Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yurtseven, Nihal" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Learning to support self-regulation: empowering preschool teachers through understanding by design and blended learning
    (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2024) Sarac, Seda; Ogelman, Hülya Gülay; Yurtseven, Nihal; Akgun, Ergun
    In this study, preschool teachers' self-regulation knowledge and practices were improved through a professional development program. The program was crafted using the Understanding by Design framework to facilitate the transfer of learned concepts into the classroom. A blended learning approach with synchronous and asynchronous components was used to accommodate time and location constraints. The program covered executive functions, metacognition, emotion regulation, and motivation regulation in five modules. Program effectiveness was assessed using a nested mixed-method design. The study included 68 preschool teachers from 26 Turkish cities. Pre- and post-tests were used to collect quantitative data, while electronic survey forms and focus group interviews were used to collect qualitative data. The program significantly increased teachers' use of metacognition and emotional-motivational regulation practices. Teachers' belief in children's control potential improved, resulting in significant shifts in their understanding and application of self-regulation.

| Sinop Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sinop, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim