Yazar "Yanik, H. Bahadir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kavramsal Bilginin Gelisiminin Incelenmesi: Cebirsel Kesirli Ifadeleri Içeren Denklemler Baglaminda(Selim Hilmi ÖZKAN, 2021) Tastepe, Mehtap; Yanik, H. BahadirBu arastirmanin amaci, cebirsel kesirli ifadeleri içeren denklemlerde katilimcilarin kavramsal bilgilerindeki degisimi incelemektir. Bu arastirmada yürütülen ögretim sürecinde katilimcilardan cebirsel kesirli ifadeleri içeren denklemlere sözel problem yazmalari istenerek, kavramsal anlamaya dair bilissel yapilarinin degisimleri izlenmistir. Bu Arastirmanin modelini “ögretim deneyi”, bunu desteklemek için yapilan “klinik görüsmeler” ve “doküman incelemesi” olusturmaktadir. Arastirmadan elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmistir. Arastirma 2015-2016 ögretim yilinda Türkiye’de bir ilde iki farkli lisede ögrenim gören 4 dokuzuncu sinif ögrencisi ile gerçeklestirilmistir. Elde edilen verilere göre, katilimcilar diger çalismalara benzer sekilde önce kesrin anlamini olusturmus, ardindan sözel problem yazabilmislerdir. Bu arastirmada yazilan sözel problemlerde en çok kullanilan anlamlar kesrin bölüm, oran ve ölçme anlamlari olurken, islemci ve parça bütün anlamlari ise en az kullanilan anlamlar olmustur. Literatüre gore, nümerik kesirlerle ilgili en çok kullanilan anlam ise bu arastirmanin aksine parça bütün anlamidir. Kullanilan kesrin anlamlarinin, kesrin türü ile iliskili oldugu belirlenmistir. Sözel problem yazarken, katilimcilarin hatalar yaptigi ve kesrin farkli anlamlarina göre yapilan hatalarin da farklilik gösterdigi belirlenmistir. Alanyazinda bu sonuç ile ilgili herhangi bir çalismaya rastlanmamistir. Bu arastirmanin uygulama süresi ve yöntemi göz önünde bulundurularak farkli kavramlara dair farkli düzeyde katilimcilarin kavramsal degisim süreçleri incelenebilir.