Yazar "Kara, Elif" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bilim Şenliğinin Öğrencilere Katkılarına Bütüncül Bir Bakış: Öğretmenlerin, Öğrencilerin ve Atölye Liderlerinin Görüşleri(2023) Öztürk, Nurhan; Bozkurt Altan, Esra; Üçüncüoğlu, İrem; Kara, Elif; Şerbetcioğlu, Şükran ÖzlemBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin, öğrencilerin ve atölye liderlerinin Sinop Çocuk Üniversitesi Bilim Şenliği’nin öğrencilere katkılarına yönelik görüşlerini belirlemektedir. Çalışma nitel metodoloji yöntemlerinden durum çalışması deseninde yapılandırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 34 atölye lideri, 19 öğretmen ve çalışmanın veri toplama sürecine katılım gösteren 252 öğrenci (ilkokul, ortaokul, lise ve üniversite) oluşturmaktadır. Araştırma 59 atölye ile üç gün sürmüştür. Araştırmada veri toplama araçları olarak araştırmacılar tarafından hazırlanmış görüşme formları kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonunda öğretmenlerin, öğrencilerin ve atölye liderlerinin izlenimleri neticesinde bilim şenliğinin öğrencilere olumlu duygular hissettirdiği, bilimi anlama, bilimsel bilgiyi öğrenme ve bilim iletişiminde olumlu katkılar sağladığı sonucuna varılmıştır.Öğe Fen bilimleri öğretmenlerinin mühendisliğin doğasına yönelik bilgileri ve tasarım temelli öğrenmeye yönelik mesleki gelişim ihtiyaçlarının incelenmesi(Sinop Üniversitesi, 2024) Kara, Elif; Bozkurt Altan, EsraAraştırmanın amacı fen bilimleri öğretmenlerinin mühendisliğin doğasına yönelik bilgilerinin incelenmesi ve tasarım temelli öğrenmeye yönelik mesleki gelişim ihtiyaçlarının belirlenmesi olarak belirlenmiştir. Bu kapsamda araştırmanın, fen bilimleri öğretmenleri için düzenlenecek tasarım temelli öğrenmeye yönelik mesleki gelişim programları için önemli bir bağlam oluşturacağı düşünülmektedir. Bu araştırma TÜBİTAK-ARDEB 1001 kodlu araştırma projeleri tarafından desteklenen "Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mühendislik Tasarım Temelli Uygulamalara Yönelik Yeterliliklerinin Geliştirilmesi için Hibrit Mentörlük Modeline Dayalı Mesleki Gelişim Programının Tasarlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi" (Proje No: 122K321) isimli projenin ilk basamağı olan 1. yüz yüze eğitim sürecinde ve kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'de 12 bölgede bulunan bölge merkez illerinde (Ankara, Erzurum, Eskişehir, İstanbul Asya, İstanbul Avrupa, İzmir, Kayseri, Konya, Malatya, Mersin, Samsun ve Van) ve Kahramanmaraş, Sinop, Aksaray genel ve resmi yatılı bölge ortaokulları ve Bilim ve Sanat Merkezleri'nde görev yapmakta olan 43 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum araştırması deseninde yapılandırılmıştır. Araştırmanın veri kaynağını Mühendisliğin Doğası Bilgi Formu, Mesleki Gelişim İhtiyaç Form'u ve odak grup görüşmeler oluşturmaktadır. Veri toplama araçları aracılığıyla toplanan veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, fen bilimleri öğretmenlerin mühendisliğin doğasının farklı boyutlarına yönelik yetersiz bilgilerinin olduğu saptanmıştır. Ayrıca fen bilimleri öğretmenlerinin sınıflarında tasarım temelli öğrenmeye yönelik uygulamalarında ekonomik koşullar, öğretim programının yapısı ve mesleki yetkinlik eksikliği sebebiyle zorluk yaşadıkları, tasarım temelli öğrenmeye yönelik uygulama ve planlama sürecinin ve içeriğini öğrenmeye ihtiyaç duydukları tespit edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, fen bilimleri öğretmenlerinin mühendisliğin doğasına yönelik bilgilerinin geliştirilmesi amacıyla tasarım temelli öğrenmeye yönelik öğretmenlerin ihtiyaçları çerçevesinde mesleki gelişim programları düzenlenmesi önerilmektedir.