Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aşan, Kübra" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Covid-19 Salgın Döneminde Bir Rekreasyonel Beslenme Faaliyeti: #evdeekmekyapımı
    (2021) Aşan, Kübra; Kınay, Aysun Gargacı
    Tüm dünyayı sarsan Covid-19 salgınının, gündelik hayat, sosyal medya kullanımı,beslenme ve serbest zaman değerlendirme davranışları üzerinde etkileri olmuştur. Buçalışmada salgın döneminde karantina ve yasaklar devam ederken bir sosyal medya trendihaline gelen evde ekmek yapımı faaliyeti konu edilmiştir. Çalışmada #evdeekmekyapımıetiketiyle yapılan herkese açık Instagram paylaşımlarında beslenme ve rekreasyondeneyimlerine ilişkin özelliklerin açıklanması amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemleriışığında yapılan içerik analizleri sonucunda evde ekmek yapma ve sosyal medyada bunupaylaşma faaliyetlerinin ardında; düzenli ve sağlıklı beslenme, özel beslenme,doğal/organik beslenme, gıda güvenliği ve reçete üretme/paylaşmayı kapsayan“beslenmeye ilişkin” anlamlara ve düşünümsel deneyim, başarı deneyimi, olumluduygulanım, terapötik deneyim, aile birliktelik deneyimi ve sosyalliği kapsayan “rekreatif”anlamlara ulaşılmıştır. Sonuç olarak #evdeekmekyapımı yalnızca beslenme amaçlı birfaaliyet olmayıp bireylerin faillerini gösterebilecekleri düşünümsel bir rekreasyonfaaliyetidir.
  • [ X ]
    Öğe
    Sinop Şehrinin Destinasyon İmajı ve Destinasyon Bağlılığı, Tavsiye Etme ve Öznel İyi Oluş Üzerindeki Rolü
    (2022) Daşkın, Mustafa; Aşan, Kübra
    Bu çalışmanın amacı, Sinop destinasyon imajının araştırılması ve destinasyon imajının\rdestinasyon aidiyeti, tavsiye etme davranışı ve öznel iyi oluş üzerindeki rolünü\raraştırmaktır. Araştırma verileri Sinop ilini ziyaret eden turistlerden yüz yüze anket tekniği\rile toplanmıştır. Araştırma lokasyonunda toplam 143 adet kullanılabilir anket elde\redilmiştir. Verileri test etmek için çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Mevcut çalışmada\rtüm hipotezler desteklenmiştir. Çalışma sonuçlarına göre, destinasyon imajının aidiyet ve\rtavsiye etme tutumlarının yanı sıra öznel iyi oluş üzerinde olumlu etkileri olduğu sonucuna\rulaşılmıştır. Ancak ortalama değerler, katılımcıların DEİM6 (Alışveriş imkanları yeterlidir),\rDEİM7 (Gece hayatı yeterli), DEİM8 (Sinop’ta yeme-içme seçenekleri çok çeşitlidir) ve\rDEİM10 (Gelişmiş altyapıya sahiptir) hususlarında hemfikir olmadıklarını göstermektedir.\rBu bulgular, turistlerin mevcut algılarını ve imajını anlamak ve gerekli aksiyonları hayata\rgeçirmek açısından destinasyon için oldukça önemlidir. Araştırma öncülleri ve bulguları\raçısından yeni olan bu çalışma turizm literatürüne katkı sağlamakta ve turizm\ruygulayıcılarına da faydalı öneriler sunmaktadır.

| Sinop Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sinop, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim