Yazar "Akdemir, Ferhat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe AHLÂKI NORMLARIN ONTOLOJIK KAYNAGI ve EPISTEMOLOJIK DEGERI BAGLAMINDA DIN/TANRI-AHLÂK ILISKISI(Kadim Yayinlari, 2009) Akdemir, FerhatAhlâkî degerlerin kaynagi ve baglayiciligi sorunu ahlâk felsefesinin en temel sorunlarindan birisidir ve konuya iliskin olarak da felsefe tarihinde çok farkli görüsler dile getirilmistir. Biz bu makalemizde, bu baglamda din/tanri ahlâk iliskisini tartismaktayiz. Makalede, önce, ahlâkin kaynagini dinde görenler ile bu görüse karsi çikanlarin temel tezleri elestirel bir degerlendirmeye tabi tutulmakta ve ardindan da ilk ikisine nazaran daha ilimli ve olumlu bir üçüncü yol önerilmektedir. Ahlâk felsefesinin en temel sorunlarindan birisinin ahlâkî normlarin ontolojik kaynaginin ve epistemolojik degerinin ne oldugu sorunu olsa gerektir. Daha açik bir ifadeyle, ahlâk felsefesine iliskin en temel tartisma saniriz, ahlâkî degerlerin kaynaginin ne oldugu/olmasi gerektigi ve ahlâk kurallarinin baglayiciliginin nerden geldigi/gelmesi gerektigi sorunudur. Söz konusu sorun Aristotales’ten I. Kant’a, Epikür’den D. Hume’a, J. S. Mill’den G. E. Moore’a kadar genis bir filozoflar dizgesinin ilgisini çekmis, dolayisiyla farkli felsefecilerin gözünde farkli degerlendirmelere konu olmustur. Örnegin, ahlâki Aristotales akilla, Moore ve Bergson sezgi ile, Epiküros ve Kireneler hazla, Hume tutku ile J. S. Mill de fayda ile temellendirmeye çalisirken bati dün-yasinda Kant ve Kantçi gelenekten gelen Rashdall, Newman, Taylor ve Sorley gibi felsefeciler, J. Calvin, Gordon Clark ve Paul Tillich gibi teologlar ve Islam felsefe ve kelam geleneginde de Gazzali ve Es’arî gibi kelamci-filozoflar genelde din, özelde ise Tanri düsünesi ile temellendirme yoluna gitmislerdir. Iste biz bu makalemizde, diger yaklasimlari çalismamizin ilgi alani disinda tutarak, dinî inanci ahlâkin temeli olarak ele alacak ve din ile ahlâk arasinda ne tür bir iliskinin oldugu ve dinin ahlâka ne tür ve ne ölçüde bir temel teskil ettigi sorununu tartisma konusu edinecegiz.Öğe Clark H. Pinnock'un Felsefî teolojisinde geleneksel cehennem inancının eleştirisi ve Yok-Etmeci cehennem anlayışının savunusu(2013) Akdemir, FerhatCehennemin mahiyeti ve özellikle ebedi olup-olmadığı sorunu çağdaş Hıristiyan felsefî teolojisinde son iki asırdır en fazla tartışılan konular arasındadır. Bu makale Kanadalı felsefeci Clark H. Pinnockun cehenneme ilişkin görüşlerini ele almaktadır. Onun geleneksel cehennem doktrinine yönelttiği ve yok-etmeci cehennem anlayışını savunmak için kullandığı argümanlar eleştirel bir değerlendirmeye tabi tutulmaktadır.Öğe Marilyn McCord Adams’ın din felsefesinde korkunç kötülükler ve cehennem sorunu(2013) Akdemir, FerhatBu makalede, çağdaş din felsefecisi Marilyn McCord Adams tarafından ileri sürülen korkunç kötülük sorunu ve bu sorunun Hıristiyanlık’taki cehennem inancı ile ilişkisi konu edinilmektedir. Adams’a göre, insanı yaşamın bizatihi iyi bir şey olduğundan kuşkuya düşüren kötülükler olarak tanımlanan ‘korkunç kötülükler’ geleneksel öneriler ile çözüme kavuşturulamazlar. Onların çözümü için kimi dini gelenekler işin içine sokulmalı ve çözüm de dini temelde aranmalıdır. şte bu makalede, sorunun çözümüne ilişkin Adams’ın önerisi ele alınmakta ve bu önerinin doğal uzantısı olan evrenselci cehennem anlayışı üzerinde durulmaktadır.Öğe The Special Acts Of God(Dinbilimleri Akad Arastirma Merkezi, 2009) Evans, C. Stephen; Akdemir, FerhatThis article basically deals with the theories of revelations and miracles in relation to the philosophy of religion. It examines revelation from the tradational and liberal perspectives, with a focus on disccussing whether or not that have a special authority. In addition, it looks at miracles as a special act of the God, and inquires whether believing miracles are reasonable.