Yazar "Toklu, Dervise Amca" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe COMPARISON OF SOCIAL-EMOTIONAL COMPETENCE AND PLAY BEHAVIORS OF PRESCHOOL CHILDREN WHO HAVE AND HAVE NOT EXPERIENCED AN EARTHQUAKE(Mahmut SAGIR, 2024) Ogelman, Hülya Gülay; Sarı, Betül; Dursun, Naciye; Toklu, Dervise AmcaIt was aimed to compare the social-emotional competence and play behaviors of preschool children who did and did not experience the 6 February 2023 Kahramanmaras Earthquakes in this study. There are two study groups in the research. The first study group consists of 114 children aged 5-6 years who witnessed the 6 February Kahramanmaras earthquake, who reside in Adiyaman province, who attend preschool education, and who lack any special education diagnosis. The second study group consists of 87 children aged 5-6 years who have never witnessed an earthquake, who reside in Sinop province, attend preschool education, and who lack any special education diagnosis. According to the research findings, empathy, emotion recognition/emotion expression, self-regulation, social competence, and social play score averages of five- and six-year-old children who have and don’t have an earthquake experience show a significant difference in favor of children who don’t have an earthquake experience. On the other hand, concerning the earthquake experience of children, while there is a difference between groups in one of the five play types (social play), there is no difference in the remaining four play types (solitary passive play, reticent play, solitary active play, and rough play).Öğe Okul Öncesi Ögretmen Adaylarinin Psikolojik Dayaniliklari ile Gelecekten Beklentilerinin Incelenmesi(Ali Fuat ARICI, 2023) Ogelman, Hülya Gülay; Toklu, Dervise Amca; Özbilen, Ali EmreBu arastirmanin amaci, okul öncesi ögretmen adaylarinin psikolojik dayanikliliklari ile gelecekten beklentilerinin incelenmesidir. Arastirma, iliskisel tarama modelinde hazirlanmistir. Arastirmanin örneklem grubunda okul öncesi egitim lisans programina devam eden 328 ögretmen adayi (262 (%80) kadin, 66 (%20) erkek) bulunmaktadir. Arastirmada veri toplama araçlari olarak, Yetiskinler Için Psikolojik Dayaniklilik Ölçegi, Gelecege Yönelik Beklenti Ölçegi ve arastirmacilar tarafindan olusturulmus Kisisel Bilgi Formu kullanilmistir. Veriler, arastirmaya gönüllü olarak katilmayi kabul eden ögretmen adaylarindan elektronik ortamda toplanmistir. Arastirmanin sonuçlara göre okul öncesi ögretmen adaylarinin psikolojik dayanikliliklarinin yüksek düzeyde, gelecekten beklentilerinin olumlu oldugu söylenebilir. Ögretmen adaylarinin psikolojik dayaniklilik ve gelecekten beklenti düzeylerinde cinsiyet degiskenine göre istatistiksel olarak kadin ögrencilerin lehine anlamli bir farklilik oldugu belirlenmistir. Ögretmen adaylarinin psikolojik dayanikliliklari ile gelecekten beklenti düzeyleri, sinif degiskenine göre anlamli düzeyde farklilasmaktadir. Psikolojik dayaniklilik ve gelecekten beklentilerde en yüksek ortalama ortalama 1. siniflara, en düsük ortalama ise 2. siniflara aittir. Psikolojik dayaniklilik düzeyleri ile gelecekten beklentileri arasinda anlamli düzeyde ve olumlu yönde bir iliski oldugu bulunmustur. Ayrica psikolojik dayaniklilik, gelecekten beklentiyi anlamli düzeyde yordamaktadir.