Yazar "Bozkurt, Esra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 18 / 18
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe ARASTIRMA KÜLTÜRÜNÜ GELISTIRMEK: SINOP ÜNIVERSITESI FEN BILGISI ÖGRETMEN ADAYLARI ÖRNEGI(Kastamonu Üniversitesi, 2014) Turgut, Halil; Öztürk, Nurhan; Ercan, Serhat; Bozkurt, EsraBu çalismada, bir dizi modülden olusacak sekilde tasarlanmis ve “Bilimsel Arastirma Yöntemleri” dersi baglaminda kurgulanmis bir sürecin, ögretmen adaylarinin arastirma kültürüne olumlu bir katki saglayip saglamadigi sorgulanmistir. Çalismada nitel paradigma esas alinmistir. Arastirmanin çalisma grubunu Sinop Üniversitesi Egitim Fakültesi Fen Bilgisi Ögretmenligi Anabilim Dali’nda 3. Sinifta ögrenim görmekte olan 22 (4 erkek, 18 bayan) ögretmen adayi olusturmustur. Arastirmanin veri kaynagini ögretmen adaylarinin ikiser kisilik gruplar halinde hazirladiklari grup raporlari, makale ve bireysel olarak deneyimlerini yansittiklari yansitici metinleri içeren dosyalar olusturmustur. Arastirma bulgulari, genel anlamda, planlanan modüllerde karsilastiklari temel problemler için sergiledikleri çaba ve degisen algilari ile ögretmen adaylarinin söz konusu süreci olumlu bulduklarini ve meslek yasamlarinda kullanmayi planladiklarini göstermistir.Öğe Araştırma Kültürünü Geliştirmek: Sinop Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmen Adayları Örneği(Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(1), 81-100,, 2014) Turgut, Halil; Öztürk, Nurhan; Ercan, Serhat; Bozkurt, EsraBu çalışmada, bir dizi modülden oluşacak şekilde tasarlanmış ve “Bilimsel Araştırma Yöntemleri” dersi bağlamında kurgulanmış bir sürecin, öğretmen adaylarının araştırma kültürüne olumlu bir katkı sağlayıp sağlamadığı sorgulanmıştır. Çalışmada nitel paradigma esas alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda 3. Sınıfta öğrenim görmekte olan 22 (4 erkek, 18 bayan) öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmanın veri kaynağını öğretmen adaylarının ikişer kişilik gruplar halinde hazırladıkları grup raporları, makale ve bireysel olarak deneyimlerini yansıttıkları yansıtıcı metinleri içeren dosyalar oluşturmuştur. Araştırma bulguları, genel anlamda, planlanan modüllerde karşılaştıkları temel problemler için sergiledikleri çaba ve değişen algıları ile öğretmen adaylarının söz konusu süreci olumlu bulduklarını ve meslek yaşamlarında kullanmayı planladıklarını göstermiştir.Öğe Evaluation of prospective science teachers' computer self efficacy(Western Anatolia Journal of Educational Science, 181-187., 2011) Öztürk, Nurhan; Bozkurt, Esra; Kartal, Tezcan; Demir, Ramazan; Ekici, GülayThe purpose of this study is to investigate prospective science teachers’ computer related self-efficacy perceptions in terms of gender, general academic achievement and grade level. This is a descriptive field survey. The study group of the research comprised of totally 226 students. “Computer-related Self Efficacy Perception Scale” and “Demographic Information Form” were used as data collection tools. In the analysis of the data, descriptive statistics, independent t-test, one-way ANOVA and Pearson correlation coefficient were used. At the end of the study, computer-related self-efficacy perception scores of teachers were determined as in medium level. While it was found out that computer-related self-efficacy perception scores of prospective teachers differed significantly according to gender and grade level, it was determined that they didn’t differ significantly according to general academic achievement. It was revealed that there were high and medium-level positive relationships between prospective teachers’ computer-related self efficacy perception scores and gender, grade level and academic achievementÖğe Fen ve teknoloji derslerinde gazetelerden yararlanılarak hazırlanan ders etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarısına etkisi(2012) Kirikkaya, Esma Buluş; Bozkurt, EsraGazetelerdeki konuların gerçek hayata benzerlikleri öğrencilerin konulara olan ilgisini arttırarak, öğrenmenin daha etkili gerçekleşmesine yardımcı olacaktır. Fen ve teknoloji dersi amaçlarının günlük yaşamla ilişki kurmaya yönelik olması ve gazetelerin bu dersin kazanımlarına yönelik verileri içermesi, bu dersin gazete kullanımı ile uygunluğunu göstermektedir. Bu doğrultuda bu araştırmanın amacı, 5. sınıf fen ve teknoloji dersinde gazetelerden faydalanarak hazırlanan ders etkinliklerinin, öğrencilerin akademik başarılarına etkisini tespit etmektir. Araştırma 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Kocaeli İli İzmit İlçesindeki bir ilköğretim okuluna devam eden, 100 beşinci sınıf öğrencisi ile yapılmıştır. Araştırmada öntest-sontest deney-kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları, gazetelerden faydalanılarak hazırlanan ders etkinlikleri ile desteklenen fen ve teknoloji derslerinin, öğrencilerin akademik başarısı üzerine anlamlı etkisi olduğunu göstermektedir.Öğe FEN VE TEKNOLOJİ DERSLERİNDE GAZETELERİN KULLANILMASI(2013) Kirikkaya, Esma Buluş; Bozkurt, Esra; İşeri, ŞebnemFen ve teknoloji dersi konuları günlük yaşam ile yakından ilişkilidir. Bu nedenle, günlük yaşam ile fen ve teknoloji derslerini ilişkilendirmek, dersleri eğlenceli hale getirir ve öğrencilerin derse karşı olumlu tutum geliştirmelerini sağlar. Fen ve teknoloji dersi amaçlarının günlük yaşamla ilişki kurmaya yönelik olması ve gazetelerin bu dersin kazanımlarına yönelik verileri içermesi, bu dersin gazete kullanımı ile uygunluğunu göstermektedir. Kolay elde edilebilme, pahalı olmama ve güncel bilgiler içerme gibi özellikleri gazetenin öğretim materyali olarak kullanılabilirliğini arttırmaktadır. Gazetelerden faydalanılarak hazırlanan ders etkinliklerin sınıfta oluşturduğu informal atmosferle birlikte fen ve teknoloji derslerinin daha ilgi çekici olması sağlanarak öğrencilerin derse katılımı dolayısıyla da akademik başarılarını arttırmak mümkün olabilir. Bu araştırmada ülkemizde fen eğitiminde gazete kullanımının öneminin vurgulanması ve gazetelerden fen derslerinde nasıl faydalanılacağının derinlemesine tartışılması amaçlanmış, fen eğitiminde gazetelerden nasıl faydalanılacağının daha iyi anlaşılması için örnek 2 ders etkinliği ayrıntılı olarak sunulmuşturÖğe Investigation of prospectice science teachers' attitudes towards computers in terms of different variables(Western Anatolia Journal of Educational Science, 2011) Öztürk, Nurhan; Ekici, Gülay; Bozkurt, Esra; Kartal, Tezcan; Demir, RamazanThe purpose of this study is to investigate prospective science teachers’ attitudes towards computers in terms of gender, general academic achievement and grade level. This is a descriptive field survey. The study group of the research comprised of totally 226 students attending the Science Teaching Department of Education Faculty, Kırşehir Ahi Evran University. “Attitude Scale towards Computers” and “Demographic Information Form” were used as data collection tools. In the analysis of the data, descriptive statistics, independent t-test, one-way ANOVA and Pearson correlation coefficient were used. At the end of the study, teachers’ attitudes towards computers were determined as in medium level. On the other hand, it was found out that prospective teachers’ points of attitudes towards computers differed significantly according to gender and grade level. In addition, it was determined that the teachers’ points of attitudes towards computers didn’t differ significantly according to general academic achievement. It was revealed that there were high and medium-level positive relationships between prospective teachers’ points of attitudes towards computers and gender, grade level and academic achievement.Öğe Peer assessment through students opinions: A case study(2012) Bozkurt, Esra; Demir, RamazanBu araştırmada, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerine Fen ve Teknoloji dersi “Yaşamımızdaki Elektrik” ünitesine yönelik örnek bir akran değerlendirme etkinliği yaptırılmıştır. Bu ders etkinliğinden yola çıkarak öğrencilerin akran değerlendirmesine yönelik görüşlerinin belirlenmesi ve öğrencilerin akran değerlendirme sonucu edindikleri başarı derecelerinin görüşlerine yansıma durumunun araştırılması amaçlanmıştır. Ayrıca etkinliğin uygulanması esnasında gözlemci olarak katılan bir fen ve teknoloji ve bir sınıf öğretmeninin de akran değerlendirmeye yönelik görüşleri alınmıştır. Araştırmanın veri toplama, örneklem seçimi ve veri analizi basamaklarının tümü nitel araştırma yöntemiyle tasarlanmıştır. Araştırmanın deseni; durum (örnek olay) çalışmasıdır. Araştırmanın örneklemi; amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örneklem tekniğiyle seçilmiştir. Konya ili Selçuklu ilçesinde ilköğretim 5. sınıfa devam eden 30 öğrenci araştırmanın örneklem grubunu oluşturmaktadır. Öğrencilerin görüşlerine yönelik verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış, öğretmenlerin görüşlerinin alınmasında ise yapılandırılmamış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda yer alan ilköğretim 5. sınıf öğrencileri akran değerlendirmesine yönelik olumlu görüşlere sahiptir. Akran değerlendirmesi sonucu başarılı olan gruplar, diğerlerinden daha olumlu görüşlere sahip olmuştur.Öğe Rutinin Dışına Çıkmak: Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Laboratuvar Uygulamalarına Dair Algıları(X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,, 2013) Turgut, Halil; Turgut, Gülşen Şengül; Ercan, Serhat; Öztürk, Nurhan; Bozkurt, EsraBu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının eğitiminde işe koşulmak üzere tasarlanmış bir laboratuvar modelinin tanıtılması ve uygulamada doğrudan yer almış katılımcıların algı ve deneyimleri ile kendi anlam dünyaları bağlamında değerlendirmelerini sağlamaktır. Araştırmada nitel paradigma esas alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinin birinci sınıfında öğrenim görmekte olan 45 (20 erkek, 25 bayan) fen ve teknoloji öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmanın odağında, önerilen laboratuvar modelinin uygulamaya dâhil olan öğretmen adayları tarafından algılanış biçimi ve süreçle ilgili değerlendirmeleri yer aldığı için çalışmanın veri kaynağını da adayların süreçle ilgili açık uçlu sorulara verdikleri yazılı cevaplar oluşturmuştur. Açık uçlu sorular araştırmacılar tarafından geliştirilmiş ve sürecin (i)zorlukları, (ii)kazanımları, adayların (iii)laboratuvar ortamıyla ilgili önerileri ve (iv)benzer uygulamaları kullanma tercihleri gibi boyutları içermiştir. Açık uçlu sorular süreç tamamlandıktan sonra bir ders saatinde uygulanmış ve yazılı olarak alınan cevaplar nitel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları öğretmen adaylarının tecrübe ettikleri laboratuvar modelini yaşadıkları bilişsel zorluklar ve bunlara karşın edindikleri kazanımlar doğrultusunda değerlendirme eğiliminde olduklarını göstermiştir.Öğe Secondary school teachers' opinions about in-service teacher training: a focus group interview study(Elsevier Science Bv, 2012) Bozkurt, Esra; Kavak, Nusret; Yamak, Havva; Bilici, Sedef Canbazoglu; Darici, Ozlem; Ozkaya, YildirimThe aim of this study is to determine the secondary school teachers' opinions about in-service teacher training programs in Turkish Educational System. hi order to provide in-depth information about teachers' opinions, the focus group interview method was used in this research. She participants of this study are nine secondary school teachers. The findings revealed that teachers strongly desire to receive trainings on curriculum, scientific developments in their own fields; drama and theater. Teachers suggest that a needs analysis should be conducted in order to inform for planning of trainings. (C) 2012 Published by Elsevier Ltd. Selection and/or peer review under responsibility of Prof Dr. Huseyin UzunboyluÖğe Station Technique: a sample lesson activity on cells(Western Anatolia Journal of Educational Science, 383-389,, 2011) Demir, Ramazan; Kartal, Tezcan; Ekici, Gülay; Öztürk, Nurhan; Bozkurt, EsraPurpose of this study is, evaluating products of students which were formed as a result of the activity prepared with station technique and their views which are related to this activity. This study was carried out with 20 sixth grade students who educated in Konya’s Selçuklu Town in 2010-2011 education year. They were used as data gathering tool that semi-structured interview forms which prepared for determining activity products and views about this activity. NVivo 8 qualitative data analyzing program and descriptive analysis method was used for data analyzing. According to results of the study; cell and its parts were used correctly and impressive in activity products. Also, students expressed, they liked the activity, found it entertaining and regard it as an independent environment for telling their thoughts. But it is seen that some of the students didn’t like the activity because of the reasons as can’t generating ideas, not being taken into discussion and groupÖğe Students' views on peer assessment: A case study(2013) Bozkurt, Esra; Demir, RamazanIn this study, a special peer assessment technique was applied for 5th grade students in relation to the unit "Electricity in our life" in the Science and Technology course. According to this activity, it was aimed to determine the views of students associated with peer assessment. It was also aimed to study the reflection of students' success which they acquired as a result of peer assessment. In addition, the views of a science teacher and a class teacher who participated as observers were received. The research design is based on the method of qualitative research. The pattern of research is a case study. 30 students at the 5th grade of primary school in the district Selcuklu form the sample group of the research. The self-structured interview method was used to get students' view and the unstructured interview method was used to receive teachers' opinions. It was established that students have positive thoughts about peer assessment. Based on the result of peer assessment, it is possible to claim that successful groups have more positive thoughts than others.Öğe Students’ Views on peer assessment: A case study(2013) Bozkurt, Esra; Demir, RamazanBu araştırmada, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerine Fen ve Teknoloji dersi “Yaşamımızdaki Elektrik” ünitesine yönelik örnek bir akran değerlendirme etkinliği yaptırılmıştır. Bu ders etkinliğinden yola çıkarak öğrencilerin akran değerlendirmesine yönelik görüşlerinin belirlenmesi ve öğrencilerin akran değerlendirme sonucu edindikleri başarı derecelerinin görüşlerine yansıma durumunun araştırılması amaçlanmıştır. Ayrıca etkinliğin uygulanması esnasında gözlemci olarak katılan bir fen ve teknoloji ve bir sınıf öğretmeninin de akran değerlendirmeye yönelik görüşleri alınmıştır. Araştırmanın veri toplama, örneklem seçimi ve veri analizi basamaklarının tümü nitel araştırma yöntemiyle tasarlanmıştır. Araştırmanın deseni; durum (örnek olay) çalışmasıdır. Araştırmanın örneklemi; amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örneklem tekniğiyle seçilmiştir. Konya ili Selçuklu ilçesinde ilköğretim 5. sınıfa devam eden 30 öğrenci araştırmanın örneklem grubunu oluşturmaktadır. Öğrencilerin görüşlerine yönelik verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış, öğretmenlerin görüşlerinin alınmasında ise yapılandırılmamış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda yer alan ilköğretim 5. sınıf öğrencileri akran değerlendirmesine yönelik olumlu görüşlere sahiptir. Akran değerlendirmesi sonucu başarılı olan gruplar, diğerlerinden daha olumlu görüşlere sahip olmuştur.Öğe The effect of prepared activities by using the newspapers in science course on students' academic achievement(2012) Kirikkaya, Esma Buluş; Bozkurt, EsraSimilarities between the issues in newspapers and daily life would help students to have more effective learning by improving their interests to these issues. Purposes of science and technology course which relate to daily life and newspapers which contain data for this course, indicates the suitability of using newspapers in this course. In accordance, the purpose of this study is to determine the effect of using the activities based on newspapers in 5th grade science and technology course. Pre-test and post-test experiment-control group quasi-experimental design was used in this study. Data of this study was gathered with the academic achievement test which developed by researchers. Results of the study indicates that there is a significant effect of science and technology courses which are supported with activities based on newspapers, on students academic achievement.Öğe The evaluation of primary and secondary teachers' opinions about in-service teacher training(Elsevier Science Bv, 2012) Kavak, Nusret; Yamak, Havva; Bilici, Sedef Canbazoglu; Bozkurt, Esra; Darici, Ozlem; Ozkaya, Yildirimaim of this study is to determine the opinions of the primary and secondary school teachers about in-service teacher training programs in Turkish Educational System. In-service Teacher Training Inventory (ITTI) developed by Yamak et al. (2011) was administered to 681 teachers from 26 different schools in Ankara. The main results of this study showed that teachers don't prefer distance learning although nearly all of them have computers and internet access at home. According to teachers' opinions, in-service teacher trainings should be carried out in teachers' own schools, within working hours, by university lecturers who are experts in their fields. (C) 2012 Published by Elsevier Ltd. Selection and/or peer review under responsibility of Prof. Dr. Huseyin UzunboyluÖğe Thoughts and knowledge of the first grade students at high schools about earthquake(International Earthquake Symposium, 2009) Kırıkkaya, Esma Buluş; Bali, G.; Bozkurt, EsraIn the science and technology courses, informations about earthquake are being given in the last unit of at 8 grades of the primary education. In this research, the thoughts of the first grade students in secondary schools have been examined in seven dimensions. The information in all dimensions has been examined to check if it changes according to gender of the students, earthquake experience and the type of the schools. This research was done in Kocaeli-İzmit in every first grades of the secondary schools in Kocaeli Izmit. The 555 students were chosen by cluster sampling technique from the Anatolian, general and technical high schools. The data collection tool was a Likert type items consisting of three subgroups. Reliability and validity study was repeated, owing to passing time between two studies. A pilot study was done with 390 students except the sampling of this study. As a result of this pilot study some of the items were removed from the data collection tool. With the remaining items, Cronbach's alphas for internal consistency were 0.78 Collected data was analyzed with SPSS 15.program. The results have indicated that the gender and the type of the school effects the results but the experience of the earthquake doesn‘t effect the earthquake knowledge. In the lights of these information the girls know much more than the boys about the earthquake, and the things to do during and after the earthquake. Moreover the students in Anatolian high schools has much more and true information than the students in technical high schools.Öğe Thoughts and knowledge of the first grade students at high schools abouth earthquake(Kocaeli University, 2009) Kırıkkaya, Esma Buluş; Bali, G.; Bozkurt, EsraIn the science and technology courses, informations about earthquake are being given in the last unit of at 8 grades of the primary education. In this research, the thoughts of the first grade students in secondary schools have been examined in seven dimensions. The information in all dimensions has been examined to check if it changes according to gender of the students, earthquake experience and the type of the schools. This resea rch was done in Kocaeli - İzmit in every first grades of the secondary schools in Kocaeli Izmit. The 555 students were chosen by cluster sampling technique from the Anatolian, general and technical high schools. The data collection tool was a Likert type ite ms consisting of three subgroups. Reliability and validity study was repeated, owing to passing time between two studies. A pilot study was done with 390 students except the sampling of this study. As a result of this pilot study some of the items were rem oved from the data collection tool. With the remaining items, Cronbach's alphas for internal consistency were 0.78 Collected data was analyzed with SPSS 15.program. The results have indicated that the gender and the type of the school effects the results b ut the experience of the earthquake doesn‘t effect the earthquake knowledge. In the lights of these information the girls know much more than the boys about the earthquake, and the things to do during and after the earthquake. Moreover the stu dents in Anat olian high schools has much more and true information than the students in technical high schoolsÖğe TÜBİTAK destekli ilköğretim öğrencileri bilim yaz okulu’nun öğrencilerin bilim insanı imgelerine etkisi(2011) Buluş, Esma Kirikkaya; Bozkurt, Esra; İşeri, ŞebnemGeleceğimiz olan çocuklara öğrenme şevki, keşfetme mutluluğu ve deney yapma heyecanı veren bir ortam sunarak onların bilime, bilim insanlarına olan merak ve ilgisini artırmak bilim toplum projelerinin hedefleri arasındadır. Bu araştırmada TÜBİTAK tarafından desteklenen bir bilim toplum projesi olan “Kocaeli Üniversitesi İlköğretim Öğrencileri Bilim Yaz Okulu”’nda yapılan etkinliklerin öğrencilerin bilim insanları hakkındaki görüşlerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. İlköğretim 5. sınıfı bitirip 6. sınıfa geçmiş olan ve basit tesadüfî örneklem seçme yöntemi ile belirlenen 50 öğrenci bu araştırmanın katılımcılarını oluşturmaktadır. Araştırma tek grup öntest?sontest modelindedir. Öğrencilerin bilim insanları hakkındaki düşüncelerini tespit etmek amacıyla DAST (Bilim İnsanı İmgesi) ölçeği kullanılmıştır. Bilim yaz okulu boyunca yapılan etkinliklerin öğrencilerin bilim insanlarına yönelik imgelerini olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.Öğe Use of Science Logs in Determining the Relation between Science and Technology and Daily Life(Western Anatolia Journal of Eduational Science, 277-283, 2011) Bozkurt, Esra; Demir, Ramazan; Öztürk, Nurhan; Ekici, Gülay; Kartal, TezcanIn this study, science logs were used in order to investigate students’ skills to relate science and daily life. The purpose of the study was to determine what kind of relations students can generally form between science and daily life without choosing any subject from science and technology curriculum and to specify their opinions about explaining these relations through science logs. Students’ science log writing practice lasted for 3 weeks. The study group, which was determined through convenient sampling-one of purposeful sampling methods- comprised of 12 6th grade students in Selçuklu district of Konya. The study was designed in a purely qualitative fashion for all steps of sample selection, data collection and analysis. The technique that was preferred in the data collected through science logs were correspondence. Students’ opinions about relating science to daily life by using science logs were taken through semi-structured interviews. For analyzing the study data, descriptive analysis was performed through NVivo 8 Data Analysis Program. According to the study results, it was determined that students could generally identify the subjects related to science but that they had difficulty forming a relation between what they came across and science. Students stated that they had pleasure in writing science logs and that although in the first couple of days they had difficulty in understanding whether what they came across was related or not, they liked it later on.