifth and sixth-grade students participated in the study. Participants were divided into three groups: Interactive Video Group (IVG), Video Group (VG), and Control Group (CG). The volleyball education program consisting of seven videos for two weeks was applied to the experimental groups. Interactive videos include single or multiple-choice questions, true-false statements, and drag and drop activities. ADDIE Model was used in instructional design. Gender has no effect on volleyball knowledge level (p>.05), but grade level has an effect in favor of sixth graders (p
  • [ X ]
    Öğe
    Voleybol eğitiminde etkileşimli videoların etkisi
    (Sinop Üniversitesi, 2022) Taban, Zeynep; İmamoğlu, Mehmet
    Bu çalışmanın amacı voleybol eğitiminde etkileşimli videoların etkisini incelemektir. Araştırmaya Sinop ili Şehit Halil Özdoğru Ortaokulundan beşinci ve altıncı sınıf toplam 105 öğrenci (43 erkek, 62 kız) katılmıştır. Çalışmada Etkileşimli Video Grubu (EVG), Video Grubu (VG) ve Kontrol grubu (KG) yer almaktadır. Deney gruplarına iki hafta süreyle toplamda yedi videodan oluşan voleybol eğitim programı uygulanmıştır. EVG'dekilerin izlediği etkileşimli videoların içerisinde tek veya çok seçimli sorular, doğru yanlış ifadeleri ve sürükle bırak etkinlikleri yer almaktadır.VG'dekiler ise aynı videoları etkileşime yönelik eklenen özellikler olmadan izlemişlerdir. Öğretim tasarımında ADDIE Modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak "Kişisel Bilgi Formu", "Voleybol Bilişsel Alan Testi (VBAT)" ve "Öğrenme Nesnesi Değerlendirme Ölçeği (ÖNDÖ)" kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde IBM SPSS 21.0 yazılımı kullanılmıştır. İstatistiksel anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak belirlenmiştir. Normallik düzeyine One-Sample Kolmogorov-Smirnov testi ile, varyans eşitliğine ise Levene testi ile bakılmıştır. Paired sample t, independent sample t, tek yönlü varyans analizi ANOVA ve post-hoc LSD ile Tamhane testleri uygulanmıştır. Beşinci sınıf, Altıncı sınıf ve Genel durum grup içine göre dikkate alındığında EVG'nin ve VG'nin ön ile son test voleybol bilgi düzeyi puan ortalamaları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık görülmektedir ve etki düzeyi büyüktür (p<,05), KG'de ise görülmemektedir (p>,05). Gruplar arası ilişki dikkate alındığında son test sonuçları açısından EVG'nin VG ve KG'ye göre, VG'nin ise KG'ye göre voleybol bilgi düzeyi puan ortalamaları yüksektir, istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermektedir ve etki düzeyi büyüktür (p<,05). Videolar kullanılabilirlik, algılanan öğrenme ve katılım alt boyutlarına göre değerlendirildiğinde EVG ile VG arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmemektedir (p>,05). Öğrenciler etkileşimli ve etkileşimsiz videoların kullanılabilir, algılanan öğrenme seviyelerinin yüksek ve katılımı artırıcı olduğunu düşünmektedir. Spor eğitiminde etkileşimli video kullanımının birçok avantajı olduğundan teşvik edilmelidir.

| Sinop Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sinop, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim