Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sulek, Nurbanu" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Sosyal Bilgiler Egitiminde Dogal Afetler
    (Egitimde Mükemmellik Dernegi, 2023) Sulek, Nurbanu; Aktin, Kibar
    Pek çok dogal afetin yasandigi ülkemizde bu konu üzerinde durulmasi gereken önemli içeriklerin basinda gelmektedir. Bu baglamda çalismada 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Ögretim Programi (SBDÖP) ve 4, 5, 6 ve 7. Sinif Sosyal Bilgiler ders kitaplari içerisindeki dogal afet konularinin belirlenmesi ve bu konularin islenis durumunu afet egitimi baglaminda incelemesi amaçlanmistir. Arastirma nitel bir çalismadir. Çalismanin dokümanlari tipik durum örneklemesi ile belirlenmistir. Arastirma sonuçlarina göre Sosyal Bilgiler Dersi Ögretim Programi’nin 6. sinif düzeyinde afet egitimi ile ilgili yeterli kazanimlara yer verilmedigi belirlenmistir. Bu çerçevede 6. sinif Sosyal Bilgiler ders kitabinda afet türlerine iliskin içerigin oldukça yetersiz oldugu belirlenmistir. Ancak 4 ve 5. sinif sosyal bilgiler ders kitaplarinda afet türlerine iliskin yazili içeriklere, görsel kaynaklara ve kavrama düzeyinde sorulara daha fazla yer verildigi tespit edilmistir. Bu içeriklerin çogunlukla deprem konusuyla ilgili oldugu tespit edilmistir. Afet egitimi ile ilgili aktif ögrenme ortamina yönelik etkinliklere yer verilmedigi belirlenmistir. Programda afet egitimiyle ilgili kazanimlarin çogunlukla duyarlilik ve dayanisma degerleriyle; becerilerin ise mekan algisi, çevre okuryazarligi, gözlem, isbirligi, problem çözme ve girisimcilik becerileriyle iliskili oldugu anlasilmistir. Oysaki depremin önlenebilirligiyle ilgili ögrencilere sorumluluk, bilimsellik ve dürüstlük degerlerinin kazandirilmasi, kanit kullanma, konum analizi, karar verme, arastirma, harita ve hukuk okuryazarligi becerilerinin gelistirilmesine de ihtiyaç vardir. Sosyal Bilgiler Dersi Ögretim Programi’nin ve ders kitaplarinin bu baglamda düzenlenmesi gerektigi sonucuna varilmistir.

| Sinop Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sinop, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim