Yazar "Polat, Gizem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Artırılmış gerçeklik uygulamalarının sosyal bilgiler öğretmen adayları ders başarısına ve 21. yüzyıl becerilerine etkisi(Sinop Üniversitesi, 2024) Polat, Gizem; Aktın, Kibar; Karademir Coşkun, TuğraGünümüzde teknolojiye duyulan ihtiyaç artarken, artırılmış gerçeklik (AR) de öğretim materyali olarak kullanılmaktadır. Bu araştırma, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının AR uygulamalarıyla 21. yüzyıl öğrenme becerilerini nasıl etkilediğini incelemektedir. "Ön Test-Son Test Kontrol Gruplu Yarı Deneysel Desen" yöntemiyle yapılan araştırmada, deney grubu ve kontrol grubu 2x2 formatında planlanmış, 29 kontrol ve 31 deney grubundan oluşan sosyal bilgiler öğretmen adayları seçilmiştir. Araştırmada, "Artırılmış Gerçeklik Başarı Testi" ve "Kapsamlı 21. Yüzyıl Yeterlilik Testi" ön ve son test olarak kullanılmıştır. Veriler, ANCOVA ve Pearson r analizi ile değerlendirilmiştir. Sonuçlar, AR'nin öğrenci başarısını ve 21. yüzyıl yeterliliklerini anlamlı ölçüde geliştirdiğini, ayrıca AR başarıları ile yeterlilikler arasında orta şiddette pozitif bir korelasyon olduğunu göstermiştir. Bu bulgular, AR uygulamalarının öğretmen adaylarının teknolojiyi etkili kullanma ve eleştirel düşünme becerilerini güçlendirebileceğini işaret etmektedir. Eğitim programları ve destek mekanizmaları ile öğretmen adaylarının AR kullanım fırsatları artırılmalıdır.