Yazar "Kahveci, Soner" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Lise Ögrencilerinin Kök Degerlere Sahip Olma Durumunun Tarih ve Cografya Ögretmenlerinin Perspektifinden Incelenmesi(Sinop University, 2024) Aktin, Kibar; Kahveci, Soner; Taze, Hülya KaraçaliBu çalismanin amaci, tarih ve cografya ögretmenlerinin bakis açisiyla lise ögrencilerinin kök degerlere sahip olma durumlarini tespit etmek ve mevcut sorunlara yönelik çözüm önerileri gelistirmektir. Çalismada nitel arastirma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanilmistir. Çalisma grubunu 23 tarih ve 19 cografya ögretmeni olusturmaktadir. Bu grup amaçli örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ile belirlenmistir. Veri toplama araci olarak anket formu kullanilmis ve veriler frekans ve içerik analizi yöntemleri kullanilarak analiz edilmistir. Arastirmanin bulgularina göre ögretmenler ögrencilerin en fazla sevgi, vatanseverlik ve yardimseverlik degerlerine sahip olduklarini belirtmislerdir. Bununla birlikte ögrencilerin öz denetim, adalet, dürüstlük, dostluk ve saygi gibi degerlere sahip olduklarina iliskin agirlikli olarak kararsiz görüs bildirmislerdir. Ögrencilerin en az sahip oldugu degerler arasinda ise sabir ve sorumluluk ön plana çikmistir. Ögretmenler deger egitimindeki sorunlarin kaynagi olarak sos-yo-kültürel çevreyi, teknoloji çaginin olumsuz kosullarini, egitim sistemini ve bireysel nedenleri öne sürmüstür. Ögretmenlerin kök degerlerin gelistirilmesine iliskin görüsleri arasinda mesleki yeterliliklerin güçlendirilmesi, deger aktariminda aileler ve diger paydaslarla is birligi yapilmasi, derslerde farkli ögretim yöntem ve teknikleri ile materyallerin kullanilmasi ve müfredatta deger egitiminin güçlendirilmesi gibi öneriler yer almistir. Ailelerin, ögretmenlerin ve siyasi karar alicilarin rol model olarak, degerleri her ortamda yasatarak, örnek davranislari takdir ederek ve bu hedef dogrultusunda etkinlikler düzenleyerek deger aktariminda kritik rol oynayacaklari söylenebilir.Öğe Problems related to history teaching in social studies education from the perspective of the history teachers(2024) Kahveci, Soner; Aktın, KıbarThis study aims to identify the deficiencies in knowledge, and skills among students transitioning to high school in terms of their readiness levels in classroom learning environments, and to propose solutions within the realm of Social Studies education, from the perspective of history teachers. In the study, the research design chosen was phenomenological, which is a qualitative research method. The study group of the research consists of 23 history teachers from the state schools in Turkey. The study group was determined by convenience sampling, as one of the purposive sampling methods. A questionnaire form was used as a data collection tool. Data were analyzed through frequency analysis and content analysis. According to the results of the study, history teachers stated that students starting high school lacked basic historical knowledge and conceptual knowledge, did not acquire map literacy skills, did not have critical thinking, research, and political literacy skills to a great extent. They also stated that the students’ historical thinking skills, perceiving time and chronology, perceiving change and continuity, perceiving space and using evidence skills were not sufficient. History teachers identified the source of the problems related to learning and skills the students face at the readiness level as lack of motivation, students' inability to understand what they read, lack of reading habits, insufficient study habits, exam-oriented education system, lack of history topics in the curriculum, course hours and course books The study has once again shown the importance of meaningful and motivating learning in solving the problems associated with teaching history. However, it is necessary to move away from the exam-oriented education system and give more importance to history teaching. For this purpose, history courses can be considered to find a larger place in the Social Studies curriculum or be presented as a separate discipline. In addition, the adoption of active teaching methods and techniques and the use of out-of-school learning environments can make the teaching of history more effective.Öğe Tarih ve coğrafya öğretmenlerinin sosyal bilgiler eğitiminden beklentileri(Sinop Üniversitesi, 2023) Kahveci, Soner; Aktın, KibarBu çalışmada tarih ve coğrafya öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda; liseye yeni başlayan öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersi kazanımlarından yansıyan; hazır bulunuşluk düzeyinde bilgi, beceri ve değer boyutundaki eksikliklerini tespit etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirmek amaçlanmıştır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 23 tarih ve 19 coğrafya öğretmeni oluşturmuştur. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinde kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Veriler betimsel istatistik ve içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Araştırmada üç alt amaca ilişkin sonuçlara ulaşılmıştır: Hazır bulunuşluk düzeyinde bilgi, beceri ve değerler. Tarih ve coğrafya öğretmenlerine göre liseye başlayan öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyinde başta bilgi yetersizliği olmak üzere, harita ve kavrama becerilerinde eksiklikler mevcuttur. Öğretmenler bu sorunları Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'nda kendi alanlarıyla ilişkili konuların yetersiz olması, öğrencilerde motivasyon eksikliği, başarısız öğrencinin bir üst sınıfa geçebilmesi ve test odaklı bir değerlendirme sisteminin olması gibi durumlarla ilişkilendirmişlerdir. Öğretmenler sorunların çözümüne yönelik başta öğrencilerde motivasyonun artırılması, Sosyal Bilgiler ders saatinin artırılması, programda alanlarıyla ilişkili konularının genişletilmesi, gereksiz konuların arındırılması, coğrafyanın bir ders olarak ortaokula eklenmesi ve tarihsel konuların kronolojik olarak programda yer alması ve harita ve görsel unsurları içeren materyal destekli bir öğretimle gezi, gözlem ve araştırma yapmayı içeren aktif öğretim yöntem ve tekniklerle zenginleştirilmiş bir ders olarak Sosyal Bilgilerin işlenmesine yönelik öneriler sunmuşlardır. Becerilere yönelik sonuçlarda öğretmenler, öğrencilerin yirmi yedi temel beceriden en çok dijital okuryazarlık ve sosyal katılım becerisine sahip olduğunu, harita okuryazarlık becerisine hiç sahip olmadığını, finansal okuryazarlık, hukuk okuryazarlığı, eleştirel düşünme, problem çözme ve konum analizi becerilerine çok az sahip olduğunu bildirmişlerdir. Öğretmenler kazandırılamayan becerilere yönelik Sosyal Bilgiler derslerinde; araştırma ödevleri, tarihi alanlara gezi gözlem gibi aktif öğretim yöntem ve tekniklerin kullanılmasını içeren öneriler ileri sürmüşlerdir. Öğrencilerin kök değerlere sahip olma durumuna ilişkin sonuçlarda öğretmenler öğrencilerin en az sabır, sorumluluk, öz denetim ve adalet değerine, en çok sevgi, vatanseverlik ve yardımseverlik değerlerine sahip olduğunu bildirmişlerdir. Kök değerlerin geliştirilmesine yönelik tüm paydaşlarla değer aktarımında iş birliği, derslerde farklı öğretim yöntem ve teknikleri ile materyallerin kullanımı ve programda değer eğitiminin güçlendirilmesine ilişkin öğretmen görüşlerine de rastlanmıştır.