Yazar "Senel, Onur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dogu Asya’da Bati Müzigi Hegemonyasi: Japonya, Çin ve Kore’de Müzik Reformlari(Etnomüzikoloji Dernegi, 2019) Senel, OnurBati müziginin Dogu Asya kültürlerine girisini inceleyen bu makalede, mü- zik reformlari tarihsel olgular isiginda ve modernlesme-Batililasma hege- monyasi çerçevesinde analiz edilmistir. Batili güçlerin tehditleri karsisinda bir zorunluluk olarak beliren modernlesme hareketlerinin bir parçasi olan toplumsal reformlar, temelde Batinin üstünlügü varsayimi üzerine kurulan bir kültürel hegemonya tarafindan sekillendirilmistir. Bu dönemde yeni de- gerlerin propagandasi için oldugu kadar, toplumun Batili tarzda temsili ba- kimindan da önemli bir araç olan müzik, teknolojik üstünlük ile kültürel üstünlük arasinda kurulan iliski temelinde ele alinmistir. Japonya’da basla- yan ve buradan çevre ülkelere yayilan müzik reformlari, geleneksel müzik kültürünün, bilimsel bir üstünlüge sahip oldugu iddiasina dayandirilan Bati müzigine göre düzene konuldugu ve ilkel olarak görülen geleneksel müzi- gin çogunlukla sentezleme yoluyla Batili görünüme kavusturulmaya çali- sildigi bir süreçle sekillenmistir. Bu süreçte Japonya bir model haline gelir- ken, etkisindeki ülkelerden Kore, müzigi yeniden tanimlamis, Çin ise zit ideolojiler üzerine kurulu farkli reform süreçleri deneyimlemistir. Sonuç olarak benzer durumdaki toplumlari etkisi altina almis olan Bati müzigi hegemonyasi bu etkiyi dikkate almaksizin bu müzik kültürlerinin son yüz- yilini yorumlamayi imkânsiz hale getirmistir.Öğe Music Education as a Hegemonic Tool in Turkey and its Canonical Dis- courses(Etnomüzikoloji Dernegi, 2019) Özmentes, Gökmen; Senel, OnurMusic education was the most important instrument of the music policies of the Republican era which had historical continuity with the Westernization movements in the Ottoman Empire. In this area, the analysis of the Westernization discourses in the light of the views of Gramsci, Althusser and Hobsbawm, in this area from the Ottoman to the present day, pointed to a serious canon accumulation. The aim of the study is to analyze the canon and canonization process of Turkey Music Education in hegemony- ideology-tradition invention linearity. The canons were analyzed with de- scriptive analysis and examined under the following categories: canons re- lated to music, canons within the framework of national music, canons re- lated to the function of music education, canons related to popular culture and music, and music theoretical canons. As a result of the discourse analy- sis, the effectiveness of two main classes in the canonization process has attracted attention: Canon makers producing classical texts in the field and the canon repeaters that provide their continuity. It has been understood that the basic functions of the canons are embodied in legitimizing the westernization/modernization movements in music, establishing relations with the past and forming a certain class identity. Despite their superficial- ity, canons were found to be very powerful in terms of creating discourse and the construction of the cultural elitist class. This has been a strong sign that canons are used as a hegemonic tool rather than pedagogical principles in music education.