Yazar "Saraç, Seda" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Küçük Çocuklarda Psikolojik Dayanıklılık ve Oyun Davranışları(2023) Ogelman, Hülya Gülay; Saraç, Seda; Abanoz, TugbaPsikolojik dayanıklılık insanın stres ve zorluklarla başa çıkma kapasitesidir. Bu çalışmanın amacı küçük çocukların psikolojik dayanıklılık düzeylerinin çocukların oyun davranışları üzerindeki yordayıcı etkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışma 51-71 aylık (M=68.10; SS=4.63) 677 (K: 306; E:371) çocuk ile yürütülmüştür. Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilen araştırma, kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılarak ulaşılan 677 çocukla gerçekleştirilmiştir. Ego Sağlamlığı Ölçeği ve Okul Öncesi Oyun Davranışları Ölçeği kullanılarak elde edilen veriler, çocukların psikolojik dayanıklılık düzeylerinin çocukların oyun davranışları üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla basit doğrusal regresyon analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırm anın sonucunda çocukların psikolojik dayanıklılık düzeylerinin sosyal oyun, yalnız pasif oyun, itiş-kakış oyunu ve sessiz oyun davranışlarını istatistiki olarak anlamlı düzeyde yordadığı görülmüştür. Psikolojik dayanıklılık düzeyi ile çocukların yalnız aktif oyunları arasında ise olumlu bir ilişki olduğu ancak bu ilişkinin istatistiki olarak anlamlı olmadığı bulunmuştur. Bu bulgular doğrultusunda küçük çocukların psikolojik dayanıklılıkları oyun davranışlarını olumlu yönde etkileyebilmektedir.Öğe Okul Öncesi Dönem Çocuklarinin Öz Düzenleme Becerilerinin Bazi Demografik Degiskenler Açisindan Incelenmesi(Alper Remzi AYDIN, 2021) Saraç, Seda; Abanoz, Tugba; Ogelman, Hülya GülayBu çalismanin amaci, okul öncesi dönem çocuklarin öz düzenleme becerilerinin cinsiyet ve ebeveyn egitim degiskenleri açisindan incelenmesidir. Arastirmanin çalisma grubunu 60-72 aylik (M= 63.660; SS: 10.896) 2091 çocuk olusturmaktadir. Öz düzenlemenin tüm boyutlarinda (engelleyici kontrol, dikkat ve çalisma bellegi) ve toplam puan açisindan kiz çocuklarinin puanlarinin erkek çocuklardan daha yüksek oldugunu ve bu farklarin tüm boyutlarda istatistiki olarak anlamli oldugu görülmektedir. Ayrica hem annenin hem de babanin egitim durumu yükseldikçe çocuklarin tüm boyutlarinin (engelleyici kontrol, dikkat ve çalisma bellegi) ve toplam puanlarinin yükseldigi sonucuna ulasilmistir. Annenin çalisiyor olmasinin da çocuklarin öz düzenleme becerilerine olumlu katkisi oldugu, çalisan annelerin çocuklarinin öz düzenleme puanlarinin daha yüksek oldugu görülmüstür.