Yazar "Fer, Seval" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Okuryazarlık Yeterliklerinin Geliştirilmesinde Sosyal Yapılandırmacı Öğretim Tasarımı Uygulamasının Etkisi(Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Dergisi, 2006) Turgut, Halil; Fer, SevalBu ara?tırmada, sosyal yapılandırmacı öğretim tasarımı uygulamasının, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel okuryazarlık yeterliklerinden bilimin doğası ve bilim-teknoloji-toplum ili?kisi anlayı?larının geli?iminde geleneksel öğretim tasarımı uygulamasından daha etkili olup olmadığı sorgulanmı?tır. Fen bilgisi öğretmen adayları ile Fen-Teknoloji-Toplum Dersi bünyesinde bir öğretim dönemi boyunca yürütülen ara?tırmada “öntest-sontest kontrol gruplu deneme modeli” esas alınmı?tır. Öğretmen adaylarının bilimin doğasına ve bilim-teknoloji-toplum ili?kisi anlayı?larının belirlenebilmesi için “Temel Bilimsel Okuryazarlık Testi (Test of Basic Scientific Literacy) kullanılmı? ve elde edilen veriler nicel olarak analiz edilmi?tir. Ara?tırmanın deney grubunda yer alan öğrenciler, sosyal yapılandırmacı öğretim tasarımında planlanan etkinliklere katılmı?lar, kontrol grubunda yer alan öğrenciler ise geleneksel öğretim tasarımı uygulaması bağlamında öğretmen merkezli, didaktik sunuma dayalı bir süreç izlemi?lerdir. Ula?ılan sonuçlar, sosyal yapılandırmacı öğretim tasarımı uygulamasının, fen bilgisi öğretmen adaylarının hem bilimin doğası hem de bilim-teknoloji-toplum ili?kisi anlayı?larının geli?iminde, geleneksel öğretim tasarımı uygulamasından daha etkili olduğunu göstermi?tir