Yazar "Kaya, Rukiye" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 5-6 yaş çocuklarının okula uyum ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkilerin boylamsal olarak izlenmesi(Sinop Üniversitesi, 2024) Kaya, Rukiye; Ogelman, Hülya GülayÇalışmanın amacı, 5-6 yaş çocuklarının sosyal problem çözme becerilerinin okula uyumu yordayıcı etkilerinin boylamsal olarak incelenmesidir. Örneklem grubunu, Nevşehir'de okul öncesi eğitime devam eden 160 çocuk oluşturmuştur. Çalışmada Kişisel Bilgi Formu, 5-6 Yaş Çocukları İçin Okula Uyum Öğretmen Değerlendirme Ölçeği, Wally Sosyal Problem Çözme Testi kullanılmıştır. Bulgularda güzdeki sosyal problem çözme becerileri ile toplam okula uyum, işbirlikli katılım, okuldan kaçınma, kendi kendini yönetme arasında ilişki bulunmazken, okulu sevme arasında ilişki bulunmuştur. Bahardaki sosyal problem çözme becerileri ile toplam okula uyum, okulu sevme, okuldan kaçınma, kendi kendini yönetme düzeyleri arasında ilişki bulunmamıştır. Bahardaki sosyal problem çözme becerileri ile işbirlikli katılım düzeyi arasında ilişki bulunmuştur. Sosyal problem çözme, toplam okula uyum, okulu sevme, işbirlikli katılım, okuldan kaçınma ve kendi kendini yönetme alt boyutlarının güz ve bahardaki ölçümleri arasında ilişki bulunmuştur. Güzdeki toplam okula uyum, bahar dönemindeki toplam okula uyumu yordamaktadır. Güzdeki kendi kendini yönetme, bahardaki kendi kendini yönetmeyi yordamaktadır. Güzdeki sosyal problem çözme becerileri ile bahardaki toplam okula uyum arasında ilişki bulunmaktadır. Güzdeki sosyal problem çözme becerileri bahardaki toplam okula uyumu yordamaktadır. Güzdeki sosyal problem çözme becerileri ile bahardaki okulu sevme arasında ilişki bulunmamaktadır. Güzdeki sosyal problem çözme becerileri ile bahardaki işbirlikli katılım arasında ilişki bulunmaktadır. Güz dönemindeki sosyal problem çözme becerileri ile bahar dönemindeki okuldan kaçınma arasında ilişki bulunmamaktadır. Güzdeki sosyal problem çözme becerileri ile bahardaki kendi kendini yönetme arasında ilişki bulunmaktadır. Güzdeki sosyal problem çözme becerileri, bahardaki kendi kendini yönetmeyi yordamaktadır.Öğe Investigation of the Relationship Between Independent Learning Behaviors and School Adjustment of Preschoolers(Mustafa KAHYAOGLU, 2023) Ogelman, Hülya Gülay; Kaya, RukiyeThis research aims to examine the relationship between independent learning behavior of preschool children and their school adjustment. The study group consists of a total of 106 children: 50 boys and 56 girls in the 5-6 age group attending preschool educational institutions affiliated with the Ministry of National Education. In the scope of the study, Personal Information Form, Independent Learning Behavior Scale (3-5) and Teacher Rating Scale of School Adjustment for 5-6 Years of Children were used as data collection instruments. Pearson Product Moment Correlation was applied for normally distributed variables and Spearman’s Rank Correlation Coefficient was applied for variables that are not normally distributed. The findings revealed significantly positive relationship at moderate level between preschool children’s independent learning behavior, their total school adjustment, self-directiveness and classroom participation; positive relationship at low level between independent learning behavior and school liking. Additionally, no statistically significant relationship was found between the independent learning behaviors of young children and their school avoidance levels. Independent learning behaviors of preschool children were found to be associated with four of the five variables related to school adjustment. Findings reveal the importance of supporting the school adjustment process of young children with independent learning behavior.