Yazar "Kablan, Mehmet Oktay" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An Investigation of Secondary School Students' Motivation and Addiction towards Digital Gaming by Age, Gender and Number of Siblings(Seyit Ahmet KIRAY, 2024) Kablan, Mehmet Oktay; Imamoglu, MehmetThe aim of this study was to examine the effects of gender, the number of siblings, and grade level on digital game playing motivation and addiction levels in secondary school students and to reveal the relationship between digital game motivation and addiction. A total of 394 students, 168 boys and 226 girls, participated in the study voluntarily. Personal Information Form, Digital Game Playing Motivation Scale, and Digital Play Addiction Scale for Children were used as data collection tools. Digital game playing situation (yes/no) was associated with gender and number of siblings (p< .05) but not with grade level (p> .05). The motivation and addiction levels for playing digital games are related to gender and grade level (p< .05) but not to the number of siblings (p> .05). There is a positive relationship between motivation and addiction to playing digital games (p< .05). In light of these findings, more effort should be made to prevent digital addiction in males according to gender and in 8th graders according to grade level.Öğe Ortaokul öğrencilerinde dijital oyun oynama motivasyonu ve bağımlılığı(Sinop Üniversitesi, 2024) Kablan, Mehmet Oktay; İmamoğlu, MehmetBu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinde cinsiyet, kardeş sayısı ve sınıf düzeyinin dijital oyun oynama motivasyonu ve bağımlılık düzeyleri üzerindeki etkilerini incelemek ve dijital oyun motivasyonu ile bağımlılık arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışmaya 168 erkek ve 226 kız olmak üzere toplam 394 ortaokul öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Dijital Oyun Oynama Motivasyonu Ölçeği ve Çocuklar İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği kullanılmıştır. Nitel değişkenler arasındaki ilişki ki-kare bağımsızlık testi ile incelenmiştir. Sıra ortalamaları karşılaştırılan iki grup arası değerlendirmelerde Mann Whitney U testi, ikiden fazla grup arası değerlendirmelerde ise Kruskall Wallis testi kullanılmıştır. Ölçek ve alt boyutlarının birbirleri ile ilişkisi incelenirken Spearman Korelasyon Testi kullanılmıştır. Dijital oyun oynama durumu (evet/hayır) cinsiyetten (erkekler lehine) ve kardeş sayısından (≤ 1 kardeşi olanlar lehine) önemli ölçüde etkilenmekte (p<0,5), ancak ortaokuldaki sınıf seviyesinden etkilenmemektedir (p>0,05). Dijital oyunlara yönelik motivasyon ve bağımlılık cinsiyetten (erkekler lehine) ve sınıf düzeyinden (8. sınıf öğrencileri lehine) önemli ölçüde etkilenmekte (p<0,05), ancak kardeş sayısından etkilenmemektedir (p>0,05). Dijital oyunlara yönelik motivasyon ve bağımlılık düzeyleri arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki vardır (p<0,05). Bu bulgular ışığında, cinsiyete göre erkeklerde ve sınıf düzeyine göre 8. sınıf öğrencilerinde dijital bağımlılığı önlemek için daha fazla çaba gösterilmelidir. ANAHTAR KELİMELER: Bağımlılık Davranışı; Dijital Teknoloji; Motivasyon Ocak 2024, 66