Yazar "Özen, Rasit" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe ÖGRETMEN ADAYLARININ MATERYAL TASARIMI ÖZ-YETERLIK INANÇ DÜZEYLERININ TEKNOLOJIK PEDAGOJIK ALAN YETERLIKLERI BAGLAMINDA INCELENMESI(Kirsehir Ahi Evran Üniversitesi, 2017) Bakaç, Ebru; Özen, RasitBu arastirmanin amaci ögretmen adaylarinin materyal tasarimi öz-yeterlik inanç düzeylerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlik düzeyleri baglaminda incelenmesidir ve arastirma betimsel tarama modelinde desenlenmistir. Arastirmanin çalisma grubunu 2015-2016 egitim-ögretim yili bahar döneminde Türkiye’nin Bati Karadeniz Bölgesinde yer alan bir Egitim Fakültesi’nin farkli branslarinda ögrenim gören dördüncü sinif ögretmen adaylari n=159 olusturmaktadir. Arastirma ile ilgili nicel veriler Materyal Tasarimi Öz-yeterlik Inanç Ölçegi ve Teknopedagojik Egitim Yeterlik Ölçegi ile toplanmistir. Arastirmadan elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler ve Tek Yönlü Varyans Analizi ANOVA kullanilmistir. Arastirma sonunda ögretmen adaylarinin materyal tasarimi öz-yeterlik inanç düzeyleri ile TBAB yeterlik düzeyleri arasinda orta düzeyde, pozitif ve anlamli bir iliski oldugu sonucuna ulasilmistir.Öğe ÖGRETMEN ADAYLARININ ÖZ-YÖNETIMLI ÖGRENME HAZIRBULUNUSLUK DÜZEYLERI ILE TEKNOLOJIK PEDAGOJIK ALAN BILGISI (TPAB) YETERLIKLERI ARASINDAKI ILISKI(E-Journal of New World Sciences Academy, 2018) Bakaç, Ebru; Özen, RasitBu arastirmanin amaci ögretmen adaylarininöz-yönetimli ögrenmeye yönelik hazirbulunusluk düzeyleri ile teknolojik pedagojikalan yeterlikleri (TPAB) arasindaki iliskinin incelenmesidir. Çalismadabetimsel model kullanilmistir. Arastirmanin çalisma grubu 2015-2016 akademikyili bahar döneminde Türkiye’nin Bati Karadeniz Bölgesinde ögrenim görendördüncü sinif üniversite ögrencilerinden (n=159) olusmaktadir. Arastirmanin verileri Fisher King ve Tagua (2001) tarafindangelistirilen, Sahin ve Erden (2009)tarafindan Türkçe’ye uyarlanan “Öz Yönetimli Ögrenmeye Hazirbulunusluk Ölçegi”ile Kabakçi-Yurdakul ve ark., (2012) tarafindangelistirilen “Teknopedagojik Egitim Yeterlik Ölçegi” ile toplanmistir. Verilerin analizindebetimsel istatistikler (aritmetik ortalama ve standart sapma), t-testi ve basit regresyon analizi kullanilmistir.Arastirma sonucunda ögretmen adaylarinin TPAByeterliklerinin öz-yönetimli ögrenmeye hazirbulunusluk düzeylerinin anlamli biryordayicisi oldugu sonucuna ulasilmistir.