Yazar "Ayas, Cemallettin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A general look at the history of geography education in the United States(International Online Journal of Educational Sciences, 2010) Ayas, Cemallettin; Miller, Steven L.; Smith, W. Randy; Tyson, Cynthia A.This paper presents an overview of the history of geography education in the United States as well as attempts to uncover the vague history of its progress. In this article, therefore, the reform movements of geography as a school subject were thoroughly examined. In this study, especially upon the recognition of geography as one of the core subjects in the school curricula in Goals 2000 in addition to the development of National Geography Standards, the true renaissance of geography education in the United States was brought up and due to these reform movements how geography as a school subject experienced a shift in its pedagogy from the “old” to the “new” geography was investigated.Öğe An examination of the relationship between the integration of technology into social studies and constructivist pedagogies(The Turkish Online Journal of Educational Technology, TOJET, 2006) Ayas, CemallettinEducational technologies, specifically computer and the Internet technologies, have apparently become powerful tools in the classroom as they change the way we teach and learn today. That is why pedagogies of school reform are now highly influenced by and built around the “constructivist” theories of learning, assuming the use of technology in education for active and meaningful knowledge construction. Due to these trends it appears inevitable that social studies educators do need know how to use technology effectively in their educational settings. Therefore, after a brief look at the concepts of technology and educational technology including a rationale for the use of technology in education, the current literature specifically on the integration of technology in the social studies with a reference to constructivism is examined. As a result, based on this study it seems that the infusion of technology into educational environments—specifically in the social studies—alinged with constructivist pedagogy bears the potential to inspire new ways of teaching and learning.Öğe “Bu Benim Eserim” fen bilimleri projelerinde sosyal sorumluluk ve vatandaşlık bilinci(Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2013) Ayas, Cemallettin; Çeken, Ramazan; Eş, Hüseyin; Taştan, BekirVatandaşlık eğitimi bireylere içinde bulundukları demokratik topluma en iyi bir şekilde hazırlamak için gerekli bilgi, beceri ve değerler kazandırmayı hedeflemektedir. Fen, farklı kültürlerden birçok insanın katkıda bulunduğu, uzun bir tarihi ve kendine özgü özellikleri olan bireysel ve sosyal bir faaliyettir. Bu durum, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2006 yılından beri gerçekleştirilmekte olan “Bu Benim eserim Matematik ve Fen Bilimleri Proje Yarışması” kapsamında gerçekleştirilen projelerin, ekonomik ve sosyal yarar ilkesi ile gerçekleştiriliyor olması ile de yakından ilgilidir. Bu nedenle bu çalışmada 2006 yılından beri her yıl ülke çapında gerçekleştirilmekte olan “Bu Benim Eserim Matematik ve Fen Bilimleri Proje Yarışması” kapsamında ilk 100’e giren 455 Fen Bilimleri projesinin içeriğinin “Vatandaşlık Bilinci” açısından sorgulaması yapılmaktadır. Çalışmada projelere konu seçiminde temel çıkış noktası olan fikir ön plana alınarak, her bir proje “Vatandaşlık Bilinci” açısından incelenmiştir. Yarışma kapsamında son yedi yılda gerçekleştirilen Fen Bilimleri ile ilgili projeler, gerçekleştirilmesinde önemli bir hareket noktası teşkil eden “Vatandaşlık ve Sosyal Sorumluluk Bilinci” ile ilgili içerik bakımından içerik analizine tabi tutulmuştur. Değerlendirmeler, proje yarışmasında gerçekleştirilen öğrenci çalışmalarının büyük oranda sosyal sorumluluk anlayışından hareketle ortaya çıktığı, toplum ve çevrenin bir bakımdan sorununun çözülmesi vb. toplumsal yaşamın temel insani değerleri olarak kabul edilmesi gereken hususları içerdiği daha da önemlisi projelerin bu konulardan hareketle üretildiğini ve gerçekleştirildiğini ortaya koymaktadır.Öğe Examining the place of geography in the American social studies curriculum and the efforts toward an effective teacher education in K-12 geography.(Journal of Social Sciences, 2008) Ayas, CemallettinThis paper primarily focuses on locating geography education in the American secondary social studies curriculum, and then examines the American teacher education in geography. Therefore, the paper first defines the common ground between social studies and geography, followed by a discussion regarding how geography as a school subject fits in to the social studies curriculum. It next analyzes the American experience in preparing pre- and in-service geography and/or social studies teachers as there have been quite efforts to that end due to the widespread “geographic illiteracy” in the American schools. As a result, the current paper attempts to provide the interested audience with a general perspective concerning the place of geography education in the American schools, and suggests a comprehensive teacher education model based on the related literature investigated.Öğe Experiencing technology integration in education: Children’s perceptions(International Electronic Journal of Elementary Education, 2011) Baytak, Ahmet; Tarman, Bülent; Ayas, CemallettinThe purpose of this phenomenological study was to explore the experiences of six children using technologies in their education. Data were collected via in-depth interviews, classroom observations, and home observations. The results showed that students have common perceptions toward their experience with technology integration. Furthermore, the following four themes emerged; the value of technology, authority over learning, misuses and misconceptions, and the border of integration.Öğe İlköğretim fen ve teknoloji dersi programının uygulandığı yörenin coğrafi şartlarına göre uyarlanması(Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 2010) Çeken, Ramazan; Ayas, Cemallettinİlköğretim Fen ve Teknoloji öğretim programında yer alan kazanımlardan, programın uygulandığı yörenin coğrafi şartlarına göre uyarlanabilecek olanlarını belirlemeye yönelik olarak gerçekleştirilen bu doküman incelemesi çalışmasında, tespit edilen kazanımların programın esneklik özelliği çerçevesinde ne dereceye kadar genişletilebileceği üzerinde durulmuştur. Sözü edilen ölçüte uygunluğu bakımından tespit edilen kazanımların incelenmesi sonucunda, ilköğretim 4-8. sınıflar düzeyinde İlköğretim Fen ve Teknoloji öğretim programında yer alan kazanımların yaklaşık %14’ünün, programın uygulandığı yörenin coğrafi şartlarına göre uyarlanabileceği tespit edilmiştir. Bu durum bilginin anlamlı ve kalıcı olarak yapılandırılması ve yöresel şartların İlköğretim Fen ve Teknoloji derslerine dahil edilmesi açısından önem taşımaktadır. Türkiye’nin farklı coğrafi bölge ve yörelerine yönelik yerel uygulamalarla fen kavramlarının ilişkisinin kurulduğu çalışmaların, öğrenci, öğretmen, araştırmacı ve diğer ilgililerin paylaşımına sunulması, zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarının oluşturulmasına önemli katkılar sağlayabilir. Bu durum disiplinlerarası ilişkilendirmelerin gerçekleştirilmesine ve bilgi transferine de önemli imkanlar sunabilir.Öğe İlköğretim Fen ve Teknoloji ile Sosyal Bilgiler ders programlarında oran ve orantı(Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010) Çeken, Ramazan; Ayas, CemallettinEğitim-öğretimde her bir alan, farklı disiplinlerin birlikte ele alındığı çok disiplinli ve disiplinlerarası bir özellik taşımaktadır. Bu ilişkinin, ortak veya benzer kavramların kullanılması ya da öğretilmesi konusunda ilköğretim Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler ve Matematik dersleri açısından eş zamanlı olarak gelişmesi, eğitim-öğretim çalışmalarının etkinliği ve verimliliğinin artması bakımından önem taşımaktadır. İyi bir ilişkilendirme için derslerin programlarına, ünitelerin sıralanışı açısından bütüncül bir anlayış ile bakılmalıdır. Bu nedenle, her üç dersin öğretim programında yer alan oran ve orantı kavramları ile ilişkili kazanımların, zamanlamasının doğru olarak belirlenmesi gerekmektedir. Bu çalışmada ilköğretim Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler ve Matematik derslerinin oran-orantı kavramları ile ilişkili kazanımları belirlenmiştir. Belirlenen kazanımlar, içerik ve programlardaki zamanlaması bakımından karşılaştırılmıştır. Karşılaştırma sonucunda, kazanımların ve ünitelerin zamanlamasında programın hazırlanma sürecinde yeterli eşgüdümün sağlanamadığı sonucuna ulaşılarak programlar arası ilişkilerdeki düzeltmelere yönelik olarak gerekli önerilerde bulunulmuştur.Öğe Öğretmen Adaylarının Köy Kavramına Yönelik Düşüncelerinin Metaforlar Yolu İle Analizi: Denizli İli Örneği(SDU International Journal of Educational Studies, 2014) Bilgen, Nurettin; Tezcan, Şaban; Karatepe, Akif; Ayas, CemallettinBu araştırma, öğretmen adaylarının, ülkemizde ve dünyada kırsal yerleşmelerin en temel öğesi olan ve kırsal nüfusun çoğunluğunun yaşadığı “köy” kavramına ilişkin sahip oldukları algıları metaforlar yardımıyla ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada olgu bilim deseni kullanılmış ve veriler içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırmaya 2012- 2013 eğitim öğretim yılında Denizli'de Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde okuyan 216 öğretmen adayı yani yüksek öğrenim öğrencisi katılmıştır. Öğrenciler ‘’köy’’ kavramına ilişkin 40 farklı metafor üretmiştir. Bu metaforlar ortak özellikleri dikkate alındığında 5 farklı kategoride toplanmıştır. Araştırmada şu sorulara cevap aranmıştır: (a) aday öğretmenler “köy” kavramını açıklamada hangi metaforları kullanmaktadırlar? (b) Ortak özellikleri dikkate alındığında “köy” kavramına yönelik metaforları hangi gruplar altında toplanabilir? Araştırmanın sonucunda öğrencilerin genel olarak ‘’köy’’ kavramını; birlik – beraberlik duygularının yaşandığı, insan ilişkilerinin ve gelenek – göreneklerin ön planda olduğu bir mekân, sağlıklı huzurlu ve doğal yaşam, gelir düzeyi düşük ve imkânların kısıtlı, göç veren bir yer olarak ve doğal besin kaynaklarının bol olduğu bir yer olarak algıladıkları görülmüştür. Sonuç olarak bu çalışmamızda ortaya çıkan metaforlar köylerde de görev yapacak ve eğitime en büyük katkıyı yapacak olan günümüzün aday öğretmenlerinin geleceğin eğitimcilerinin ‘’köy’’ kavramına ilişkin sahip oldukları algıları anlamada önemli bir araştırma aracı olarak kullanılabilir.Öğe Öğretmen ve Öğrenci Bakış Açısıyla Tablet PC ve Etkileşimli Tahta Kullanımı: FATİH Projesi Değerlendirmesi(Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2013) Pamuk, Sönmez; Çakır, Recep; Ergun, Mustafa; Yılmaz, H. Bayram; Ayas, CemallettinBu çalışmanın temel amacı FATİH projesinin yürütüldüğü okullardaki katılımcı paydaşların (öğretmen ve öğrenci) bakış açısından projenin bir değerlendirilmesini yapmaktır. Proje kapsamında dağıtılan etkileşimli tahta ve tablet bilgisayarların öğretmen ve öğrenciler tarafından hangi amaçlarla ve ne sıklıkla kullanıldığı, pilot uygulamada ortaya çıkan sorun ve eksikliklerin neler olduğu incelenmiştir. Bu kapsamda Samsun, Yozgat, Kayseri ve İzmir illerinde pilot okul olarak seçilen 11 okulda projeye katılan öğretmen ve öğrencilerin görüşleri; anketler, yarı yapılandırılmış mülakatlar, sınıf içi gözlemler ve odak grup görüşmelerle toplanmış olup karma araştırma yöntemi prensiplerine göre analiz edilmiştir. Bulgulara göre etkileşimli tahta ile ilgili genel olarak olumlu bir tutum ve belirli oranda bir kullanım var iken, tablet bilgisayarların kullanımı çok düşük düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Teknolojik sorunların yanı sıra içeriklerin eksik olması ve öğretmenlerin proje kapsamında sağlanan teknolojilerin kullanımı konusunda pedagojik ve mesleki yönden desteğe ihtiyaç duydukları çalışmanın önemli bulgularındandır.Öğe The use of tablet PC and interactive board from the perspectives of teachers and students: evaluation of the FATİH project(Educational Sciences: Theory & Practice, 2013) Pamuk, Sönmez; Çakır, Recep; Ergun, Mustafa; Yılmaz, H. Bayram; Ayas, CemallettinThe main purpose of this study was to evaluate the early implementation results of the “Movement of Enhancing Opportunities and Improving Technology”, abbreviated as FATIH project from the perspectives of participating teachers and students. Specifically, to investigate (a) whether or not Interactive Boards (IB) and Tablet Computers distributed to teachers and students in the pilot schools were used, (b) the effectiveness of those technologies in teaching and learning, and (c) the problems and issues emerged with regard to use of IB and Tablet computers. To accomplish these goals, 11 schools from 4 different cities were selected. Different data collection instruments (teacher and student questionnaires, semi-structured interviews, in-class observations, and focus groups) were used. The collected data were analyzed using the techniques and procedures of mixed method approach. The results revealed that although there is a promising use of IB, there is limited, in some cases no, use of Tablet computers. Both teachers and students were in favor of IBs, but were also skeptical about Tablet computers. In addition to technical problems, some pedagogical and professional development issues were found to be important results.