Yazar "Erabdan, Hilal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Gazetelerde Yer Alan Sosyo-Bilimsel Konulara Yönelik Farkındalıklarının İncelenmesi(2018) Öztürk, Nurhan; Erabdan, HilalBu çalışmada fen bilgisi öğretmen adaylarının fen okuryazarlığı için bir ön koşul niteliği olarak ifade edilebilecek sosyo-bilimsel konularla ilgili farkındalıklarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseninin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemine göre belirlenmiş 15 (13 kadın, 2 erkek) 3.sınıf öğretmen adayından oluşmaktadır. Uygulama süreci iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşamada, araştırmacılar tarafından 2016 yılına ait gazete tirajları dikkate alınarak en yüksek tiraja sahip dört ulusal gazete bir ay boyunca takip edilmiş ve incelenen 120 gazete haber metni arasından fen ile ilgili olan haber metinleri belirlenmiştir. Araştırmanın ikinci aşaması ise öğretmen adaylarının aktif katılımı ile planlanmış bir uygulama sürecinden oluşmaktadır. Adaylar, bir konunun sosyo-bilimsel olmasında hangi özelliklere sahip olması gerektiğini belirtmişler ve gazetelerde yer alan haber metinleri arasından sosyo-bilimsel konuları tespit etmişlerdir. Araştırma sonunda, öğretmen adaylarının büyük bir kısmının, haber metinlerinde yer alan fen kavramlarını belirleyebildikleri ve gazetelerde yer alan sosyo-bilimsel konuların çoğunu tespit edebildikleri görülmüştür. Adayların, tespit ettikleri sosyo-bilimsel konuları seçme nedenleri olarak; konuların tartışmaya açık olması, güncel olması ve bireyi ikileme düşürmesi gibi gerekçeler öne sürdükleri belirlenmiştir.Öğe Fen bilimleri öğretmenlerinin sosyo-bilimsel konulara ve sosyo-bilimsel konuların öğretimine ilişkin anlayışlarının incelenmesi(Sinop Üniversitesi, 2019) Erabdan, Hilal; Öztürk, NurhanBu araştırmada fen bilimleri öğretmenlerinin sosyo-bilimsel konulara ve sosyo-bilimsel konuların öğretimine ilişkin anlayışlarını incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu uygun örnekleme yöntemine göre belirlenmiş 7 ortaokulda görevli 22 fen bilimleri öğretmeni (14 kadın, 8 erkek) oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni benimsenmiştir. Araştırmanın veri kaynağını, fen öğretimine yönelik soru formu ve sosyo-bilimsel konuların öğretimine ilişkin soru formu oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen veriler içerik analizi ve betimsel analiz tekniklerine göre analiz edilmiştir. Araştırma sonunda fen bilimleri öğretmenlerinin çoğunun daha önce SBK kavramını duyumadıkları belirlenmiştir. Fen bilimleri öğretmenlerinin ayrıca fen bilimleri dersi öğretim programı ve SBK bu programlarda ki yerleri hakkında anlayışları belirlenmeye çalışılmıştır. SBK hakkında bilgi sahibi olmayan öğretmenlerin kelime anlamından yola çıkarak SBK'leri genellikle toplumu ilgilendiren bilimsel konular olarak tanımladıkları ve bu konulara örnek vermekte zorlandıkları görülmüştür.Fen bilimleri öğretmenlerinin bir çoğunun fen eğitimi ve fen bilimleri dersinin amacını genel olarak doğayı anlamak şeklinde ifade ettikleri belirlenmiştir.Fen bilimleri öğretmenleri öğrencilerin daha çok yaparak yaşayarak, deney yaparak ve birçok etkinlikte aktif rol alarak feni daha iyi öğrenebileceklerini belirtmişlerdir. Fen bilimleri öğretmenleri derslerinde deney yöntemi, düz anlatım yöntemi, soru-cevap tekniği, tartışma yöntemi, örnek olay yöntemi, beyin fırtınası tekniği gibi birçok yöntem ve teknik kullandıklarını ifade etmişlerdir.Öğretmenler fen bilimleri dersinde SBK öğretiminde çoğunlukla düz anlatım, örnek olay ve tartışma yöntemlerini kullandıklarını ifade etmişlerdir.Araştırma sonunda fen bilimleri öğretmenlerinin SBK öğretimi ile ilgili kendileri ile görüşmeler yapılmasını ve uzmanların derse gelerek bu konuların öğretimini gerçekleştirmek istediklerine yönelik önerilerde bulunmuşlardır.Öğe THE PERCEPTION OF SCIENCE TEACHERS ON SOCIOSCIENTIFIC ISSUES AND TEACHING THEM(2019) Öztürk, Nurhan; Erabdan, HilalThe present research aimed to analyse the perception of science teachers on socioscientificissues and teaching them. The study group of the research consists of 22 scienceteachers (14 females, 8 males) working in 7 secondary schools in Sinop, who weredetermined according to the convenience sampling method. The case study as one of thequalitative research designs was adopted. The data source of the research consists of aquestionnaire on teaching socio-scientific issues. The data of the research were obtainedthrough focus group discussions and observation notes. The data obtained from the researchwere analysed according to the content analysis technique. As a result of the research, it wasfound out that most of the science teachers had not heard of the concept of SSI (socioscientificissues) before. It was seen that teachers who did not have knowledge about SSIgenerally defined it as scientific issues that concern society and had difficulty in givingexamples. It was determined that most of the teachers did not know to which learning area inthe science curriculum SSI belonged. Teachers who stated that they mostly use the directinstruction, case study and discussion methods in the teaching of SSI in science courseemphasised that the SSI teaching process makes positive contributions to the development ofstudent skills like critical thinking, decision making and communication.