Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sezgin, Semih" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Görsel Sosyal Medya Pazarlama Ölçeği'nin Türkçe Diline Uyarlanması: Güvenilirlik ve Geçerlilik Araştırması
    (2024) Sezgin, Semih
    Sosyal medya mecralarının yaygın kullanımı ile oluşan sosyal medya pazarlaması popülaritesinin gün geçtikçe arttığı belirtilebilir. Birçok sosyal medya platformunun görsel iletiyi daha yaygın biçimde kullandığı gözlenmektedir. Bu araştırma, tüketicilerin sosyal medya kullanımlarında görsel sosyal medya pazarlama faaliyetlerine dair Kujur ve Singh (2020) tarafından ortaya konulan Görsel Sosyal Medya Pazarlama (GSMP) Ölçeğinin Türkçe diline uyarlanması amacı ile yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda orijinal ölçek, orijinal kaynak dilini iyi bilen 2 akademisyen tarafından birbirinden bağımsız olarak Türkçe diline çevrilmiştir. Araştırma Sinop Üniversitesinde eğitim gören lisans ve önlisans öğrencilerinden oluşan örneklem üzerinden gerçekleştirilmiştir. Keşfedici Faktör Analizi (KFA) için örneklem hacmi 110, Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) için ise 108 olmuştur. Çalışmada herhangi bir sosyal medya platformu baz alınmamış ve örneklem modeli kolayda ve kartopu örnekleme yöntemleri ile oluşturulmuştur. Orijinal ölçekte yer alan 3 boyut (bilgi, eğlence ve teşvik) toplam 10 ifade ile temsil edilmektedir. Veri analizinde IBM SPSS 21 ve AMOS 24 Paket Programları kullanılmıştır. Veri setinin Normallik ve Güvenilirlik testleri SPSS 21 ile gerçekleştirilmiştir. 10 ifadeli GSMP ölçeği KFA sonucunda tek faktörlü bir yapıda elde edilmiştir. Elde edilen model, toplanan farklı veri seti kullanılarak DFA ile test edilmiştir. Yapılan analiz neticesinde modelden 3 madde çıkarılmış ve iyi uyum değerleri ile GSMP ölçeği oluşturulmuştur. Modele ait güvenilirlik ve geçerlilik testleri DFA ile gerçekleştirilmiş ve GSMP ölçeğinin güvenilir ve geçerli bir araç olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    HEKIMLERIN DENEYIMSEL DEGER ALGISINA DAIR BIR MODEL ÖNERISI: ILAÇ SEKTÖRÜ ÖRNEGI
    (Akademik Çalismalar Dernegi, 2023) Sezgin, Semih; Kiliç, Sabiha
    Çalismanin temel amaci, sosyal medya platformlarinda hekimlerin deneyimsel deger algilarina dair bir model önerisinin gelistirilmesidir. Çalismada ayni zamanda ilaç firmalarinin sosyal medya platformlari üzerinden yürüttükleri pazarlama aktivitelerinin hekimlerin deneyimsel deger algilari üzerinde etkisinin olup olmadiginin belirlenmesi de amaçlanmaktadir. Bu amaçlar kapsamda veriler ilaç firmalarinin sosyal medya platformlarini takip eden 388 hekimin katildigi anket yöntemiyle elde edilmistir. Verilerin analizinde tanimlayici istatistikler, güvenilirlik ve normallik testleri kullanilmistir. Çalismanin Dogrulayici Faktör Analizleri (DFA) ve Yol analizleri IBM AMOS 24 paket programi araciligiyla gerçeklestirilmistir. Çalismada DFA ile veri setinin modele uyumu test edilmis ve veri setinin model uyum degerlerinin kabul edilebilir düzeyde oldugu görülmüstür. Bununla beraber yol analizleri olusturularak kurulan hipotezler test edilerek çalisma bulgulari degerlendirilmistir. Çalisma sonucunda elde edilen bulgulara göre, ilaç firmasi sosyal medya pazarlama aktivitelerinden bilgilendirme ve agizdan agiza iletisim faktörlerinin genel anlamda hekimlerin deneyimsel deger algisina etkisinin oldugu ve bu etkinin pozitif oldugu saptanmistir.
  • [ X ]
    Öğe
    Türkiye’de Saglik Turizminin Uluslararasi Pazarlama Temelinde Incelenmesi
    (Hitit Üniversitesi, 2021) Sezgin, Semih
    Saglik hizmetlerinde küresellesme göstergeleri saglik ürün ve hizmetlerinde uluslararasi ticaretin ve sinir ötesi hastaakisiyla çarpici bir sekilde artmasiyla belirginlestigi belirtilebilir. Son yillarda saglik turizminin kitlesel bir fenomenhaline gelmekte oldugu ve küresel bir boyut kazandigi söylenebilir. Gelismis ülkelerin sakinleri, sagliklari ilegelismelere daha meyilli ve kendi fiziksel, zihinsel ve duygusal güçlerinin ve esenliklerinin korunmasinda uzun birzaman ve para miktari harcayabilir oldugu belirtilebilir. Saglik turizmi ürünlerinin diger turizm ürünleriyle birlesimigiderek daha popüler hale gelmistir. Turistlerin en kisa sürede çok fazla deneyime sahip olmayi ve birçok unutulmazdeneyimle evlerine geri dönmek niyetinde olduklarindan bahsedilebilir. Bu çalismada saglik turizmi, uluslararasipazarlama temelinde incelenmis olup literatürde yer alan çalismalardan olusan bir derleme yapilmaya çalisilmistir.Özellikle Türkiye’nin saglik turizmi alaninda uluslararasi saglik turizmini nasil algiladigi ve gelismeye açik olan buturizm türüne ne kadar önem verdigi arastirilmaya çalisilmistir. Bu noktadan hareketle Türkiye’nin uluslararasipazarlama açisindan saglik turizmi kavramina yaklasimi sonucunda ne gibi faaliyetlere ve düsüncelere ihtiyacioldugu açiklanmaya çalisilmis ve uluslararasi saglik turizmine agirlik veren ülkelerle rekabet edebilme kriterleri ifadeedilmeye çalisilmistir.

| Sinop Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sinop, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim