Yazar "Gök, Murat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Güzel Sanatlar Lisesi Çello Dersi Ögretim Programinda Yer Alan Türk Müzigi Kazanimlarinin Ögrenci ve Ögretmen Görüsleri Dogrultusunda Degerlendirilmesi(Van Yüzüncü Yil Üniversitesi, 2019) Ugras, Funda; Gök, MuratArastirma, Güzel Sanatlar Lisesi çello dersi ögretim programina dayali kullanilan kitaplarin Türk müzigi kazanimlari açisindan degerlendirilmesi amaci ile yapilmistir. Bu amaç dogrultusunda, Millî Egitim Bakanligi (MEB) Talim ve Terbiye Kurulu Baskanligi’nin kabul ettigi Güzel Sanatlar Liseleri (GSL) çello ögretim kitaplari incelenmis; GSL çello ögretmenleri ile 11’inci ve 12’nci sinif çello ögrencilerinin görüsleri alinmistir. Arastirma betimsel nitelikte olup veriler arastirmaci tarafindan gelistirilen yari yapilandirilmis görüsme formu ile elde edilmistir. Gelistirilen görüsme formu geçerlilik ve güvenilirlik açisindan degerlendirilmek üzere pilot olarak belirlenen iki farkli Güzel Sanatlar Lisesinde ögretmen ve ögrencilere uygulanmis, elde edilen sonuçlar dogrultusunda görüsme formuna son sekli verilmistir. Arastirma bulgulari dogrultusunda, GSL’de kullanilan çello ögretim kitaplarinda yer alan Türk müzigi makam dizilerinin islenis sirasinin uygun oldugu, ögrencilerin en çok komali sesleri icra etmekte ve eserleri göçürme/transpoze yaparak çalmakta zorlandiklari, Türk müzigine iliskin etüt ve eser sayisinin artirilmasi gerektigi sonuçlarina ulasilmistir. GSL çello ögretim kitaplarinin güncellenmesi sirasinda, çello ögretmen ve ögrencilerinin görüslerinin dikkate alinmasi önerilmistir.Öğe Güzel Sanatlar Lisesi Çello Dersi Öğretim Programında Yer Alan Türk Müziği Kazanımlarının Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi*(2019) Bilir, Funda Uğraş; Gök, MuratAraştırma, Güzel Sanatlar Lisesi çello dersi öğretim programına dayalı kullanılan kitapların Türk müziği kazanımları açısından değerlendirilmesi amacı ile yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın kabul ettiği Güzel Sanatlar Liseleri (GSL) çello öğretim kitapları incelenmiş; GSL çello öğretmenleri ile 11’inci ve 12’nci sınıf çello öğrencilerinin görüşleri alınmıştır. Araştırma betimsel nitelikte olup veriler araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Geliştirilen görüşme formu geçerlilik ve güvenilirlik açısından değerlendirilmek üzere pilot olarak belirlenen iki farklı Güzel Sanatlar Lisesinde öğretmen ve öğrencilere uygulanmış, elde edilen sonuçlar doğrultusunda görüşme formuna son şekli verilmiştir. Araştırma bulguları doğrultusunda, GSL’de kullanılan çello öğretim kitaplarında yer alan Türk müziği makam dizilerinin işleniş sırasının uygun olduğu, öğrencilerin en çok komalı sesleri icra etmekte ve eserleri göçürme/transpoze yaparak çalmakta zorlandıkları, Türk müziğine ilişkin etüt ve eser sayısının artırılması gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır. GSL çello öğretim kitaplarının güncellenmesi sırasında, çello öğretmen ve öğrencilerinin görüşlerinin dikkate alınması önerilmiştir.