Yazar "Altinkaynak, Serhat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A MEDIEVAL BIBLIOGRAPHICAL STUDY OF SINOP PROVINCE(Serander Yayinevi, 2020) Sahin, Mustafa; Altinkaynak, SerhatSinop, the only natural port of the Black Sea, has been an important military and commercial centre since ancient times. The city, which was an important point of the Silk Road trade from Trabzon during the Byzantine period, continued this importance in the following periods. Sinop was taken over by the Great Seljuks by Karatekin in 1085 but soon fell out of the Turks again. During the reign of Izzeddîn Keykâvûs I in 1214 intensive efforts were made to turn it into a Turkish-Islamic town. Sinop, also continued its military and economic importance in the Turkish Seljuk period. The seizure of the Sinop port in the North, besides the Antalya and Alanya ports in the South, made the state an important economic centre. Thus, Sinop became the centre of the military operations planned by the Seljuks against the northern countries. As a matter of fact, the Sugdak Expedition in the period of Alâeddîn Keykûbâd was conducted here. Due to its geographical location, the city became a place where the Greek Empire of Trebizond could not be abandoned. After the battle of Kösedag, with the weakening of the Turkey Seljuks, it was re-conquered by the Greek Empire of Trebizond. After 1277, the city was dominated by Pervaneogullari, Candarogullari, Isfendiyarogullari and Kizil Ahmedis. Turkish-Islamic culture continued in Sinop during the period of Principalities. The city, under the Ottoman rule since 1461, maintained its military and commercial importance in this period. This study is aimed at a bibliographical examination of the medieval history of Sinop since there is no detailed bibliography on the history of Medieval Sinop. The study reviews and evaluates the studies about the medieval Sinop as well as the independent studies on medieval Sinop.Öğe ISTANBUL’UN FETHINDE GEMILERIN KARADAN YÜRÜTÜLMESININ ARKA PLANI(Ankara Haci Bayram Veli Üniversitesi, 2023) Turan, Refik; Altinkaynak, SerhatGemilerin karadan yürütülmesi meselesi dünya tarihine bakildiginda örneklerine çok sik rastlanan bir hadise degildir. Denizcilik tarihi içerisinde gemilerin karadan yürütülerek veya tasinarak bir su kütlesinden baska bir su kütlesine atlatilmasi imkânlarin zorlanmasi olarak da görülebilir. Bu imkânlarin zorlanmasiyla ulasilamayan yerlere ulasilmakta ve fethedilemeyen yerler de fethedilmektedir. Ancak bunu gerçeklestirmek cografyayi iyi bilmeyi; bilgi ve mühendisligi iyi kullanmayi ve yeterince insan gücüne sahip olmayi gerektirmektedir. Türkiye Selçuklu Devleti ve Beylikler dönemi öncesinde gemilerin karadan yürütülmesi hadisesine dair örnekler bilinmektedir. Türkiye Selçuklu Devleti’nin ilk döneminde gerçeklestirilen I. Haçli Seferi esnasinda Haçlilar, Bizans’in gönderdigi hafif gemileri Kios (Gemlik)’tan Iznik Gölü’ne karadan tasiyarak Iznik’i ele geçirebilmislerdir. Beylikler döneminde Aydinoglu Gazi Umur Bey, gerçeklestirmis oldugu bir seferinde yine karadan gemi yürütme veya tasima faaliyeti gerçeklestirmis ve basari elde etmistir. Yillar sonra Istanbul kusatmasi esnasinda II. Mehmed’in kuvvetleri tarafindan -bizzat onun projesi olarak- Marmara Denizi’nden Haliç’e gemiler karadan yürütülmüstür (21-22 Nisan 1453). Istanbul kusatmasi esnasinda gemilerin karadan yürütülmesi faaliyeti çok ustaca gerçeklestirilmistir. Tarihte ilk kez gerçeklestirilmemis olan bu faaliyetin kuvvetle muhtemel bir arka plani olmalidir.