Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Filiz, Ozan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Başarı Duyguları Ölçeği Kısa Versiyonlarının Türk Kültürüne Uyarlanması
    (2024) Filiz, Ozan; Coşkun, Tugra Karademir
    Güncel çalışmalar, duyguların öğrenme süreçleriyle güçlü bağlantısını ortaya koymaktadır. Buna karşı duyguların kapsamlı şekilde incelenmesine yönelik veri toplama araçlarında bir ihtiyaç bulunmaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, Bieleke vd. (2021) tarafından geliştirilen başarı duyguları ölçeklerinden Öğrenmeye ve Sınıfa Yönelik Duygular Ölçeklerinin kısa versiyonlarına yönelik geçerlik ve güvenirlik analizlerinin yapılması ve Türk kültürüne uyarlanmasıdır. 725 üniversite öğrencisiyle toplanan verilerin geçerlik çalışmaları doğrulayıcı faktör analizi, güvenirlik çalışmaları Cronbach alfa katsayısı ve Kompozit güvenirliği ile gerçekleştirilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda Türk kültürüne uyarlanan ölçeklerin sekiz duygu durumunu (keyif, umut, gurur, öfke, kaygı, utanma, umutsuzluk, sıkılma) ve her bir duygu durumu için dörder toplamda 32 madde içeren orijinal yapısının korunduğu ve kabul edilebilir uyum indislerine sahip olduğu belirlenmiştir. Cronbach alfa katsayılarının Öğrenmeye Yönelik Duygular Ölçeği için 0.804, Sınıfa Yönelik Duygular Ölçeği için 0.782 olduğu, faktörlere ilişkin güvenirlik için CR değeri incelendiğinde, Öğrenmeye Yönelik Duygular Ölçeği için 0.712 ile 0.870, Sınıfa Yönelik Duygular Ölçeği için 0.910 ile 0.962 aralığında değiştiği görülmüştür. Gerçekleştirilen analiz sonuçları, her iki ölçeğin Türkçe formunun geçerli ve güvenilir olduğunu göstermektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Dijital Okuryazarlık ve Yenilikçilik Bağlamında Öğretmenlerin Web 2.0 Hızlı İçerik Geliştirme Öz yeterlik İnançları
    (2022) Kurt, Adile Aşkım; Telli, Esra; Bardakcı, Salih; Sarsar, Fırat; Göksün, Derya Orhan; Filiz, Ozan
    Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin Web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz yeterlik inançlarını, dijital okuryazarlık durumlarını ve yenilikçilik düzeylerini belirlemek ve bu değişkenler arasındaki nedensel ilişkiyi incelemektir. Tarama modeline uygun olarak desenlenen bu çalışmada tekil ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Basit rassal örnekleme yaklaşımından yararlanılan çalışmada 1019 öğretmen örneklemi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak Web 2.0 Hızlı İçerik Geliştirmeye Yönelik Öz yeterlik Algısı Ölçeği, Dijital Okuryazarlık Ölçeği ve Bireysel Yenilikçilik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada katılımcı öğretmenlerin Web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz yeterlik inançlarının orta düzeyde, dijital okuryazarlık düzeylerinin oldukça yüksek ve yenilikçi öğretmenler oldukları görülmüştür. Araştırmada öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzey ve becerileri ile Web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz yeterlik inançları arasında pozitif, yenilikçilik düzeyleri ile Web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz yeterlik inançları arasında negatif ilişki belirlenmiştir. Bir başka deyişle öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzey ve becerilerinin artması ile Web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz yeterlik inançlarının arttığı, yenilikçilik eğilimlerindeki artışın ise Web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz yeterlik inançları üzerinde ters bir ilişki yarattığı bulunmuş ve beklenen etkiyi gösteremediği görülmüştür.
  • [ X ]
    Öğe
    Early Childhood Pre-service Teachers' Awareness on Digital Game Addiction
    (Turkish Green Crescent Soc, 2019) Coskun, Tugra Karademir; Filiz, Ozan
    This study examines the factors that lead to digital game addiction in children based on the perspectives of early childhood pre-service teachers and has defined the relationships among the factors. For this purpose, basic interpretive research has been used as the research design. The study's participants consist of 55 early childhood pre-service teachers studying in the 2nd grade of Early Childhood Education Department in a public university during the 2017-2018 school year. The data have been collected using a semi-structured interview form developed by the researchers. Content analysis has been used to analyze the data. The findings reveal that family, children, environment, and games are the main themes that cause digital game addiction. Being an improper role model, improper technology use, wrong roles assigned to technology, work intensity, lack of knowledge, lack of control, apathy, and doing everything the child wants are the sub-themes for family. The sub-themes for children are finding an imaginary world, age characteristics, enjoyment, struggling to belong, lack of socialization, and lack of self-confidence. Bad urbanization, insecurity in the streets, and the digitalized world are sub-themes for environment, while the theme of games has two sub-themes: a game's attractiveness and physiological effect.
  • [ X ]
    Öğe
    Eğitim Çantası: Web 2.0 Araçlarını Kategori Bazlı Sunan Sosyal Bir Web Sitesinin Geliştirilmesi
    (2018) Göksün, Derya Orhan; Filiz, Ozan; Kurt, Adile Aşkim
    Bilgi çağı olarak adlandırılan içinde bulunduğumuz dönemde toplum yapısı değişmiş ve değişen bu yapıyla birlikte bireylerin sahip olmaları gereken nitelikler de değişmeye baş lamıştır. Değişen teknolojilerin getirdiklerinin başında ise Web 2.0 araçları gelmektedir. Teknolojinin akıllı telefonlar, tablet bilgisayarlar, etkileşimli tahtalar aracılığıyla kullanılması Web 2.0 araçlarının önemini arttırmaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, 21. yy öğrenen özellikleri ve hızlı gelişen teknolojiler çerçevesinde, değişen öğrenme ortamlarına öğretmen adaylarının uyum sağlamalarını kolayla ştırmak için Web 2.0 araçlarını kategori bazlı sunan sosyal bir web sitesinin hazırlanması ve tüm paydaşlar (araştırmacılar, yazılımcılar ve içerik geliştirici öğretmen adayları) ile birlikte sitenin kullanılabilirliğinin değerlendirilmesidir. Bu amaçla tasarım tabanlı araştırma süreci yürütülmüştür. Araştırma süresi içerisinde tanıtımı gerçekleştirilebilen Web 2.0 araçlarını toplayarak kategori bazlı sunan, Web 2.0 araçlarının bir bütün olarak tanıtımının ve nasıl kullanıldığının anlatıldığı ilk Türkçe web sayfası olan, eğitimle ilgilenen tüm paydaşların deneyimlerini aktarabileceği ve farklı eğitimciler ile işbirliğine dayalı çalışabileceği sosyal bir web sayfası geliştirilmiştir. Web sayfasının kullanılabilirliği tüm paydaşların görüşleri ve “Web Sitesi Kullanılabilirlik Ölçeği” ile test edilmiştir. Analiz sonucunda orta düzeyin üzerinde bir kullanılabilirlik puanına sahip olduğu ortaya çıkarılan ve çe şitli yollarla tanıtımının sağlanması ile olumlu geri bildirimler alan web sayfası http://egitimcantasi.com/ adresinde yayındadır. Sayfa aktif olarak kullanılmaya devam etmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    HyFlex teaching experience and reflections in K-12
    (Bastas Publications Doo, 2024) Filiz, Ozan; Kaya, Mehmet Haldun; Adiguzel, Tufan
    This study uses a case study methodology to comprehensively examine HyFlex teaching in the context of K-12 education in a private Turkish school. 60 teachers in 15 disciplines, who had received professional development training in 'HyFlex lesson plan development,' participated. Data were collected through lesson plans, pre-and post-implementation reflection reports, and qualitative analysis employed inductive and deductive coding. The findings reveal that well -trained educators with expertise in active learning, formative assessment, cognitive presence, flipped learning, and self-regulated learning effectively implement HyFlex instruction. HyFlex lessons enhance students' higher-order thinking skills, foster interaction, and build a sense of belonging. However, accommodating asynchronous learners requires careful design. The study acknowledges limitations and suggests future research exploring HyFlex sustainability and comparative analyses with other teaching modes.
  • [ X ]
    Öğe
    ROBOTİK UYGULAMALARIN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK VE YARATICILIK BECERİLERİNE ETKİSİ
    (2023) Filiz, Ozan; Coşkun, Tugra Karademir
    Günümüzde başarılı bir eğitim ve iş hayatı için 21. yüzyıl becerileri arasında sayılan girişimcilik ve yaratıcılık gibi üst düzey becerilere sahip olmak önemlidir. Bu becerilerin geliştirilmesinde ise geleneksel uygulama ortamlarından daha farklı uygulamara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu doğrultuda araştırmanın amacı, üniversite öğrencileriyle gerçekleştirilen eğitsel robotik uygulamaların öğrencilerin yaratıcılık ve girişimcilik becerilerine etkisini incelemektir. Tek gruplu ön-test son-test deneysel desenle tasarlanan araştırmaya dokuz farklı bölümde okuyan 54 üniversite öğrencisi katılmıştır. Veriler, Gülel (2006) tarafından Türkçeye uyarlanan “Ne Kadar Yaratıcısınız Ölçeği”, Yılmaz ve Sünbül (2009) tarafından geliştirilen “Girimcilik Ölçeği” ve araştırmacılar tarafından geliştirilen başarı testi ile toplanmıştır. Verilerin analizinde kümeleme analizi ve t-testinden yararlanılmıştır. Bulgular, öğrencilerin eğitsel robotik uygulamalar sonucunda girimcilik becerilerinin arttığını göstermektedir. Yaratıcılık becerilerinde ise anlamlı bir artış yaşanmamıştır. Girişimcilik ve yaratıcılık becerilerinin başarılı ve başarısız öğrenci gruplarına göre farklılığı analiz edildiğinde ise başarılı gruptaki öğrencilerin girişimcilik ve yaratıcılık puanlarının anlamlı şekilde yüksek olduğu belirlenmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    The effect of preservice teachers’ experiences in a flipped course on digital competencies related to educational technology and innovativeness
    (Gürhan DURAK, 2022) Filiz, Ozan; Kurt, Adile Askim
    Developing the digital competencies and innovativeness of preservice teachers enables them to utilize technology more effectively and efficiently in their future professional life. However, poor technology training can lead preservice teachers to potentially misuse technology in the classroom. Moreover, little is known about how to design effective technology training courses in order to develop the digital competencies and innovativeness of preservice teachers. Therefore, this study examined a course designed with the flipped learning approach and its impact on preservice teachers’ digital competencies and innovativeness. 58 students participated in the current study. Using a mixed-methods sequential explanatory design, changes in digital competencies and innovativeness were analyzed before and after the flipped course. Findings revealed statistically significant gains in preservice teachers’ digital competencies and innovativeness, and qualitative findings revealed the reasons for these gains. The most common themes were using Web 2.0 tools for teaching, acceptance of flipped learning, doing research, and gaining different perspectives. Based on these findings, it is argued that the use of flipped learning approach removed the time barrier in classes and enabled teachers to gain experience on effective technology usage through actual physical application. The study’s results provided recommendations for further research on the connection between flipped learning and the development of preservice teachers’ digital competencies and innovativeness.
  • [ X ]
    Öğe
    The impact of twenty-first century skills on university students' robotic achievements
    (Springer, 2023) Coskun, Tugra Karademir; Filiz, Ozan
    New approaches are frequently used to provide students with twenty-first century skills. In this direction, robots are quickly integrated in today's educational environments. However, studies in which robots are integrated into the curriculum as a pedagogical tool and examine its effect on twenty-first century skills are limited. This research examines the impact of robotics training on cooperation and flexibility, autonomous, cognitive and innovation skills which are found in the skills set of the twenty-first century. 54 university students selected by criterion sampling were recruited for these 14 weeks long explanatory sequential mixed-method study. The data were collected using the Scale of the Use of 21(st) Century Learner Skills, Robotics Applications Achievement Test and semi-structured interview form developed by the researchers. A paired sample t-test revealed that cooperation and flexibility, autonomous, cognitive and innovation skills were significantly improved. Moreover, linear regression analysis showed that all skills other than innovation were significant predictors of students' robotic achievement. The results reported in this study shed new light on robotic education.

| Sinop Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sinop, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim