Yazar "Kargiglioğlu, Şaban" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Equal opportunities and managing diversity in tourism management(IGI Global, 2020) Kargiglioğlu, Şaban; Bayram, Gül ErkolAll the changes are based on the ability to make the most of the human resources they possess, rather han the material elements, in order to survive in an environment of increasing creativity and competition. According to the businesspeople, physical, mental, and emotional dimensions are different from each other. Although it is difficult to manage the human resources that have these differences, the capacity and success level of the enterprise will increase when it is managed effectively. Management of differences in tourism enterprises, in addition to respecting and not discriminating between individuals and groups in accommodation, food and beverage, recreation establishments, and travel agencies, are evaluated and utilized for individual and organizational purposes. The aim of managing differences in the tourism sector is to create an appropriate working environment for all tourism staff, to increase the potential advantage of differences and to reduce their potential drawbacks. © 2020 by IGI Global. All rights reserved.Öğe Sokak Lezzetlerini Tatma Amacıyla İstanbul’u Ziyaret Eden Turistlerin İstanbul Seyahatlerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma(2019) Kargiglioğlu, Şaban; Aksoy, MustafaGastronomi turizmine katılan turist sayısının artışına paralel olarak gastronomi turizmindenkendilerine fayda sağlamak isteyen ülkeler ve şehirler buna yönelik olarak tanıtım ve pazarlamafaaliyetlerinde bulunmakta ve etkinlikler düzenlemektedirler. Gastroturist, farklı kültürlerinyemeklerini tatmak, bu yemeklerin sunum ve servislerini öğrenmek ve farklı yemek kültürlerinideneyimlemek amaçlı seyahat eden kişilere denilmektedir. Gastroturistlerin; sadece birinci sınıfrestoranlarda yemek yeme, ünlü şeflerin workshop’larına katılma, mutfak müzelerini ziyaretetme, festivallere katılmanın yanı sıra salt olarak sokak lezzetlerini merak ederek seyahate çıkmaisteğinde de artış olduğu düşünülmektedir. Sokak lezzetleri ile ilgili olarak ilk akla gelen Asyave Afrika ülkeleri olmakla birlikte, İstanbul’un sokak lezzetleri anlamında tüm Türkiye’yi temsilettiği söylenebilmektedir. Bu araştırmanın temel amacı, İstanbul’u sokak lezzetlerini tatmaamacıyla ziyaret eden turistlerin demografik özelliklerinin ve İstanbul seyahatlerindenmemnuniyetlerinin değerlendirilerek ortaya konulmasıdır. Nicel araştırma yöntemininbenimsendiği çalışmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Bu doğrultudaİstanbul’un turistik noktalarında 15 Ekim 2018 – 15 Ocak 2019 tarihleri arasında İstanbul’usokak lezzetleri tatma amaçlı ziyaret eden 430 kişiye anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler,istatistik paket programı aracılığıyla frekans ve yüzde dağılımlarına bakılmış ve analizlersonucunda; katılımcıların büyük çoğunluğunun üniversite mezunu olduğu, katılımcıların en çoktercih ettiği ulaşım aracının uçak olduğu, sokak lezzetlerini tatma amacıyla İstanbul’useçmelerinden duydukları memnuniyet durumuna bakıldığında katılımcıların büyük orandamemnun oldukları sonucuna ulaşılmıştır.