Yazar "Usakli, Hakan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Early childhood education: The case of Turkey(2010) Usakli, HakanIt is now widely recognized that early childhood education has paramount significance for the well-being of societies. In this study, the current situation of early childhood education in Turkey is discussed mainly in terms of its perception by the government, the school enrollment rate and the quality of early childhood education programs. The study attempts to evaluate the case of Turkey compared to those of several other developed countries. It is believed that this brief snapshot considerably demonstrates that Turkey lags behind several countries not only in terms of quantity but also with respect to the quality in early childhood education; however, it has at least recognized the worth of early childhood education.Öğe FEN LABORATUVARI KAYGI ÖLÇEGININ(FLKÖ) GELISTIRILMESI(Kastamonu Üniversitesi, 2015) Usakli, Hakan; Akpinar, ErcanKayginin, bir organizmanin istenmeyen bir durum karsisinda gösterdigi tepkiler bütünü oldugu bilinmektedir. Genel olarak sinavlara dönük kaygilarin yaninda matematik ve fen bilimleri gibi derslere yönelik kaygilar arastirmacilar tarafindan çalisilmaktadir. Ayrica sosyal kaygi da bu çalismalar arasinda yer alir. Bu çalismada, biyoloji, fizik, kimya ve fen bilgisi laboratuvari dersini alan fen bilgisi ve matematik ögretmenligi ögrencilerinin fen laboratuvarina yönelik kaygilarini belirlemede kullanilacak “fen laboratuvarina yönelik kaygi ölçegi” gelistirilmistir. Fen laboratuvarina yönelik kaygi ölçegi 24 maddeden olusmakta ve 5 faktörlüdür. Faktörlerde bulunan maddeler incelendiginde birinci faktör “duyusal boyut”, ikinci faktör “basari”, üçüncü faktör “araç-gereç kullanimi”, dördüncü faktör “degerlendirme” ve besinci faktör “ kimyasal madde kullanimi” olarak adlandirilmistir. Faktörlerle ilgili olarak güvenirlik katsayilarinin. 76 ile .92 arasinda degistigi görülmektedir. Ayrica ölçegin genel güvenirlik katsayisi ise . 89’durÖğe PSIKODRAMADA BIR KAYNAK: DEDE KORKUT HIKÂYELERI(Ayten KIRIS AVAROGULLARI, 2023) Usakli, HakanPsikodrama sagaltimin yasandigi bir grup psikoterapi türüdür. Bazan katilimcilar psikodramada çekingen davranmakta kendilerini istedikleri gibi açmada direnç gösterebilmektedirler. Dede Korkut Hikayeleri Türk sözlü edebiyatinin en önde gelen eserlerindendir. Hikâyelerde aile, devlet isleri, akrabalik, karsi cinsle iliskiler gibi çesitli konularda tavsiyelerde bulunulmaktadir. Bu hikâyelerde geçmis, günümüz ve gelecege iliskin kisisel ve sosyal hayat rahatlikla incelenebilmektedir. Küçük Prens gibi öyküler psikodramada yer almis ve incelenmistir. Bu çalismada Dede Korkut Hikâyelerinin psikodramaya nasil konu olacagi arastirilmaya çalisilmistir. Çalismada nitel veri toplama ve analiz yöntemleri kullanilmistir. Genel bir psikodrama oturumu isinma, oyun ve degerlendirme asamalarindan olusur. Yönetici, sahne, protagonist, yardimci egolar ise psikodramayi olusturan ögelerdir. Ayna, esleme, rol degistirme, kendi kendine konusma ise temel tekniklerdir. Dede Korkut Hikâyelerinin psikodramada ele alinmasi öfke, korku, sevgi, yalnizlik, kiskançlik, guru, utanma gibi duygularin derinden islenmesine katkida bulunabilir. Konuyla ilgili deneysel çalismalara ihtiyaç duyulmaktadir.Öğe PSIKOLOJIK DANISMANLARIN “PSIKOTERAPIDE ÜÇ YAKLASIM” VIDEOLARINA ILISKIN GÖRÜSLERI(Duzce University, 2012) Usakli, HakanSinop‘ta görev yapan elli psikolojik danisman bir çalistay kapsaminda Shostrom (1965a, b, c)‘un etkili çalismalari olan -Psikoterapide Üç Yaklasim? videolarini izleyerek düsüncelerini ifade etmislerdir. Yirmi dokuz bayan, yirmi bir erkek ve bir ile yirmi yil arasinda degisen kidemleri bulunan psikolojik danismanlar bu çalismada yer almislardir. Video görüntülerinde ayni danisanla farkli görüsmeler yapan Carl Rogers, Fritz Perls ve Albert Ellis‘in görüntüleri vardir. Çalismaya katilan psikolojik danismanlarin videolara iliskin ortak görüsleri genel olarak fayda, danismanlara tavsiye edilebilecek egitim materyali ve farkli amaçlarda kullanilabilecek egitim materyali olmak üzere üç temada toplanmistir. Ülkemizde psikolojik danisman yetistiren kurumlarda ögrencilerin ve görevli danismanlarin bilgilerini artirmak için bu egitim materyallerinden yararlanilmasi tavsiye edilmektedir. Ilerde yapilacak arastirmalar için Psikoterapide Üç Yaklasim Shostrom (1965a, b, c) videolari, danisman yönelimleri, egitim materyali olarak etkisi açisindan çalisilmasi tavsiye edilebilir.Öğe School help professionals' ideas on child abuse and neglect(Petroleum-Gas Univ Ploiesti, 2012) Usakli, HakanMethod: In this study, a qualitative research has been carried out; there were interviews with 50 school counselors working in Sinop; they stated their ideas on child abuse and neglect. Analysis: Data collected via semi constructed interviews have been subjected to descriptive and content analysis. The participant counselors were asked three questions. Findings: In this study, the counselors have been able to differentiate features and to determinate the negligence and abuse cases. However, it has been determined that the counselors' information on intervention is limited. Conclusion: Although counselors have enough information on features and about the neglected and abused child they think that their knowledge is insufficient. Counselors should participate in conferences, seminars, symposiums or any information sharing process on child negligence and abuse.Öğe Sinop Kültür Mirasında Drama Unsurları(2023) Usakli, HakanSinop, Orta Karadeniz bölümünde Türkiye’nin en kuzeyinde bulunan bir yarımada şehri-dir. Şehrin Antik Çağ'da, Paflagonya bölgesi içinde kalan Sinop'un saptanabilen en eski adı, Sinope'dir. Bir rivayete göre kent adının kurucusu kabul edilen aynı isimli Amazon kraliçesinden almıştır. Sinop antik dönem de dahil olmak üzere Roma, Bizans, Anadolu Selçuklu ve Osmanlı kültürel mirasından özellikler taşır. Kültür insanoğlu tarafından oluşturulan ve şekillendirilen ortamın bir parçasıdır. Kültür cinsiyet, din, dil, fiziki yeterlilik ya da yetersizlik gibi pek çok durumdan etkilenmek-tedir. Çokkültürlülük pek çok değişkeni içermektedir. Bu değişkenler yaş, cinsiyet ve yaşa-nılan yer gibi demografik değişkenleri; sosyo-ekonomik durum ve eğitim durumu gibi du-rumsal değişkenleri; resmi ve gayri resmi üyelikleri ve milliyet, ırk, dil, din gibi etnografik değişkenleri kapsamaktadır. Sinop bir liman şehri olmasından dolayı çok kültürlü yapıda-dır. Drama oyunun gücünü eğitimde kullanan bir alandır. Erken çocukluk dönemin-den itibaren yetişkinliği de içine alan bütün yaşam dönemlerinde oyuna eğilimleri vardır. Dramanın oyunsu özelliği, yaratıcı edimlere ve yaratıcılık süreçlerine uygunluğu dikkati çekmekte ve dramanın eğitimde kullanımı söz konusu olmaktadır. Drama çağrışımların, duyguların, bilgi ve deneyimlerin özgürleştiği bir ortamın sağlanmasıdır. Drama, bir sözcü-ğü, bir kavramı, bir davranışı, bir cümleyi, bir fikri, atasözünü ya da özlü sözü bir yaşantı-yı, bir olayı tiyatro tekniklerinden yararlanarak oyun ya da oyunlar geliştirerek canlandır-maktır. Bu bölüm Sinop kültürel mirasına ilişkin olarak daha önce bilinmeyenler üzerine odaklanmamıştır. Aksine kültüre etki eden doğa özellikleri, tarihi ve sözlü edebiyat örnek-lerinin drama ile nasıl anlatılacağı bu bölümün amacıdır. Sinop’ta yetişmiş ünlü kişilerin hayatları canlandırılmış, merkezdeki büstler heykel tekniğiyle anlatılmış ve dönüm nokta-sı olabilecek kararlar forum tiyatroyla değerlendirilmiştir.