Yazar "Taştan, Bekir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bu benim eserim fen bilimleri projelerinde Vatandaşlık eğitimi açısından sosyal sorumluluk ve vatandaşlık bilinci(2013) Ayas, Cemalettin; Çeken, Ramazan; Eş, Hüseyin; Taştan, BekirVatandaşlık eğitimi bireylere içinde bulundukları demokratik topluma en iyi bir şekilde hazırlamak için gerekli bilgi, beceri ve değerler kazandırmayı hedeflemektedir. Fen, farklı kültürlerden birçok insanın katkıda bulunduğu, uzun bir tarihi ve kendine özgü özellikleri olan bireysel ve sosyal bir faaliyettir. Bu durum, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2006 yılından beri gerçekleştirilmekte olan Bu Benim eserim Matematik ve Fen Bilimleri Proje Yarışması kapsamında gerçekleştirilen projelerin, ekonomik ve sosyal yarar ilkesi ile gerçekleştiriliyor olması ile de yakından ilgilidir. Bu nedenle bu çalışmada 2006 yılından beri her yıl ülke çapında gerçekleştirilmekte olan Bu Benim Eserim Matematik ve Fen Bilimleri Proje Yarışması kapsamında ilk 100e giren 455 Fen Bilimleri projesinin içeriğinin Vatandaşlık Bilinci açısından sorgulaması yapılmaktadır. Çalışmada projelere konu seçiminde temel çıkış noktası olan fikir ön plana alınarak, her bir proje Vatandaşlık Bilinci açısından incelenmiştir. Yarışma kapsamında son yedi yılda gerçekleştirilen Fen Bilimleri ile ilgili projeler, gerçekleştirilmesinde önemli bir hareket noktası teşkil eden Vatandaşlık ve Sosyal Sorumluluk Bilinci ile ilgili içerik bakımından içerik analizine tabi tutulmuştur. De ğerlendirmeler, proje yarışmasında gerçekleştirilen öğrenci çalışmalarının büyük oranda sosyal sorumluluk anlayışından hareketle ortaya çıktığı, toplum ve çevrenin bir bakımdan sorununun çözülmesi vb. toplumsal yaşamın temel insani değerleri olarak kabul e dilmesi gereken hususları içerdiği daha da önemlisi projelerin bu konulardan hareketle üretildiğini ve gerçekleştirildiğini ortaya koymaktadır.Öğe “Bu Benim Eserim” fen bilimleri projelerinde sosyal sorumluluk ve vatandaşlık bilinci(Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2013) Ayas, Cemallettin; Çeken, Ramazan; Eş, Hüseyin; Taştan, BekirVatandaşlık eğitimi bireylere içinde bulundukları demokratik topluma en iyi bir şekilde hazırlamak için gerekli bilgi, beceri ve değerler kazandırmayı hedeflemektedir. Fen, farklı kültürlerden birçok insanın katkıda bulunduğu, uzun bir tarihi ve kendine özgü özellikleri olan bireysel ve sosyal bir faaliyettir. Bu durum, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2006 yılından beri gerçekleştirilmekte olan “Bu Benim eserim Matematik ve Fen Bilimleri Proje Yarışması” kapsamında gerçekleştirilen projelerin, ekonomik ve sosyal yarar ilkesi ile gerçekleştiriliyor olması ile de yakından ilgilidir. Bu nedenle bu çalışmada 2006 yılından beri her yıl ülke çapında gerçekleştirilmekte olan “Bu Benim Eserim Matematik ve Fen Bilimleri Proje Yarışması” kapsamında ilk 100’e giren 455 Fen Bilimleri projesinin içeriğinin “Vatandaşlık Bilinci” açısından sorgulaması yapılmaktadır. Çalışmada projelere konu seçiminde temel çıkış noktası olan fikir ön plana alınarak, her bir proje “Vatandaşlık Bilinci” açısından incelenmiştir. Yarışma kapsamında son yedi yılda gerçekleştirilen Fen Bilimleri ile ilgili projeler, gerçekleştirilmesinde önemli bir hareket noktası teşkil eden “Vatandaşlık ve Sosyal Sorumluluk Bilinci” ile ilgili içerik bakımından içerik analizine tabi tutulmuştur. Değerlendirmeler, proje yarışmasında gerçekleştirilen öğrenci çalışmalarının büyük oranda sosyal sorumluluk anlayışından hareketle ortaya çıktığı, toplum ve çevrenin bir bakımdan sorununun çözülmesi vb. toplumsal yaşamın temel insani değerleri olarak kabul edilmesi gereken hususları içerdiği daha da önemlisi projelerin bu konulardan hareketle üretildiğini ve gerçekleştirildiğini ortaya koymaktadır.Öğe GOOGLE EARTH GÖRÜNTÜLERİNİN VE QGIS AÇIK KAYNAK KODLU CBS YAZILIMININ SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE KULLANILMASI(2015) Ayas, Cemalettin; Kaya, Hüseyin; Taştan, Bekir; Özder, AdemBu çalışmada Ortaokul 6. Sınıf Sosyal Bilgiler dersi "İnsanlar, Yerler ve Çevreler" öğrenme alanı kapsamında oluşturulan "Yeryüzünde Yaşam" ünitesindeki harita ve ölçek konusu ele alınmıştır. Konu ile ilgili kazanım "Farklı ölçeklerde çizilmiş haritalardan yararlanarak ölçek değiştiğinde haritanın değişen özellikleri hakkında çıkarımlarda bulunur" şeklindedir. Burada doğrudan verilmesi istenen beceri "Harita okuma ve atlas kullanma" iken doğrudan kazandırılması istenen değer de "Doğal çevreye duyarlılıktır. Mevcut çalışma, ilgili kazanım için açık kaynak kodlu CBS yazılımlarından QGIS ve Google Earth görüntülerini kullanarak Sosyal Bilgiler dersi için örnek bir uygulama geliştirmeyi amaçlamıştır. Uygulama için ilk önce Google Earth programı bilgisayara indirilmiş, daha sonra arama bölümüne yaşanılan yer yazılmıştır. Görüntü ekrana gelince görüntü büyütülerek kaydedilmiş, projeksiyonlandırılmış, yer konumlandırılması yapılarak sayısallaştırma işlemi başlamıştır. Uygulama bölümünde ise yaşanılan yerin haritasının nasıl ardından açık kaynak kodlu CBS yazılımında oluşturulduğu ve harita unsurlarının haritaya nasıl eklendiği, harita çıktısının nasıl alındığı anlatılmıştır. Bu çalışma ile öğrencilerin kendileri tarafından öğretim teknolojilerini işe koşarak bahsi geçen konu ve kazanım ile ilgili olarak aktif öğrenme ilkesi çerçevesinde örnek bir uygulama geliştirilmesi hedeflenmiştirÖğe Integrating GIS into Science Classes to Handle STEM Education(2016) Ercan, Serhat; Altan, Esra Bozkurt; Taştan, Bekir; Dağ, İbrahimSTEM stands for science, technology, engineering and mathematics and is an approach to educationthat aims to integrate these four separate disciplines. In theory, the idea of integration is clear, but inpractice in a school setting it proves to be problematic due to the current structure of the educationalcurricula. In the current structure of educational curricula, usually only mathematics and science coursesfrom STEM disciplines are included in school programmes and these courses are conducted in an isolatedmanner separate from other disciplines. This problem may be overcome by using interrelated applicationssuch as the Geographic Information Systems (GIS) to integrate mathematics and science courses withinSTEM disciplines. As an interdisciplinary technology, GIS serves as a pedagogical tool for use in STEMeducation. Using a qualitative research paradigm, the current study evaluated a sample of junior (thirdyear) science teacher candidates (N=34) in a STEM educational setting using GIS. The data was collectedfrom the written science texts of teacher candidates (e.g. the role of GIS in STEM teaching and scienceteaching; the implementation of STEM education in science classes) before and after the teachingintervention. At the end of the study, it was discovered that a four-week long teaching intervention had apositive effect on the science teacher candidates’ views of implementing STEM as well as improvingtheir views on and awareness of GIS.Öğe Integrating GIS into science classes to handle STEM education -2(Ekip Buro Makineleri A., 2016) Ercan, Serhat; Bozkurt Altan, Esra; Taştan, Bekir; Dağ, IbrahimSTEM stands for science, technology, engineering and mathematics and is an approach to education that aims to integrate these four separate disciplines. In theory, the idea of integration is clear, but in practice in a school setting it proves to be problematic due to the current structure of the educational curricula. In the current structure of educational curricula, usually only mathematics and science courses from STEM disciplines are included in school programmes and these courses are conducted in an isolated manner separate from other disciplines. This problem may be overcome by using interrelated applications such as the Geographic Information Systems (GIS) to integrate mathematics and science courses within STEM disciplines. As an interdisciplinary technology, GIS serves as a pedagogical tool for use in STEM education. Using a qualitative research paradigm, the current study evaluated a sample of junior (third-year) science teacher candidates (N=34) in a STEM educational setting using GIS. The data was collected from the written science texts of teacher candidates (e.g. the role of GIS in STEM teaching and science teaching; the implementation of STEM education in science classes) before and after the teaching intervention. At the end of the study, it was discovered that a four-week long teaching intervention had a positive effect on the science teacher candidates' views of implementing STEM as well as improving their views on and awareness of GIS.