Yazar "Ersan, Sule" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe EBEVEYNLERIN OKUL ÖNCESI EGITIM KURUMUNDAN VE ÖGRETMENDEN BEKLENTILERININ INCELENMESI(Sinop Üniversitesi, 2019) Ersan, SuleÇocuklar özellikle okul öncesidönem olarak adlandirilan yasamin ilk alti yilinda çok hizli büyürler ve tümgelisim alanlarinda sasirtici bir hizla yetkinlesirler. Bu dönemde çocuguniçinde bulundugu çevre, çocugun gelisimini ve ögrenme motivasyonunu derindenetkiler. Özellikle okul öncesi dönemde verilen kaliteli egitim, çocuktaögrenmeyi ve ögrenmeye istekli olmayi arttirmakta ve tüm yasantisinda basariliolmasini saglamaktadir. Arastirmalar çocugun hangi hizla nasil ve nelerögrenebileceginin çocugun çevresinin ne kadar destekleyici olduguyla ve çocugane gibi olanaklar sunulduguyla yakindan iliskili oldugunu ortaya koymaktadir.Bu arastirmanin amaci çocugu okul öncesi egitim kurumuna devam edenebeveynlerin kurumdan ve ögretmenden beklentilerini incelemek ve okul öncesiegitimin içerik ve önemi konusunda ki farkindaliklarini ortaya koymaktir. Arastirma nitel olarakyapilandirilmis ve olgu bilim modeli kullanilmistir. Arastirmanin çalisma grubunuSinop Il merkezindeki resmi anaokullarinda çocugu bulunan 122 ebeveynolusturmustur. Veri toplama araci olarak arastirmaci tarafindan gelistirilenyari yapilandirilmis görüsme formu kullanilmistir. Görüsmede elde edilenveriler içerik analizi yapilarak çözümlenmistir. Arastirmaninsonucuna göre, ailelerin öncelikli beklentileri, okul öncesi egitimkurumlarinin çocuklarini ilkögretime hazirlamalari yönündedir. Ayricasiniflarin fiziksel ortaminin iyilestirilmesi ve sosyal aktiviteye agirlikverilmesi de beklentiler arasindadir. Egitim düzeyi yüksek olan aileler, egitimdüzeyi düsük olan ailelere göre sosyal aktiviteye ve yabanci dil egitimine önemverilmesini beklemektedir. Ögretmene iliskin beklentiler ise çogunlukla çocugakarsi olumlu tutum ( ilgi, sevgi, alaka vb.) içinde olmalari, iyi bir egitimvermeleri ve ebeveynlerle etkili bir iletisim içinde bulunmalari yönündedir.Öğe Okul Öncesi Ögretmenlerinin Aile Egitimi ve Katilimi Çalismalarinin Özel Alan Yeterlilikleri Kapsaminda Degerlendirilmesi(Sinop University, 2024) Ersan, SuleÖgretmenlik meslegi her ögretmenin sahip olmasi gereken genel yeterlilikler ile özel alan yeterlilikleri gerektiren bir meslektir ve bu yeterlilikler hizmet öncesi egitim ve hizmet içi egitimler ile gelistirilir ve desteklenir. Okul öncesi egitimi ögretmenlerinin özel alan yeterlilikleri MEB Ögretmen Yetistirme ve Gelistirme Genel Müdürlügü tarafindan yedi ana baslik altinda belirlenmistir. Okul öncesi ögretmenlerinin özel alan yeterliliklerinden biri “Ailelerle iletisim, Aile Katilimi ve Aile Egitimi” dir. Bu yeterlik alani; ailelerle iletisim kurabilme, aile katilimini saglayabilme ve aile egitim etkinliklerini yürütebilme uygulamalarini kapsamaktadir. Bu çalismanin amaci okul öncesi egitim ögretmenlerinin aile egitimi ve katilimi çalismalarinin özel alan yeterlilikleri kapsaminda incelenmesidir. 2021-2022 egitim ögretim yilinda gerçeklestirilen çalismada, nitel arastirma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanilmistir. Arastirmanin çalisma gurubu amaçli örneklem yöntemi ile belirlenmis olup resmi anasinifi ve anaokullarinda görev yapan okul öncesi ögretmenleri arasinda çalismaya gönüllü olarak katilim saglayan 40 katilimcidan olusmustur. Verilerin toplanmasinda yari yapilandirilmis görüsme teknigi kullanilmistir. Görüsmeler sonucu elde edilen verilerin analizi içerik analizi teknigi ile yapilmistir. Arastirmanin sonucunda ögretmenlerin çogunlugunun aile egitimi ve aile katilimina iliskin egitim aldiklari görülmüstür. Ayrica ögretmenlerin aile egitimi ve katilimi çalismalarini daha çok çocuklarin gelisimini desteklemek için aileyi yönlendirme olarak degerlendirdikleri belirlenmistir. Diger yandan okullarda aile egitimlerinin rehber ögretmenler tarafindan yapildigi, aile katilimlarin daha çok sinif içi egitim etkinliklerine katilim olarak tasarlandigi, ailelerle iletisimin büyük çogunlukla WhatsApp uygulamasi üzerinden gerçeklestigi görülmüstür