Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Saraç, Seda" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Küçük Çocuklarda Psikolojik Dayanıklılık ve Oyun Davranışları
    (2023) Ogelman, Hülya Gülay; Saraç, Seda; Abanoz, Tugba
    Psikolojik dayanıklılık insanın stres ve zorluklarla başa çıkma kapasitesidir. Bu çalışmanın amacı küçük çocukların psikolojik dayanıklılık düzeylerinin çocukların oyun davranışları üzerindeki yordayıcı etkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışma 51-71 aylık (M=68.10; SS=4.63) 677 (K: 306; E:371) çocuk ile yürütülmüştür. Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilen araştırma, kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılarak ulaşılan 677 çocukla gerçekleştirilmiştir. Ego Sağlamlığı Ölçeği ve Okul Öncesi Oyun Davranışları Ölçeği kullanılarak elde edilen veriler, çocukların psikolojik dayanıklılık düzeylerinin çocukların oyun davranışları üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla basit doğrusal regresyon analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırm anın sonucunda çocukların psikolojik dayanıklılık düzeylerinin sosyal oyun, yalnız pasif oyun, itiş-kakış oyunu ve sessiz oyun davranışlarını istatistiki olarak anlamlı düzeyde yordadığı görülmüştür. Psikolojik dayanıklılık düzeyi ile çocukların yalnız aktif oyunları arasında ise olumlu bir ilişki olduğu ancak bu ilişkinin istatistiki olarak anlamlı olmadığı bulunmuştur. Bu bulgular doğrultusunda küçük çocukların psikolojik dayanıklılıkları oyun davranışlarını olumlu yönde etkileyebilmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Okul Öncesi Dönem Çocuklarinin Öz Düzenleme Becerilerinin Bazi Demografik Degiskenler Açisindan Incelenmesi
    (Alper Remzi AYDIN, 2021) Saraç, Seda; Abanoz, Tugba; Ogelman, Hülya Gülay
    Bu çalismanin amaci, okul öncesi dönem çocuklarin öz düzenleme becerilerinin cinsiyet ve ebeveyn egitim degiskenleri açisindan incelenmesidir. Arastirmanin çalisma grubunu 60-72 aylik (M= 63.660; SS: 10.896) 2091 çocuk olusturmaktadir. Öz düzenlemenin tüm boyutlarinda (engelleyici kontrol, dikkat ve çalisma bellegi) ve toplam puan açisindan kiz çocuklarinin puanlarinin erkek çocuklardan daha yüksek oldugunu ve bu farklarin tüm boyutlarda istatistiki olarak anlamli oldugu görülmektedir. Ayrica hem annenin hem de babanin egitim durumu yükseldikçe çocuklarin tüm boyutlarinin (engelleyici kontrol, dikkat ve çalisma bellegi) ve toplam puanlarinin yükseldigi sonucuna ulasilmistir. Annenin çalisiyor olmasinin da çocuklarin öz düzenleme becerilerine olumlu katkisi oldugu, çalisan annelerin çocuklarinin öz düzenleme puanlarinin daha yüksek oldugu görülmüstür.

| Sinop Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sinop, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim