Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sarikaya, Hatice Erten" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    KÜÇÜK ÇOCUKLARIN GÖZÜNDEN COVID 19: BOYLAMSAL BIR ÇALISMA
    (Politik Ekonomik ve Sosyal Arastirmalar Merkezi, 2023) Sarikaya, Hatice Erten; Güngör, Hande; Ogelman, Hülya Gülay
    Bu arastirmanin amaci, 4 yas çocuklarinin COVID 19 ile ilgili görüslerinin boylamsal olarak incelenmesidir. Arastirmanin çalisma grubunu okul öncesi egitime devam eden ve normal gelisim özelligi gösteren 14'ü kiz, 18'i erkek olmak üzere 32 çocuk olusturmaktadir. Nitel arastirma modelinde gerçeklestirilen çalismada, veriler yari yapilandirilmis görüsme formu ile elde edilmistir. Yari yapilandirilmis görüsme formu arastirmacilar tarafindan hazirlanmis, 11 sorudan olusmaktadir. Arastirmada, çalisma grubundaki çocuklar ile Haziran 2021-Mart 2022 tarihleri arasinda iki görüsme gerçeklestirilmistir. Her iki görüsmede çocuklara görüsme formundaki sorular ayni arastirmaci tarafindan, ayni sirada sorulmustur. Tüm görüsmeler, sinif ortami disinda çocuklar ile birebir gerçeklestirilmistir. Çocuklarla yapilan görüsmeler ortalama 15-20 dakika arasinda sürmüstür. Yaklasik bir yillik zaman diliminde iki defa yapilan ölçüm sonucunda çocuklarin COVID 19 ile ilgili temel kavramlari ögrendikleri ve genel olarak bilgi sahibi olduklari görülmektedir. Bulgular, çocuklarin deneyimlerinin yani sira ailelerinden, teknolojik araçlardan bilgi edindiklerini göstermektedir. Bilgi düzeyinin, olgunlasmanin ve deneyimin çocuklarin son testte, ön teste göre daha uzun cevaplar vermelerini saglayabildigi düsünülmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Okul Öncesi Çocuklarin Sosyal ve Duygusal Yeterliliklerinin Degerlendirilmesi
    (Istanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2022) Ogelman, Hülya Gülay; Sarikaya, Hatice Erten; Güngör, Hande
    Gelisim, kalitim ile çevrenin etkilesimi dogrultusunda devamliligini saglar. Çevreden gelebilecek tüm degisimlerin (olumlu-olumsuz), gelisimi etkileyecegi söylenebilir. Günümüzde yasanan COVID 19 pandemisi de bu kapsamda önemli çevre etkilerinden birisidir. Bu arastirmada, pandemi kisitlamalarinin büyük bir bölümü kaldirilmis olsa da halen devam eden COVID 19 sürecinde 36-60 ay çocuklarin sosyal ve duygusal yeterliklerinin degerlendirilmesi amaçlanmaktadir. Nicel arastirma yöntemlerinden iliskisel tarama modelinde gerçeklestirilen arastirmanin örneklem grubunu Denizli ili Pamukkale ilçesinde bagimsiz anaokuluna devam eden 87’si (%51.2) kiz, 83’ü (%48.8) erkek 170 çocuk olusturmaktadir. Arastirmada veri toplama araci olarak Okul Öncesi Sosyal Beceri Degerlendirme Ölçegi (OSBED), Duygu Düzenleme Ölçegi ve arastirmacilar tarafindan olusturulmus Kisisel Bilgi Formu kullanilmistir. Arastirmanin sonuçlarina göre çocuklarin duygu düzenleme becerileri ile sosyal becerilerinden baslangiç becerileri, akademik destek becerileri ve arkadaslik becerileriyle yüksek düzeyde olumlu yönde iliskili oldugu görülmektedir. Çocuklarin degiskenlik/olumsuzluk düzeyleri ile sosyal becerilerden baslangiç becerileri ve sosyal becerilerinden arkadaslik becerileri arasinda ise olumsuz yönde anlamli bir iliski oldugu görülmektedir.

| Sinop Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sinop, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim