Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ercan, Serhat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    ARASTIRMA KÜLTÜRÜNÜ GELISTIRMEK: SINOP ÜNIVERSITESI FEN BILGISI ÖGRETMEN ADAYLARI ÖRNEGI
    (Kastamonu Üniversitesi, 2014) Turgut, Halil; Öztürk, Nurhan; Ercan, Serhat; Bozkurt, Esra
    Bu çalismada, bir dizi modülden olusacak sekilde tasarlanmis ve “Bilimsel Arastirma Yöntemleri” dersi baglaminda kurgulanmis bir sürecin, ögretmen adaylarinin arastirma kültürüne olumlu bir katki saglayip saglamadigi sorgulanmistir. Çalismada nitel paradigma esas alinmistir. Arastirmanin çalisma grubunu Sinop Üniversitesi Egitim Fakültesi Fen Bilgisi Ögretmenligi Anabilim Dali’nda 3. Sinifta ögrenim görmekte olan 22 (4 erkek, 18 bayan) ögretmen adayi olusturmustur. Arastirmanin veri kaynagini ögretmen adaylarinin ikiser kisilik gruplar halinde hazirladiklari grup raporlari, makale ve bireysel olarak deneyimlerini yansittiklari yansitici metinleri içeren dosyalar olusturmustur. Arastirma bulgulari, genel anlamda, planlanan modüllerde karsilastiklari temel problemler için sergiledikleri çaba ve degisen algilari ile ögretmen adaylarinin söz konusu süreci olumlu bulduklarini ve meslek yasamlarinda kullanmayi planladiklarini göstermistir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Araştırma Kültürünü Geliştirmek: Sinop Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmen Adayları Örneği
    (Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(1), 81-100,, 2014) Turgut, Halil; Öztürk, Nurhan; Ercan, Serhat; Bozkurt, Esra
    Bu çalışmada, bir dizi modülden oluşacak şekilde tasarlanmış ve “Bilimsel Araştırma Yöntemleri” dersi bağlamında kurgulanmış bir sürecin, öğretmen adaylarının araştırma kültürüne olumlu bir katkı sağlayıp sağlamadığı sorgulanmıştır. Çalışmada nitel paradigma esas alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda 3. Sınıfta öğrenim görmekte olan 22 (4 erkek, 18 bayan) öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmanın veri kaynağını öğretmen adaylarının ikişer kişilik gruplar halinde hazırladıkları grup raporları, makale ve bireysel olarak deneyimlerini yansıttıkları yansıtıcı metinleri içeren dosyalar oluşturmuştur. Araştırma bulguları, genel anlamda, planlanan modüllerde karşılaştıkları temel problemler için sergiledikleri çaba ve değişen algıları ile öğretmen adaylarının söz konusu süreci olumlu bulduklarını ve meslek yaşamlarında kullanmayı planladıklarını göstermiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    BILIMSEL OKURYAZARLIKTA ILK ADIM: AKADEMIK BILGI DÜZEYLERININ BILIM, SÖZDE-BILIM AYRIMI BAGLAMINDA GELISTIRILMESI
    (Dicle Üniversitesi, 2015) Ercan, Serhat; Çetinkaya, Ertan; Turgut, Halil; Duru, Kürsad
    Bilimsel okuryazarligin, bilimsel içerik – terminoloji boyutuna odaklanilmis bu çalismada, bilim sözde-bilim ayrimi tartismasi baglaminda planlanmis bir ögretim sürecinin ortaokul ögrencilerinin akademik basarilarina etkisi arastirma konusu yapilmistir. Ilgili süreçte, Fen ve Teknoloji Dersi Ögretim Programi’nda (MEB, 2006) yer alan kazanimlarla iliskilendirilmis bazi sözde-bilimsel vakalar bir dizi etkinlik ile ögrencilere sunularak hem bütün sinif hem de küçük gruplar halinde tartismaya açilmistir. Çalisma grubunda 18 ortaokul son sinif ögrencisinin yer aldigi arastirmanin veri toplama aracini arastirmacilar tarafindan gelistirilmis “Akademik Bilgi Testi” (ABT) olusturmustur. ABT ögretim sürecinden önce ve sonra olmak üzere her ögrenciye toplam iki kez uygulanmistir. ABT’den elde edilen veriler fen egitimi alaninda uzman arastirmacilar tarafindan farkli zamanlarda iki kez kodlanarak Isaret ve Wilcoxon Isaretli Siralar Testi ile analiz edilmistir. Ulasilan bulgular, bilim sözde-bilim baglami esas alinarak hazirlanan etkinliklerin, ögrencilerin ilgili kazanimlara yönelik akademik bilgi düzeylerinde anlamli bir farklilik olusturdugunu ortaya koymustur.
  • [ X ]
    Öğe
    Integrating GIS into Science Classes to Handle STEM Education
    (2016) Ercan, Serhat; Altan, Esra Bozkurt; Taştan, Bekir; Dağ, İbrahim
    STEM stands for science, technology, engineering and mathematics and is an approach to educationthat aims to integrate these four separate disciplines. In theory, the idea of integration is clear, but inpractice in a school setting it proves to be problematic due to the current structure of the educationalcurricula. In the current structure of educational curricula, usually only mathematics and science coursesfrom STEM disciplines are included in school programmes and these courses are conducted in an isolatedmanner separate from other disciplines. This problem may be overcome by using interrelated applicationssuch as the Geographic Information Systems (GIS) to integrate mathematics and science courses withinSTEM disciplines. As an interdisciplinary technology, GIS serves as a pedagogical tool for use in STEMeducation. Using a qualitative research paradigm, the current study evaluated a sample of junior (thirdyear) science teacher candidates (N=34) in a STEM educational setting using GIS. The data was collectedfrom the written science texts of teacher candidates (e.g. the role of GIS in STEM teaching and scienceteaching; the implementation of STEM education in science classes) before and after the teachingintervention. At the end of the study, it was discovered that a four-week long teaching intervention had apositive effect on the science teacher candidates’ views of implementing STEM as well as improvingtheir views on and awareness of GIS.
  • [ X ]
    Öğe
    Integrating GIS into science classes to handle STEM education -2
    (Ekip Buro Makineleri A., 2016) Ercan, Serhat; Bozkurt Altan, Esra; Taştan, Bekir; Dağ, Ibrahim
    STEM stands for science, technology, engineering and mathematics and is an approach to education that aims to integrate these four separate disciplines. In theory, the idea of integration is clear, but in practice in a school setting it proves to be problematic due to the current structure of the educational curricula. In the current structure of educational curricula, usually only mathematics and science courses from STEM disciplines are included in school programmes and these courses are conducted in an isolated manner separate from other disciplines. This problem may be overcome by using interrelated applications such as the Geographic Information Systems (GIS) to integrate mathematics and science courses within STEM disciplines. As an interdisciplinary technology, GIS serves as a pedagogical tool for use in STEM education. Using a qualitative research paradigm, the current study evaluated a sample of junior (third-year) science teacher candidates (N=34) in a STEM educational setting using GIS. The data was collected from the written science texts of teacher candidates (e.g. the role of GIS in STEM teaching and science teaching; the implementation of STEM education in science classes) before and after the teaching intervention. At the end of the study, it was discovered that a four-week long teaching intervention had a positive effect on the science teacher candidates' views of implementing STEM as well as improving their views on and awareness of GIS.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Rutinin Dışına Çıkmak: Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Laboratuvar Uygulamalarına Dair Algıları
    (X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,, 2013) Turgut, Halil; Turgut, Gülşen Şengül; Ercan, Serhat; Öztürk, Nurhan; Bozkurt, Esra
    Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının eğitiminde işe koşulmak üzere tasarlanmış bir laboratuvar modelinin tanıtılması ve uygulamada doğrudan yer almış katılımcıların algı ve deneyimleri ile kendi anlam dünyaları bağlamında değerlendirmelerini sağlamaktır. Araştırmada nitel paradigma esas alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinin birinci sınıfında öğrenim görmekte olan 45 (20 erkek, 25 bayan) fen ve teknoloji öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmanın odağında, önerilen laboratuvar modelinin uygulamaya dâhil olan öğretmen adayları tarafından algılanış biçimi ve süreçle ilgili değerlendirmeleri yer aldığı için çalışmanın veri kaynağını da adayların süreçle ilgili açık uçlu sorulara verdikleri yazılı cevaplar oluşturmuştur. Açık uçlu sorular araştırmacılar tarafından geliştirilmiş ve sürecin (i)zorlukları, (ii)kazanımları, adayların (iii)laboratuvar ortamıyla ilgili önerileri ve (iv)benzer uygulamaları kullanma tercihleri gibi boyutları içermiştir. Açık uçlu sorular süreç tamamlandıktan sonra bir ders saatinde uygulanmış ve yazılı olarak alınan cevaplar nitel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları öğretmen adaylarının tecrübe ettikleri laboratuvar modelini yaşadıkları bilişsel zorluklar ve bunlara karşın edindikleri kazanımlar doğrultusunda değerlendirme eğiliminde olduklarını göstermiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    STEM Education Program for Science Teachers: Perceptions and Competencies
    (2016) Altan, Esra Bozkurt; Ercan, Serhat
    This study focused on the professional development activities carried out at Sinop University during thesummer of 2015. The purpose of the study is to investigate the effects of the professional developmentprogram on the participating science teachers’ perceptions and competencies as they relate to STEMeducation. 24 science teachers were participated the program which was organized to promote theiracquisition of the competencies necessary for the development and implementation of original activitiessuitable for STEM education. The study was carried out through qualitative paradigm. One of the datasources used was to “Teachers’ Perceptions on STEM Education Questionnaire”. STEM educationteaching plans which were developed by teachers during the program were the other data sources used bythe study. Findings from the TPSEQ suggest that the professional development program positivelyaffected teachers’ views of STEM education. Additionally, after the professional development program,participating teachers made suggestions for the (engineering) design based science instruction for theadaption of STEM education. It can be suggested that in-service training programs should be developedfor teachers to raise their awareness of the necessity of STEM education and to enhance theircompetencies in planning, implementation and evaluation of an instructional process suitable for thisapproach.
  • [ X ]
    Öğe
    STEM education program for science teachers: Perceptions and competencies -2
    (Ekip Buro Makineleri A., 2016) Bozkurt Altan, Esra; Ercan, Serhat
    This study focused on the professional development activities carried out at Sinop University during the summer of 2015. The purpose of the study is to investigate the effects of the professional development program on the participating science teachers' perceptions and competencies as they relate to STEM education. 24 science teachers were participated the program which was organized to promote their acquisition of the competencies necessary for the development and implementation of original activities suitable for STEM education. The study was carried out through qualitative paradigm. One of the data sources used was to "Teachers' Perceptions on STEM Education Questionnaire". STEM education teaching plans which were developed by teachers during the program were the other data sources used by the study. Findings from the TPSEQ suggest that the professional development program positively affected teachers' views of STEM education. Additionally, after the professional development program, participating teachers made suggestions for the (engineering) design based science instruction for the adaption of STEM education. It can be suggested that in-service training programs should be developed for teachers to raise their awareness of the necessity of STEM education and to enhance their competencies in planning, implementation and evaluation of an instructional process suitable for this approach.
  • [ X ]
    Öğe
    The Usage of Engineering Practices in Science Education: Effects of Design Based Science Learning on Students' Academic Achievement
    (2015) Ercan, Serhat; Şahin, Fatma
    Bu çalışmada, tasarım temelli fen eğitimi uygulamalarının, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Kuvvet ve Hareket ünitesine yönelik akademik başarılarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında 30 öğrencinin eğitim gördüğü bir ilköğretim 7. sınıf şubesinde gerçekleştirilmiştir. Karma yöntem araştırma desenlerinden iç içe gömülü desenin özel bir türü olarak, tek aşamalı deneysel gömülü desen ekseninde kurgulanan bu araştırmanın yedi hafta süren uygulama süreci, 7. sınıf Kuvvet ve Hareket ünitesi kazanımlarını kapsayacak şekilde organize edilmiş, üç tasarım temelli fen eğitimi modülü çerçevesinde yürütülmüştür. Karma yöntem araştırma metodolojisine uygun olacak şekilde nicel ve nitel verilerin bir arada kullanıldığı bu araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda, tasarım temelli fen eğitiminin öğrencilerin kuvvet ve hareket ünitesine yönelik akademik başarılarının gelişimine katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yaratıcı Düşünme Tekniklerinden Sinektik Uygulamasına Örnek Bir Araştırma: Çocuğun Gözünde Yaratıcılık
    (Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(2), 766-793,, 2011) Kaplan, Aysun Öztuna; Ercan, Serhat
    [Abstract Not Available]

| Sinop Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sinop, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim