Yazar "Eren, Zeynep" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV HAZIRLIK SÜRECİNDEKİ DESTEK AĞLARININ SOSYAL AĞ ANALİZİ(2019) Toytok, Esef Hakan; Eren, Zeynep; Gezen, Mahmut OnurBu çalışmanın temel amacı Liseye Geçiş Sınavı’na hazırlanan 8.sınıf öğrencilerinin sınava hazırlık sürecinde birbirlerinden aldığı formelve informel destek ilişkilerini ortaya koymaktır. Nitel ve sosyal ağanalizi yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma yaklaşımı ileyürütülen araştırmaya Batman ili merkezinden 10 öğretmen ve 58öğrenci destek vermiştir. Araştırmanın verileri 2017-2018 eğitimöğretim yılında yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır.Araştırmada toplanan verilerin analizinde, nitel verilerde betimsel veiçerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sosyal ağ analizi verilerininanalizinde UCINET 6.0 yazılımı ile yoğunluk, ağ merkezileşme ölçümlerive yapısal boşluk analizleri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilenbulgulara göre, sınava girmek zorunlu olmamasına rağmen tümöğrenciler sınava girmeyi istemektedir. Araştırmaya katılanöğretmenlere göre, sınav sistemindeki değişiklik öğrencilerin kaygıdüzeyini azaltabilir. Araştırmanın sosyal ağ analizi bulgularına göresınava hazırlanan öğrenciler, akran gruplarından destek almaktadır.Araştırmanın sosyal ağ analizi bulgularına göre, ağ içinde kurulabilecekmaksimum kurulabilecek ağ ilişkilerinin % 45’i kurulmuştur.Araştırmada, hem görsel hem de ağ analizine özgü ölçümlerinkullanıldığı sosyal ağ analizi yöntemiyle sınava hazırlanan sekizinci sınıföğrencilerinin sınav sürecinde karşılıklı destek ağları çalışma, eğlenmeağları ile karşılaştırılarak ortaya konmuş ve analiz edilmiştir. Akrandestek ağındaki yoğunluk analizine göre, kapasitenin neredeyse yarısı,eğlenme ağındaki kapasitenin üçte biri ve çalışma ağındaki kapasiteninbeşte birinin kullanıldığı belirlenmiştir.Öğe BAĞLANTICILIK TEORİSİ VE ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME AĞLARININ SOSYAL AĞ ANALİZİ(2018) Eren, ZeynepBu araştırmanın temel amacı, öğretmen adaylarının yeniöğrenmelerde en çok hangi kaynaklardan yararlandıklarını belirlemek vesınıf içi etkileşimlerde öğrenme ağlarının örüntüsünü ortaya çıkarmaktır.Sosyal ağ analizi ve nitel araştırma yaklaşımlarının birlikte kullanıldığıkarma araştırma yaklaşımıyla yürütülen araştırma, 2015-2016 öğretimyılında Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğretmen yetiştirmeprogramı içinde yer alan 56 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir.Araştırmanınörneklemiamaçlıörneklemeilebelirlenmiştir.Araştırmanın örneklemini belirtilen dönemde sınıf yönetimi dersinedevam eden öğretmen adayları oluşturmuştur. Araştırmanın verileriaraştırmacı tarafından oluşturulan veri formu ile yarı-yapılandırılmışgörüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırmanın analizlerinde nitelverilerde betimsel analiz; sosyal ağ verilerinde UCINET 6.0 yazılımı ile ağyapısı, yoğunluk, kümeleme, karşılılıklılık, geçişlilik, klik analizler vebağlantıların gücünün analizinde derece,yakınlık, arasındalık veözvektör merkeziliği gibi sosyal ağ analizine özgü merkezilikölçümlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre öğretmenadayları öğrenmelerinde en çok dijital kaynaklardan yararlanmaktadır.Öğretim elemanlarından sorma ikinci; akranlarından öğrenmelerüçüncü, yazılı kaynaklardan öğrenmeler dördüncü sırada yer almıştır.Öğretmen adayları dijital kaynaklar içinde en çok kolay erişilebilir hazırkaynaklardan yararlanmaktadır. Makale, tezler gibi bilimsel niteliklidijital kaynaklardan yararlanma çok düşük bulunmuştur. Araştırmanınsosyal ağ analizi bulguları da bu bulguları desteklemiştir. Nitel kısımdaakranlar en düşük düzeyde öğrenme kaynağı olarak tanımlanmıştır.Sosyal ağ analizi bulgularına göre sınıf içi öğrenme etkileşimlerininoluşturduğu öğrenme ağının yoğunluğu düşük bulunmuştur. Ağ içindeöne çıkan aktörler, klikler, ağ içinde parçalanmalar söz konusudur. Ağyapısı gevşek yapılanmıştır ve dış bağlantılarla desteklenmektedir. Sosyal ağ analizi verileri, öğretmenin sınıfta öğrenme süreçlerini yapılandırırkendaha verilere dayalı kararlar almasını ve doğru aktörler için doğrumüdahalelerde bulunmasını sağlayacaktır. Araştırma bulguları,bağlantıcılık ve ağ yaklaşımlarının öğrenme ve öğrenme odaklı sınıf içietkileşimleri derinlemesine ortaya koyma potansiyelinin yüksekolduğunu göstermektedir. Öğrenme ağlarını derinlemesine inceleyendaha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır. Yeni araştırmalar karşılaştırmalıdeğerlendirmeler yapma fırsatı sağlayacaktır.Öğe Bilim Sanat Merkezi Yöneticilerinin Bağlamsal Performansının Sosyal Ağ Analizi Yaklaşımı ile Değerlendirilmesi(2020) Eren, ZeynepBu araştırmada Bilim Sanat Merkezleri’nin (BİLSEM) üst yöneticilerinin bağlamsalperformansı, profesyonel destek ağı örüntüleri aracılığıyla açığa çıkarılarak analizedilmiştir. Nitel ve sosyal ağ analizi yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma araştırmayöntemi ile yürütülen araştırmaya Türkiye genelindeki çeşitli il ve bölgelerde görevli 30BİLSEM üst düzey yöneticisi destek vermiştir. Araştırmanın verileri 2018 yılında, yarıyapılandırılmış görüşme formu ile çevrimiçi olarak toplanmıştır. Araştırmadayöneticilerin birbirlerinin işlerini kolaylaştırma ve kendilerini geliştirmek için hangi diğermeslektaşlarından hangi konularda destek aldıkları ve profesyonel destek ilişkileriningeliştirilmesine yönelik önerileri sorulmuş ve profesyonel destek ağı örüntüleri ortayaçıkarılarak sosyal ağ analizine özgü olarak geliştirilen UCINET 6.0 yazılımı ile analizedilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, yöneticilerden 30 katılımcının profesyoneldestek ağı örüntüsü 68 aktörden ve 113 bağlantıdan oluşmuştur. Farklı coğrafi bölgelerdeve birbirinden uzak olmalarına rağmen aralarında profesyonel destek ilişkisi oluştuğu,eğitim değişkenine göre kıdem değişkeninin katılımcılar için profesyonel destek almaaçısından daha değerli bulunduğu, üst yöneticilerin maksimum gerçekleştirilecekbağlantının %25’ini gerçekleştirdiği bulunmuştur.Öğe Formal and Informal Organization Structure' Social Network Analysis: An Example of Advice and Trust Networks(Hacettepe Univ, 2019) Eren, ZeynepThe main purpose of this study is to put forward the advice asking networks in an educational organization, compare the formal structure and the informal structure, identify the position of appointed leaders in the network within the social network, the divisions within the network and the informal leaders. This study which is of survey model has been conducted at a higher-education organization in Turkey during the 2014-2015 academic year through the social network analysis approach. In the study, the main data of the analysis has been collected from the web site of the organization and through the semi-structured interview method. Data collected from 41 participants has been analyzed with UCINET 6.0 and presented visually in the graphics. According to the findings of the study, in the formal structure 41 actors and 102 connections, and in the informal structure 46 actors and 424 connections have been identified. The findings revealed that only 4 of the appointed administrators are informal leaders as well within the network. A total of 45 cliques have been identified within the network, the smallest one consisting of 3.Öğe Formal and informal organization structure’ social network analysis: An example of advice and trust networks(Hacettepe University, 2019) Eren, ZeynepThe main purpose of this study is to put forward the advice asking networks in an educational organization, compare the formal structure and the informal structure, identify the position of appointed leaders in the network within the social network, the divisions within the network and the informal leaders. This study which is of survey model has been conducted at a higher-education organization in Turkey during the 2014-2015 academic year through the social network analysis approach. In the study, the main data of the analysis has been collected from the web site of the organization and through the semi-structured interview method. Data collected from 41 participants has been analyzed with UCINET 6.0 and presented visually in the graphics. According to the findings of the study, in the formal structure 41 actors and 102 connections, and in the informal structure 46 actors and 424 connections have been identified. The findings revealed that only 4 of the appointed administrators are informal leaders as well within the network. A total of 45 cliques have been identified within the network, the smallest one consisting of 3. © 2019, Hacettepe University. All rights reserved.Öğe Ögrenci ve Ögretim Elemanlari Görüslerine Göre Mesleki Teknik Egitimin Sorunlari ve Çözüm Önerileri: Sinop Üniversitesi Örnegi(Egitimde Mükemmellik Dernegi, 2021) Eren, ZeynepMesleki teknik egitimin sorunlari ve çözüm önerilerinin ögrenci ve ögretim elemani görüslerine göre degerlendirilmesi ve çözüm önerilerinin ortaya konulmasinin amaçlandigi bu arastirma tarama modelinde olup nitel arastirma yaklasimi ile yürütülmüstür. 2016-2017 ögretim yili güz döneminde gerçeklestirilen arastirmaya Sinop Üniversitesi Meslek Yüksek Okulundan 65 ögrenci, 7 ögretim elemani destek vermistir. Arastirmanin verileri yari-yapilandirilmis görüsme teknigi ile toplanmis ve toplanan veriler betimsel ve içerik analizine tabi tutulmustur. Arastirmada ögrencilere geriye dönük olarak hem meslek lisesi egitimleri hem de meslek yüksekokulu egitimlerine iliskin sorular yöneltilmistir. Arastirmada elde edilen bulgulara göre, meslek yüksekokuluna devam eden ögrenci profili belirlenmistir. Buna göre katilan 65 ögrencinin tümü meslek lisesi çikislidir. 65 ögrencinin 34'ü sinavsiz geçisle, 31'i YGS puani ile yerlesmistir. Katilimci ögrenciler, en çok meslek sahibi olmak amaciyla, ailelerinin istegiyle ve akademik liselerde zorlanacaklari için meslek lisesini tercih etmistir. Lise egitimleri sirasinda ögrencilerin çogunlugu dershaneye devam etmemistir. Lisede aldiklari egitimin LYS, YGS gibi sinavlarda yeterli puani alabilecekleri nitelikte olmadigini belirtmislerdir.Öğe YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE GÖÇMEN ÇOCUKLARIN EĞİTİM SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ(2019) Eren, ZeynepBu araştırmanın temel amacı, ülkemizde göçmen çocukların eğitim sorunlarını ortaya koymak ve çözüm önerileri sunmaktır.Nitel araştırma yöntemi ve durum çalışması deseniyle 2016-2017 öğretim yılında gerçekleştirilen araştırmaya devlet okullarıve Geçici Eğitim Merkezleri’nde (GEM) görevli 12 yönetici, 71 öğretmen olmak üzere toplam 83 katılımcı destek vermiştir.Bu çalışmada okul ve sınıflardaki göçmen öğrencilerin, mevcut durumu (sınıflara dağılımı, kaynaklık eden ülkelere göredağılım, psikolojik destek alma, ekonomik destek alma, başarı artırıcı ek destek alma, diğer öğrencilerle ilişkiler), öğretmen veyöneticilerin yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri araştırılmıştır. Araştırmada yönetici ve öğretmenlere, sınıflarında veokullarındaki göçmen öğrencilerin eğitim sorunları sorulmuştur. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, yönetici veöğretmenlerin sınıflarındaki göçmen öğrencilerin % 92’si Suriyeli, %8’i Afganistanlı ve Iraklı öğrencilerden oluşmaktadır. Buöğrencilerin %83’ü diğer öğrencilerle birlikte, % 12’si ayrı sınıflarda eğitim görmektedir. Katılımcıların % 72’si göçmençocukların arkadaşları ile ilişkilerini olumsuz olarak değerlendirmiştir. Yönetici ve öğretmenlerin %94’ü göçmen çocuklarıneğitim sorunlarına çözüm olarak velilere ve çocuklara dil desteği verilmesini, % 86’sı uygun ders araç gereçleri, % 69’uöğretmenlere hizmet içi eğitim verilmesini önermiştir. Göç ve eğitim konusunun sadece göç edenlere değil göç edilen ülkeinsanlarına yarar sağlayacağı bakış açısı ile ele alınması ve buna uygun gerçekçi çözümler üretilmesi gerekmektedir.