Yazar "Dedebali, Nurhak Cem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A study of curriculum literacy and information literacy levels of teacher candidates in department of social sciences education(Eurasian Society of Educational Research, 2018) Sural, Serhat; Dedebali, Nurhak CemThe present study aims to investigate information literacy and curriculum literacy levels of teacher candidates and to identify the relationship between them through their course of study at Faculty of Education. The research model was designed as quantitative one and general screening model was employed. The study group is 895 students, who were reached out of teacher candidates, attending the third and fourth grade in the Classroom Education, Preschool Education, Science Education and Social Sciences Education Departments of Pamukkale University and Sinop University in the 2017-2018 academic year. To achieve the goal of this research study, “Information Literacy Scale” and “Curriculum Literacy Scale” were used. In light of results obtained from the study, it is observable that there are meaningful differences between information literacy and curriculum literacy of teacher candidates in terms of the variables identified. Further, the mean of items measuring teacher candidates’ levels of information and curriculum literacy were examined and their levels of “frequency” and “agree” were determined. Ultimately, correlation analysis was performed between information literacy and curriculum literacy and positive relationship was determined at the low, medium and high levels. Also, predictive power of the level of information literacy on the level of curriculum literacy was tested. Aforesaid these four variables together explain 34% of the change in curriculum literacy levels. © 2018 Eurasian Society of Educational Research. All rights reserved.Öğe HİÇBİR EĞİTİM SİSTEMİNİN KALİTESİ ÖĞRETMENİN KALİTESİNİ AŞAMAZ(2018) Dedebali, Nurhak Cem; Kubat, Ulaş; Dursun, FevziEğitim-öğretim sürecinin niteliği için bütün unsurların nitelikliolması gerekir. Bu süreçte eğitiminin niteliğinde belirleyici olanetmenlerin başında öğretmenlerimiz gelmektedir. Nitelikli bir öğretmendeolması beklenen özellikler ve bu niteliklere sahip öğretmeniyetiştirebilmek günümüzün üzerinde en çok düşünülmesi gerekenkonularından biridir. Eğitim fakültelerinde görev yapan öğretimüyelerinin yetiştirdikleri öğretmenlerde olmasını bekledikleri analitiközelliklerin incelenmesi öğretmen yeterliliklerini daha iyi anlamamızda veeğitim fakültelerinin programlarının düzenlenmesinde yansıtıcı katkılarsağlayabileceğine inancıyla bu araştırmada iki farklı Eğitim Fakültesi’ndegörev yapan öğretim üyelerinin, nitelikli bir öğretmende bulunmasıgereken özelliklerle ilgili görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır.Çalışmada nitel araştırma yoluyla veriler toplanmıştır. Araştırma verileriaçık uçlu şu sorulardan oluşmaktadır: 1. Size göre iyi ve nitelikli biröğretmende bulunması gereken özellikler nelerdir? 2. Size göreöğretmenliği diğer mesleklerden farklı kılan özellikler nelerdir? AraştırmaGaziosmanpaşa Üniversitesi ve Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültelerindegörev yapmakta olan 31 öğretim üyesi ile yürütülmüştür. Öğretimelemanlarının bu konuda belirtmek istediklerini kolaylıkla ifadeetmelerine imkân sağlanması amacıyla veriler, görüşme yoluyla açık uçlugörüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen verilerden içerikanalizi yoluyla bulgulara ulaşılmıştır.Araştırma bulgularına görenitelikli bir öğretmende olması beklenen özellikler alan bilgisi, iletişim kurma, mesleki gelişim, model olma, öğrenciye göre öğretim, yöntemleriuygulama vb.) öğretmen özellikleri vurgulanmıştır. Öğretmenlikmesleğinin insan odaklı, manevi, toplumsal, yoğun çalışma ve yenilikgerektirme gibi özellikleri ön plana çıkmıştır.Öğe Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlığı ile Bilgi Okuryazarlığı Düzeylerinin İncelenmesi(2019) Dedebali, Nurhak Cem; Daşdemir, İskender; Şan, SeldaBu araştırmada öğretmen adaylarının eğitim fakültesinde öğrenimleri sürecinde bilgiokuryazarlıklarının ve medya okuryazarlıklarının incelenmesi ve aradaki ilişkinin belirlenmesiamaçlanmıştır. Araştırma nicel bir çalışma olarak tasarlanmış ve korelasyonel bir araştırma olarakdesenlenmiştir. Bu araştırmada 2018 - 2019 eğitim öğretim yılında Ege Üniversitesi ve SinopÜniversitesi Eğitim Fakülteleri’nin sınıf, okulöncesi ve sosyal bilgiler öğretmenliği ana bilimdallarında öğrenim gören üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinden toplam 284 kişiye ulaşılmıştır.Araştırmanın amacına ulaşabilmek için Adıgüzel (2011) tarafından geliştirilen "Bilgi OkuryazarlığıÖlçeği" ve Korkmaz ve Yeşil (2011) tarafından geliştirilen "Medya ve Televizyon OkuryazarlığıÖlçeği" kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler ışığında belirlenen değişkenlerin öğretmenadaylarının bilgi ve medya okuryazarlık düzeyleri üzerinde farklı noktalarda anlamlı farklaroluşturduğu görülmüştür. Ayrıca her iki açıdan da öğretmen adaylarının bilgi ve medya okuryazarlıkdüzeylerini ölçen maddelerin ortalamaları incelenmiş ve sıklık ve katılma düzeyleri belirlenmiştir.Son olarak iki bağımlı değişken arasında korelasyon analizi gerçekleştirilmiş ve orta, yüksekdüzeylerde pozitif yönlü ilişkiler tespit edilmiştir.