Yazar "Mukul, İrfan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bilimin parçalanmışlığı karşısında coğrafya biliminin bütünselliği(Karaburun Bilim Kongresi, 2007) Mukul, İrfan; Yılmaz, Mehmet Taki[Abstract Not Available]Öğe Birinci Coğrafya Kongresi Açısından Uluslaşma Süreci(Egitim Bilim Toplum, 2010) Mukul, İrfan; Yılmaz, Mehmet Taki[Abstract Not Available]Öğe Coğrafya Biliminin Bütünselliği ya da Farklılıkların Birliği(Eğitim Bilim toplum Dergisi, 2008) Mukul, İrfan19 yy’de başlayan ve günümüze kadar yeni bilimlerin ortaya çıkışı ve uzmanlaşma ile devam eden süreç aynı zamanda bilimlerin parçalanmışlığını ve bütünsel bir bakış açısından uzaklaşıldığını göstermektedir. Bütün bu gelişmeler, hem konusu bakımından, hem de yöntemi bakımından bütünselci olması gereken bilim dallarında bütünselci olmayan bir bilimsel üretim tarzıyla yüz yüze gelmemize neden olmuştur. Öte yandan bu sürecin dogmatik bir noktaya geldiğinden hareketle, bütün bilimler coğrafya biliminin bütünselci bakışından yararlanarak tez, antitez ve sentez süreçlerinde bütünselci bir hamle yapabilir. Bu anlamda coğrafya bilimi günümüz toplumlarının anlaşılması ve dönüştürülmesi açısından temel bir öneme sahiptir. Coğrafya farklı disiplinlerin bir kesişme noktası olmakla kalmayıp, disiplinler arası bölünmelerin sorgulanmasının ve belki de bu sınırların aşılabilmesinin bir platformu olabilir.Öğe Öğe Türkiye'de Neoliberal Egitimin Cografya Ders Kitaplarına Yansıması(Egitim Bilim Toplum, 2009) Mukul, İrfan; Sarı, SaffetGünümüzde eğitim alanının, toplumsal yeniden üretimde önemli bir rol üstlendiğini ve bu anlamda devletin ideolojik aygıtlarından biri olduğunu bilinmektedir. Devletin eğitim alanına yönelimi çocukları ana-okulundan başlayarak yıllar boyunca, kafalarına yerleştirilir. On altı yaşına doğru bir yerlerde, dev bir çocuk kütlesi üretimin içine düşer. Bunlar işçiler ya da küçük köylülerdir. Öğrenim görebilecek gençliğin bir başka bölümü yoluna devam eder ve zar zor kısa bir yol aldıktan sonra, bir kıyıya yığılıp kalır ve küçük ve orta kadroları, beyaz yakalı işçileri, küçük ve orta devlet memurlarını, her türlü küçük burjuva tabakaları oluşturur. Son bir bölümü zirveye ulaşır, ya aydınlara özgü yarı-işsizliğe düşmek ya da kolektif emekçinin aydınları dışında, sömürü görevlileri (kapitalistler, yöneticiler), baskı görevlileri (askerler, polisler, siyaset adamları, idareciler, vb) ve profesyonel ideologlar (çoğu inanmış ”laik” kişiler olan her türlü papaz) olup çıkarlar. Devletin İdeolojik Aygıtının eğitim alanındaki işlevini Türkiye’de eğitim sisteminin yakın zamandaki tarihsel ve toplumsal gelişimine bakıldığında net bir şekilde görürüz. Neoliberal ekonomi anlayışının eğitim alanına uygulama biçimlerinden birisi hiç kuşkusuz müfredat programları ve buna göre hazırlanan ders kitaplarıdır. Türkiye’de neoliberal eğitimin coğrafya ders kitaplarına yansımasını bazı, eksik, yanlış ve tarafl ı uygulamalarla görmekteyiz.Öğe Türkiye’de Ortaöğretim Kurumlarında Uygulamaya Konulan Yeni Coğrafya Dersi Öğretim Programının Eski Programla Karşılaştırılması Ve Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi(Ondokuzmayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2007) Mukul, İrfan[Abstract Not Available]