Yazar "Karademir, Tuğra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe MESLEKİ GELİŞİM BAĞLAMINDA BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME DURUMLARININ İNCELENMESİ(2019) Alakurt, Turgay; Öztürk, H. Tuğba; Karademir, Tuğra; Yilmaz, BurcuBu araştırmada Bilişim Teknolojileri (BT) öğretmenlerinin mesleki gelişimleri bağlamında ortaya koyduğu öğrenme etkinlikleri (İnternette arama yapma, alanı ile ilgili dergileri inceleme vb.) ile birlikte öğrenme davranışlarına odaklanılmıştır. Araştırma kapsamında, 67 BT öğretmeninin katıldığı iki günlük atölye etkinliği düzenlenmiştir. Atölye çalışmasında çeşitli illerde görev yapan farklı uzmanlık ve mesleki deneyime sahip BT öğretmenleri bir araya getirilerek katılımcıların gerçekleştirdikleri öğrenme etkinlikleri ve ortaya koydukları öğrenme davranışları derinlemesine incelenmiştir. Karma desenin kullanıldığı araştırmada veriler çalışmaya katılmayı kabul eden öğretmenlerden nitel ve nicel yöntemlerle toplanmıştır. Araştırmada, katılımcıların gerçekleştirdikleri öğrenme etkinliklerinin cinsiyete, mesleki kıdeme, çalıştığı okulun bulunduğu yere (il merkezi/ilçe) ve ders saat sayısına göre farklılaştığı bulunmuştur. Buna karşın BT öğretmenlerinin gerçekleştirdikleri öğrenme etkinlikleri ile çalıştıkları okul türü ve Bilişim Teknolojileri Rehber Öğretmeni (BTR) görevlendirmeleri olup olmama durumları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Öğrenme etkinliklerine katılma durumları ile ilgili en baskın ya da öncelikli çevresel engelleyicinin zaman eksikliği ve diğerlerini yeterince tanımamak, kişisel özelliğin ise öğrenme arzusu ve heves olduğu bulunmuştur. Araştırma bulguları farklı bilgi ve deneyime sahip, aynı alana ilgi duyan kişilerin atölye gibi ortamlarda bir araya gelmelerinin dört temel alanda katılımcılara yeni kazanımlar sağladığını ortaya koymaktadır. Bunlar mesleki gelişim, sürdürülebilirlik ve yayılım, psikolojik kazanımlar ve iletişim olarak sıralanabilir.Öğe Technological rythms: Use of robotic applications in music education(Ankara University, 2018) Karademir, Tuğra; Cesur, Aslınur; Büyükergene, Gamze; Kaba, Özgü Senem; Kesici, YarenIn this study, it is aimed to determine teachers’ views about the usage of robots developed with different robotic kits -like Arduino, Lego Mindstorm EV 3-NXT, and enable playing music in music education, which course objective could be taught with these robots and what kind of co-ordination should do between computer and music teacher to disseminate the use of robots in a classroom. This study was designed with the exploratory sequential mixed method and while quantitative data was collected with the questionnaire, qualitative data was collected with interviews. Ten music teacher and ten computer teacher participated in the study. While data obtained from interviews were analyzed with In vivo Coding, questionnaire data was subjected to frequency analysis. Results show that the greater part of teachers has the opinion that robots could use in music class and could adapt to some course objectives. Besides, they think that robots could make music lesson more entertaining, get students going and make students more successful. But, they also added that if robots are used in a classroom, firstly classroom infrastructures must be improved and teacher must have technical and pedagogical knowledge. In addition to these, teachers emphasized that cooperation between music and computer teachers could accelerate the process. © 2018, Ankara University. All rights reserved.