Yazar "Liman, Sait Sebahattin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Görsellerle desteklenmiş sürece dayalı hikâye yazma yaklaşımının hikâye yazma kaygı ve becerisine etkisi(Sinop Üniversitesi, 2023) Liman, Sait Sebahattin; Varol, VolkanBu araştırmada, görsellerle desteklenmiş sürece dayalı hikâye yazma yaklaşımının hikâye yazma kaygı ve becerisine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın amacı, görsellerle desteklenmiş sürece dayalı hikâye yazma yaklaşımının ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin hikâye yazma kaygı düzeylerinde bir değişiklik oluşturup oluşturmadığını aynı zamanda hikâye yazma becerilerini geliştirip geliştirmediğini ortaya çıkarmaktır. Araştırma 2022-2023 eğitim-öğretim döneminde Sinop ili Merkez ilçesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın evren ve örneklem grubunu ilkokul 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören 46 kişilik deney grubu ile ilkokul 3.ve 4. sınıfta öğrenim gören 76 kişilik kontrol grubu oluşturmaktadır. Deney ve kontrol grubu tesadüfi olarak atanmıştır. Deney grubu öğrencilerine görsel ve süreç temelli hikâye yazma modülleri uygulanırken, kontrol grubu ise Türkçe öğretim programına göre derslerini sürdürmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Hikâye Yazmaya Karşı Kaygı Ölçeği ile Öykü Yazma Beceri Rubriği kullanılmıştır. Öğrencilerin hikâyelerini yazdığı modüller ise Görsel ve Süreç Temelli Hikâye Yazma Modülleri olarak araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Yarı deneysel uygulama süreci 9 hafta sürmüştür. Araştırmanın veri analizinde normallik testleri, tek yönlü anova testi, bağımlı ve bağımsız gruplar t-Testi kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 22.00 ve AMOS 22 programları ile yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, görsellerle desteklenmiş sürece dayalı hikâye yazma yaklaşımının öğrencilerin hikâye yazma kaygı düzeylerinde deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte, görsellerle desteklenmiş sürece dayalı hikâye yazma yaklaşımının öğrencilerin hikâye yazma becerilerinde deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğunu göstermektedir. Bu durum görsel ve süreç temelli hikâye yazma modüllerinin ve sürece dayalı hikâye yazma yaklaşımının öğrencilerin hikâye yazma becerilerini geliştirmede ve hikâye yazma kaygılarını azaltmada etkili olduğunu göstermektedir. Araştırmanın etki büyüklüğü Cohen's d formülü ile hesaplanmıştır. Bağımsız değişkenlerin bağımlı değişken puanları üzerinde geniş düzeyde etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bulgular doğrultusunda, görsellerle desteklenmiş sürece dayalı hikâye yazma yaklaşımı ile hikâye yazma becerilerinin nasıl geliştirilebileceğine, hikâye yazmaya karşı kaygı seviyelerinin nasıl azaltabileceğine ve bu süreçte karşılaşılabilecek güçlüklere karşı nasıl önlemler alınabileceği açıklanmıştır.












