Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Arhan, Serdar" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    2018 Turkish Course Curriculum (1-8th Grade) And The Place Of Novel Genre In Turkish Course Books Research Article
    (T.C. Milli Egitim Bakanligi, 2019) Orakçi, Adem; Arhan, Serdar
    The education of Turkish in primary school institutions carries great importance. The examples that are given to teach the subjects better and easier is as important as education. In this study, on what level the texts that coursebook authors chose from the novels of Turkish and world’s literature contribute to the education of Turkish course subjects which are taught in primary and secondary was discussed with various aspects. The aim of this study is to determine which novels that were chosen from the Turkish and world’s literature were included how they are taught in the Turkish course books that were put into practice in the academic year of 2019-2020 by being prepared in accordance with the Turkish curricula of primary education (primary and secondary schools) which were updated in 2018 and to make assessments accordingly. Survey model was used in the study and the data of the study was collected with document review method. According to the obtained results, it was observed that the education of novel genre has an importance in Turkish Curriculum and texts from the novels are included in Turkish course books that are prepared in accordance with this Curriculum, however, sufficient knowledge is not given to students about novels. Additionally, it was determined that authors are flexible in terms of including texts from novels and do not follow a systematic path in teaching novel genre. © 2019, Milli Egitim All Rights Reserved.
  • [ X ]
    Öğe
    2018 YILI TÜRKÇE DERSI (1-8. SINIFLAR) ÖGRETIM PROGRAMI ILE TÜRKÇE DERS KITAPLARINDA ROMAN TÜRÜNÜN YERI
    (Milli Egitim Bakanligi, 2019) Orakçi, Adem; Arhan, Serdar
    Öz: Ilkögretim kurumlarinda Türkçe derslerinin ögretimi çok büyük bir önem arz etmektedir. Konularin ögrencilere daha iyi ve daha kolay ögretilebilmesinde verilen örnekler de bu denli önemlidir. Cumhuriyet’in kurulusundan günümüze ilkokul ve ortaokullarda okutulmakta olan Türkçe dersi konularinin ögretiminde, ders kitabi yazarlarinin Türk ve dünya edebiyatina mal olmus ro- manlardan seçmis olduklari metinler, söz konusu derslerin egitim ve ögretimine ne ölçüde katki sagladigi bu arastirma kapsaminda çesitli yönleriyle ele alinmistir. Çalismanin amaci, 2018 yilinda güncellenen Türkçe Dersi Ögretim Programi ve bu Ögretim Programi dogrultusunda hazirlanarak 2019-2020 egitim ögretim yilinda uygulamaya konulan Türkçe ders kitaplarinda Türk ve dünya edebi- yatindan seçilen romanlardan hangilerine yer verildigi, roman türü metinlerin ögretiminde nasil bir yol izlendigi, roman türüne ne kadar deginildigini tespit etmek ve bu dogrultuda degerlendirmelerde bulunmaktir. Arastirmada tarama modeli kullanilmis olup arastirma verileri, doküman inceleme yöntemiyle top- lanmistir. Elde edilen sonuçlara göre; Türkçe Dersi Ögretim Programi’nda roman türünün ögretimine önem verildigi, bu Ögretim Programi dogrultusunda hazirlanan Türkçe ders kitaplarinda roman türünden metinlere yer verildigi fakat roman türü konusunda yeterince bilgi verilmedigi görülmüstür. Bunun yani sira roman türünde metinlerin ögretiminde yazarlarin esnek hareket ettigi ve roman türünün ögretiminde sistemli bir yol izlenmedigi tespit edilmistir.

| Sinop Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sinop, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim