Yazar "Kalkan, Zeynep" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Özel eğitim okullarında görevli beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin derslerine yönelik görüşleri(Sinop Üniversitesi, 2023) Kalkan, Zeynep; İmamoğlu, MehmetBu araştırmanın amacı özel eğitim okullarında görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin spor ve fiziki etkinlikler dersine yönelik eğitim öğretim sürecine ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Nitel araştırma yöntemi tercih edilerek olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile veriler elde edilmiştir. Araştırmaya 2021-2022 eğitim öğretim yılında Erzurum ili Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Özel Eğitim Okullarında görev yapan yedi beden eğitimi ve spor öğretmeni katılmıştır. Öğretmenlerin; altısı erkek biri ise kadındır, dört tanesi ortaokul, üç tanesi ise lise düzeyindeki okullarda çalışmaktadır, yaş aralıkları 35-50 yıl, görev süresi aralıkları 6-25 yıl, özel eğitimdeki hizmet aralığı 1-30 yıl şeklindedir. Özel eğitim gerektiren bireyler için spor ve fiziki etkinlikler dersi önemlidir ve gelişimlerine katkı sağlamaktadır. Haftalık spor ve fiziki etkinlikler ders saati süreleri yeterli değildir. Öğretmenler çeşitli öğretim yöntem ve teknikleriyle öğrencilerin derste aktif olmalarını sağlamaya çalışmaktadır. Öğretim programının uygulanması ve hedef davranışların kazandırılması zordur. Öğretmenler öğrencilerden bağımsız yaşam becerilerini gerçekleştirebilmelerini beklemektedir. Sosyal yaşama uyum sağlamalarında spor ve fiziki etkinlikler dersi pozitif etkilidir. Okullarda malzemeler yeterlidir fakat spor salonu açısından okullar yetersizdir. Öğretmenler çeşitli branşlara yönlendirmeler yapmaktadır. Öğrenciler spor ve fiziki etkinlikler dersini çok sevmektedir ve ilgileri oldukça fazladır. Öğrencilerin gelişimlerini desteklemek ve başarılı olduklarını görmek öğretmenleri mutlu etmektedir. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin lisans eğitimleri özel eğitim açısından yetersizdir. Öğretmenler öğrencilerin tanıları hakkında yeterli bilgiye sahiptir. Öğretmenler bilgi düzeylerini arttırmak ve öğrencilere daha faydalı olabilmek adına araştırmalar yapmaktadırlar ve gelişimlerine katkı sağlamaktadırlar. Özel eğitim okullarında görev yapacak öğretmen adaylarının yetersizlik türleri gibi birçok konuda bilgi sahibi olmaları gerekmektedir.