Yazar "Guven, Didem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Examining the Relationships between the Burnout Levels and Creative Thinking Levels of Special Education Teachers(Muhammed ZINCIRLI, 2022) Gazelci, Rabia Sultan; Guven, Didem; Ogelman, Hülya GülayIn this study, the relationships between the burnout and creative thinking levels of special education teachers (SET) were examined. In line with this purpose, 214 special education teachers were reached. Maslach Burnout Inventory-Educator’s Survey and Marmara Creative Thinking Tendency Scale were used in the study. As a result of the screening conducted based on the purpose, it was revealed that the creative thinking tendencies of SETs decrease as their burnout levels increase; their creative thinking, self-discipline, novelty-seeking, courage, curiosity, and flexibility levels decrease as their emotional exhaustion levels increase; and their creative thinking, self-discipline, novelty-seeking, courage, curiosity, doubt, and flexibility levels increase as their personal accomplishment levels increase. In conclusion, improving the salaries, providing trainings on scientific-based practices, and organizing in-service trainings were suggested in the study in order to reduce the burnout of SETs and increase their creative thinking tendencies.Öğe ÖZEL GEREKSİNİMLİ VE NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN KARDEŞE SAHİP 5-6 YAŞ ÇOCUKLARININ PSİKOLOJİK DAYANIKLILIKLARININ EBEVEYN GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK KARŞILAŞTIRILMASI(2022) Bahat, Şeyma; Ogelman, Hülya Gülay; Guven, DidemPsikolojik dayanıklılık, stresli ve zorlu durumlardan sonra yeniden toparlanabilme, eskiye dönebilme becerisi olarak ifade edilebilir. Okul öncesi dönem çocuklarının psikolojik dayanıklılıklarını etkileyen çok sayıda değişken bulunmaktadır. Bu çalışmada, ebeveyn görüşlerine dayalı olarak özel gereksinimli ve normal gelişim özelliği gösteren kardeşe sahip olmanın okul öncesi dönem çocuklarının psikolojik dayanıklılıkları üzerinde etkisinin olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Türkiye genelindeki özel gereksinimli kardeşi olan ve olmayan 5-6 yaş grubundan 130 çocuktan oluşmaktadır. Çalışma grubundaki çocukların tamamı normal gelişim özelliği göstermektedir. Bulgulara göre özel gereksinimli kardeşi olup olmamanın, okul öncesi dönem çocuklarının psikolojik dayanıklılıkları üzerinde anlamlı düzeyde bir etkisi bulunmamaktadır. Bu sonuç, anne- babaların eğitim düzeyinin yüksek olması, ailedeki çocuk sayısının az olması ve araştırmaya katılan çocukların çoğunluğunun okul öncesi eğitimi almasıyla ilişkilendirilmiştir. Araştırma sonuçları, kardeş ve psikolojik dayanıklılık araştırmaları açısından önem taşımaktadır. Okul öncesi dönemde psikolojik dayanıklılık ve kardeş ilişkilerine yönelik araştırmaların arttırılmasına ihtiyaç bulunmaktadır.Öğe ÖZEL GEREKSINIMLI VE NORMAL GELISIM GÖSTEREN KARDESE SAHIP 5-6 YAS ÇOCUKLARININ PSIKOLOJIK DAYANIKLILIKLARININ EBEVEYN GÖRÜSLERINE DAYALI OLARAK KARSILASTIRILMASI(Erzurum Kültür Egitim Vakfi, 2022) Bahat, Seyma; Ogelman, Hülya Gülay; Guven, DidemPsikolojik dayaniklilik, stresli ve zorlu durumlardan sonra yeniden toparlanabilme, eskiye dönebilme becerisi olarak ifade edilebilir. Okul öncesi dönem çocuklarinin psikolojik dayanikliliklarini etkileyen çok sayida degisken bulunmaktadir. Bu çalismada, ebeveyn görüslerine dayali olarak özel gereksinimli ve normal gelisim özelligi gösteren kardese sahip olmanin okul öncesi dönem çocuklarinin psikolojik dayanikliliklari üzerinde etkisinin olup olmadigi arastirilmistir. Arastirmanin çalisma grubu, Türkiye genelindeki özel gereksinimli kardesi olan ve olmayan 5-6 yas grubundan 130 çocuktan olusmaktadir. Çalisma grubundaki çocuklarin tamami normal gelisim özelligi göstermektedir. Bulgulara göre özel gereksinimli kardesi olup olmamanin, okul öncesi dönem çocuklarinin psikolojik dayanikliliklari üzerinde anlamli düzeyde bir etkisi bulunmamaktadir. Bu sonuç, anne-babalarin egitim düzeyinin yüksek olmasi, ailedeki çocuk sayisinin az olmasi ve arastirmaya katilan çocuklarin çogunlugunun okul öncesi egitimi almasiyla iliskilendirilmistir. Arastirma sonuçlari, kardes ve psikolojik dayaniklilik arastirmalari açisindan önem tasimaktadir. Okul öncesi dönemde psikolojik dayaniklilik ve kardes iliskilerine yönelik arastirmalarin arttirilmasina ihtiyaç bulunmaktadir.