Yazar "Kiliç, Ayse Inan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ilahiyat Fakültesi Ögrencilerinin Ögretmenlik Meslegine Iliskin Tutumlari Ile Akademik Özyeterlik Algilari: Sinop Örnegi(Ondokuz Mayis Üniversitesi, 2019) Kiliç, Ayse InanBu arastirmanin amaci Ilahiyat Fakültesi son sinif ögrencilerinin ögretmenlik meslegine yönelik tutumlari ile akademik özyeterlikleri arasindaki iliskiyi incelemektir. Arastirmanin çalisma grubunu Sinop Üniversitesi Ilahiyat Fakültesinin son sinifinda okuyan 209 ögrenci olusturmaktadir. Arastirma sonucuna göre ögrencilerin ögretmenlik meslegine yönelik tutumlari oldukça yüksek iken akademik özyeterlik algilari orta seviyededir. Ayrica ögrencilerin meslek tutumlari ile akademik özyeterlikleri arasinda pozitif ve istatistiki açidan anlamli korelasyon bulunmaktadir. (r=0,26; p<0,001). Ögretmenlik meslegine yönelik tutum ile mezuniyet sonrasi yapilmak istenen meslek, fakülteyi tercih nedeni ve mezun olunan ortaögretim türü arasinda istatistiki açidan anlamli bir iliski vardir. Ögretmenlik meslegine yönelik tutum ile cinsiyet, ekonomik durum, yerlesim yeri, hazirlik okuma durumu ve ögrencilerin not ortalamalari degiskenleri arasinda istatistiki açidan anlamli bir iliski bulunamamistir. Yine ögrencilerin özyeterlik puani ile cinsiyet, ekonomik gelir, yerlesim yeri, mezun olunan ortaögretim türü, hazirlik okuma, fakülteyi tercih nedeni, yapilmak istenen meslek, not ortalamasi arasinda istatistiki açidan anlamli bir iliski bulunamamistir.Öğe Uygulama Ögretmenlerine Göre Din ve Meslek Dersleri Ögretmen Adaylarinin Yeterlikleri(Mehmet BAHÇEKAPILI, 2022) Kiliç, Ayse InanIlahiyat Fakülteleri hem Imam Hatip Okullari Meslek dersleri hem de Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ögretmeni yetistiren yüksekögretim kurumlaridir. Fakat bu kurumlarin tek amacinin ögretmen yetistirmek olmamasi ve bünyesine formasyon derslerinin yeni eklenmesi, buralardan mezun olan ögretmen adaylarinin yeterlikleri hakkinda ilgi ve merak uyandirmaktadir. Bu kapsamda yürütülen arastirma son sinifta okuyan ve ögretmenlik uygulamasina katilan ögretmen adaylarinin mesleki bilgi, beceri ve tutum yeterliklerini tespit etmeyi amaçlamaktadir. Arastirmanin çalisma grubunu amaçli örneklem yoluyla seçilmis, en az bir dönem uygulama ögretmeni olarak görev yapmis 21 tane Din ve Meslek dersleri ögretmeni olusturmaktadir. Nitel arastirma yöntemlerinden fenomenolojik yaklasimla hazirlanan arastirmada veri toplama araci olarak yari yapilandirilmis mülakat formu kullanilmistir. Görüsme sorulari Millî Egitim Bakanligi tarafindan 2017 yilinda yayinlanan ögretmenlik meslegi genel yeterlikleri kilavuzundan alinmistir. Elde edilen nitel veriler betimsel analiz teknigiyle çözümlenmistir. Arastirmada ortaya çikan bulgular, ögretmen adaylarinin alan bilgisi, ögrenme ortamlari olusturma, sinif yönetimi, ögrenciye yaklasim ve iletisim, kisisel ve mesleki gelisim yeterliklerinin uygulama ögretmenleri tarafindan farkli boyutlarda gözlemlendigini ortaya koymaktadir. Ayrica ögretmen adaylarinin Ögretmenlik Uygulamasi dersi kapsaminda uygulama okullarinda staj yapma sürelerinin tek dönemden 2 döneme çikartilmasini 15 tane uygulama ögretmeni olumlu 6 tane uygulama ögretmeni ise olumsuz olarak degerlendirmektedir.












